Nationale Appaloosa keuring Kootwijkerbroek 03-09

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:10

guenivere schreef:
Ik zag merrie met veulen inderdaad staan, was dus een bijschrijving. Super zonde! Ik snap dat ook niet hoor als je je hond mee neemt moet je er op letten! Ik hoop dat ze snel weer opknapt! Gaan ze volgende week dinsdag ook na de afstammelingen keuring?

Als hij dan goed loopt zeker, jammer dat daar verder niets te halen valt.
Kom je dan even hoi zeggen? Weten we ook meteen welke het andere veulen is, hoewel dat daar wss meer voor de hand ligt.
Weet jij hoe het er daar aan toe gaat? Kun je me een beetje inlichten? Mag ook per pb.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:34

Annelies, heb het inderdaad zien gebeuren. Hondje zat aan zo'n uittreklijn. Mag blij zijn dat hij het er nog levend vanaf gebracht heeft en ik hoop dat de mensen zich volgende keer wel 2x bedenken om hem weer mee te nemen. Wel erg balen dat het veulen gewond is geraakt en hierdoor moest stoppen. Dan zou ik inderdaad ook erg boos zijn.
Er was ook nog een paard dat opeens om zich heen ging meppen en het was geluk dat er niemand flink geraakt is. Het blijft lastig al die beesten bij elkaar en nu vind ik dat er hier veel ruimte is voor de grote maat. Dat is wel erg fijn maar dan moet je niet met zijn allen bij de ingang willen staan. Wij konden de ring niet uit omdat er anderen voor stonden. Toen het veulen wel de ring uit was schoot hij het weiland bij de Tinkers in. Gewoon bukken voor het draadje. Snap eigenlijk niet waarom hij los liep want ik dacht dat hij in de ring aangekoppeld was. Kostte me bijna mijn camera want hij sprong er vol tegenaan.

anneliesdj

Re: Nationale Appaloosa keuring Kootwijkerbroek 03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:54

Ja ik heb er ook een gezien die nogal last had van de druk blijkbaar, sloeg op een gegeven moment ook naar d'r begeleider. Maar die stond er wel mee achteraan in een hoek dus relatief safe.
En met veulens gebeuren er gekke dingen idd, maar dat is een risico wat je als eigenaar ook zelf neemt.
Mijn vriendin zat zich vreselijk druk te maken om de trailertocht van 1,5 uur met een veulen, daarna nog de drukte in zo'n vreemde omgeving en dan ben je eindelijk zover dat hij 'veilig' bij de ring is afgeleverd (werd door de hh voorgebracht) en dan gebeurd er zoiets.
Dat is waar ik me op concoursen ook altijd zo onwijs aan geergerd heb, het is al zo vaak mis gegaan met die honden. Ik ben gek op honden hoor maar ze horen gewoon niet op een concours tenzij ze echt 200% gehoorzaam zijn én aangelijnd.