Boomloze zadels van Interhippique?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Boomloze zadels van Interhippique?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:58

ah oke die ben ik namelik nog niet tegengekomen ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:00

Denk ook dat veel mensen zo'n zadel niet kopen als ze negatieve dingen erover lezen, althans ik niet. Ben uiteindelijk voor de barefoot gegaan omdat ik hoorde van iemand die hem had gezien in het echt dat de kwaliteit tegen viel.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:02

ja dat snap ik wel,
ik heb het dus wel gekocht omdat de meeste hier het van horen zeggen wisten en het is me zeker niet tegengevallen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:33

Hoe bedoel je? Een pad met inlages maakt alles goed en verder zoekt de pony het maar uit?

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 22:41

Dat was aan mij bedoeld neem ik aan? Nee, ik bedoel dat er bij dit zadel, net als het zadel van Barefoot een pad met inlages onder moet. Waar zie jij mij zeggen dat die pad alles goed maakt? Ik heb dit topic geopend omdat ik juist wil weten of deze boomloze zadels net zo belabberd zijn als de boomzadels van IH. Juist omdat ik mijn pony's niet met een niet-passend zadel wil opzadelen!

Edit: ik heb ergens iets door elkaar gehaald. Daarom stond mijn die ene post over die pad daar wat krom... Ik meende gelezen te hebben dat jij vroeg of er een pad onder moest. Zal wel een paar dingen door elkaar gehaald hebben. Excuses daarvoor. Ik bedoelde dus écht niet dat een pad met inlages alles goed maakt. :n

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:58

Ik reageer enkel op een stukje dat iemand schreef over een zadel. Bij een zadel zijn meerdere partijen betrokken waarvan 1 van de belangrijkste de pony is, maar die komt in dat stukje helemaal niet voor, daar ging het om, niet of je wel of niet met pad rijdt of wat dan ook.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 23:01

lailapri schreef:
Hoe bedoel je? Een pad met inlages maakt alles goed en verder zoekt de pony het maar uit?

Ik had het over deze opmerking. Die gaat toch wel over mijn post over de pad of niet? :?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:05

Er staat daarboven een reactie op mijn reactie. Ik vraag waar de pony is in het verhaal en dan krijg ik als antwoord dat er nog een pad tussenmoet. Aangezien ik de pony in het verhaaltje al miste klonk dit erg als pony krijgt een padje ertussen en dan past het wel...

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 23:07

Ah, nou ja, was dus een miscommunicatie, nu ik het overlees snap ik wel dat je het zo opvatte. Nou ja, nu begrijpen we elkaar.
Ben het dus volledig met je eens hoor. :j Zadel moet passen. Dat los je niet op met een pad.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:11

oke :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:21

Ik kreeg van de week nog een mail van iemand die het IH zadeltje heeft gekocht maar die het geheel zo houterig vind...met de vraag of ik niet in wil ruilen voor een kinder Barefootje , maarja dan zit ik met dat houterige ding :P

Ik denk dat je dergelijke zadeltjes het beste IRL kunt beoordelen :)

Het kan best zijn dat er verschillen in zitten tussen het ene of het andere zadeltje , of de ene of de andere partij. Wie weet hebben ze wel net een aantrekkelijkere partij binnen gekregen , zou zomaar kunnen , bij een merkloos zadeltje zijn er natuurlijk geen vastomlijnde kernmerken zoals je bij bvb. een Barefoot wel hebt , daar moet de kwaliteit eigenlijk gewoon constant bij zijn vanwege de merknaam , maar een merkloosje heeft geen standaard dus kan daardoor soms heel goed of soms heel slecht uitpakken :)

Kevje : oef , 6 zadeltjes in 1 keer...bestel je die in 1 keer bij 1 leverancier kun je daar natuurlijk wel een korting op bedingen maar is het niet leuker om juist wat verschillende zadeltjes te kopen ? Voor de ene pony of ruitertje bevalt weer wat anders beter dan voor de andere :)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 23:24

Houterig... Wat moet ik me daar bij voorstellen? Was hij hard/stijf of zoiets? IRL beoordelen gaat zo lastig als er niemand is die zo'n ding heeft. Dan moet ik hem dus eerst kopen. Denk sowieso nog altijd dat hij waarschijnlijk te lang is. Denk dat ik maar eens een mailtje moet sturen naar Interhippique met de vraag of ze het zadeltje voor me kunnen opmeten. Had ik eerder moeten doen. Zou erg graag een barefoot willen, maar ja, die beestjes van mij zijn zo kort.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:55

Ja daar kwam het wel op neer geloof ik... heb ze zelf nooit in handen gehad.

Maargoed , misschien zit er dus verschil in de 1 of de ander :)

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 05:40

pmarena schreef:
:)

Hierbij nodig ik je van harte uit om eens langs te komen om alles eens in het echt te komen bekijken. Wij hebben héél veel verschillende zadels, en leuke spulletjes voor pony's en shetlanders. Veel hoofdstelletjes, sjabrakjes, dekentjes en noem maar op. Dan kan je op je gemak rondkijken en kan ik je een en ander vertellen en uitleggen over de verschillende zadels en het bedrijf Interhippique.
Dus welkom!
[ En, nee wij doen niet in partijen] :)

groetjes
Anja Vroomans
Interhippique

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:41

Ha Anja !

Ik heb niet de behoefte om langs te komen hoor , te druk hier met klussen , maar bedankt voor de uitnodiging :)

Over het zadeltje : heb je zelf ook de ervaring dat hij vrij hard is ?

Ik heb dit nu al een paar keer gehoord van mensen , die vonden hem gewoonweg te hard op de pony liggen om te gebruiken....misschien een puntje van verbetering voor een volgende partij van deze zadeltjes ? :)

(ik noem het maar partij omdat ik niet verwacht dat je ze per stuk inkoopt :P )

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 13:18

ihp schreef:
pmarena schreef:
:)

Hierbij nodig ik je van harte uit om eens langs te komen om alles eens in het echt te komen bekijken. Wij hebben héél veel verschillende zadels, en leuke spulletjes voor pony's en shetlanders. Veel hoofdstelletjes, sjabrakjes, dekentjes en noem maar op. Dan kan je op je gemak rondkijken en kan ik je een en ander vertellen en uitleggen over de verschillende zadels en het bedrijf Interhippique.
Dus welkom!
[ En, nee wij doen niet in partijen] :)

groetjes
Anja Vroomans
Interhippique

Ah, de eerste ervaringsdeskundige! (Zij het niet helemaal onpartijdig. ;) )
Zou u mij kunnen vertellen hoe lang het zadeltje waar dit topic over gaat is? (Het shetland- en ponyzadel Smoothy) Gemeten over de volle onderkant van het zadel. (Bleskensgraaf ligt hier wel heel erg ver vandaan dus langskomen wordt wel errug lastig.) En ik ben ook wel benieuwd naar de hardheid waar hier over wordt gesproken. Dat komt toch niet uit de lucht gevallen? In hoeverre klopt dat? Of is er een andere verklaring voor?

Alvast bedankt!

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 00:16

Aan de onderzijde in het midden gemeten is de totale lengt 45 cm inclusief de flexibele rand aan de achterkant. De zadeltjes zijn voorzien van kunstbont onder het zadel en onder de zitting.
Links en rechts van het wervelkanaal is er onder het bont een veerkrachtige vulling aangebracht, voor meer comfort en vrijheid van het wervelkanaal.
Op verzoek van veel klanten is de zitmaat iets vergroot naar 16 inch, zodat het zadel ook geschikt is voor grotere kinderen en kleine damesmaatjes.
Er komt ook een model met waterafstotende sterke stof. Prototypes worden momenteel getest onder andere op duurzaamheid en slijtvastheid van de gebruikte materialen. De stof is wat flexibeler dan het kunststof materiaal.
Liefst zag ik ook een leren model, er wordt onderzocht of dit binnen de mogelijkheden ligt binnen de prijsklasse van onze pony zadels. Nette kwaliteit leer is nu eenmaal duurder. Het kunststof model komt op 159 euro inclusief beugels, beugelriemen en dressuursingeltje. Erg veel duurder is niet gewenst.
Ook wordt er gewerkt aan een korter zadel [ een inkorten van de flexibele rand aan de achterzijde ] waarbij de 16 inch zitmaat gehandhaafd blijft.
Tot op vandaag veel positieve reacties. Zijn er punten die klanten graag anders zien dan worden de mogelijkheden serieus onderzocht. Opbouwende kritiek wordt door ons zeer gewaardeerd. Daar kunnen wij iets mee. Iedereen is welkom om langs te komen om verbeterpunten of punten van kritiek toe te lichten of even te bellen of een e-mail te sturen. Reacties “van horen zeggen” of “via via” maakt dit lastiger. Over “houterigheid??” hebben wij geen reacties ontvangen en het gaat ons voorstellingsvermogen ook te boven, wat er precies mee wordt bedoelt. Mochten er überhaupt klanten bestaan die dit kunnen toelichten dan hoop ik dat zij mij een email willen sturen met wat uitleg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 00:33

Ik kan hem ook niet helemaal plaatsen wat er nu houterig zou moeten zijn , ik begreep dat het om de kussentjes ging dat dat wat vierkant was ofzo , niet goed naar de rug wilde voegen.

Weet verder ook niet of de mensen er wat mee gedaan hebben bij jullie maar ik begrijp dat jullie zadeltjes gewoon terug neem als ze niet bevallen ? Dat is sowieso altijd goed natuurlijk :j

De magische grens voor een compleet zadeltje ligt voor de meeste mensen toch wel tot maximaal een 200 euro inderdaad , als hij al niet op 100 of 150 euro ligt ;)

Maar ik moet zeggen dat de zwart-blauwe en bruin-roze Barefootjes best goed lopen , alleen in Nederland verkopen we er al enkele tientallen per jaar en dat is echt niet slecht op zich. Goedkopere zadeltjes gaan natuurlijk een stuk harder maar voor zo'n klein zadeltje dat iets duurder is dan het goedkoopste valt het mij op zich nog mee :)

Scheelt natuurlijk ook dat het altijd nog goedkoper is dan een goed boom-merkzadeltje , en dat de zadeltjes ook makkelijk op grotere ponies en paarden gebruikt kunnen worden als de kinderen bvb. wel eens op het paard van hun moeder rijden :)

Er is behoorlijk wat vraag naar kortere en goedkopere zadeltjes dan die van Barefoot dus het is leuk als er daar meer van komen :j

Barefoot kan ze jammer genoeg niet goedkoper maken gezien de gebruikte materialen en opbouw vrij prijzig zijn (prijzen zijn zelfs weer omhoog gegaan dit jaar helaas , was echt nodig) maar op zich mogen zadeltjes die toch maar weinig te voorduren hebben natuurlijk wel wat goedkoper gemaakt worden en dan zijn ze nog prima voor wat hobbelritjes , meestal worden ze toch niet zo intensief gebruikt :)

Wat dat betreft is het ideaal dat er ook wat goedkopere te krijgen zijn , en zo'n zadeltje zoals uit de link van ponypret bijvoorbeeld is gewoon ook een heel leuk zadeltje , niks mis mee voor kleine kinderen die gewoon lekker wat rond willen tuffen op kleine ponies +:)+

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 01:33

pmarena schreef:
Ha Anja !

Ik heb niet de behoefte om langs te komen hoor , te druk hier met klussen , maar bedankt voor de uitnodiging :)

Dat is jammer. Mocht je het minder druk hebben, dan vanzelfsprekend alsnog van harte welkom om langs te komen. :9k
Wij krijgen veel positieve reacties en ook wel tips van klanten over wat zij graag anders zien [ onder andere een wat korter zadel]. Over hardheid hebben wij geen enkele reactie ontvangen en het verbaast mij om dit in alleen in jou berichtje van ” horen zeggen” tegen te komen. :? Dit is de eerste keer dat wij hierover lezen. Aandachtspunten, verbeter punten, opbouwende kritiek natuurlijk van harte welkom, maar wel onderbouwd anders is het onmogelijk om hierop actie te ondernemen.
Er zit lekker zacht kunstbont onder de zitting en onder het zadel. De zitting zelf is nog gevuld en ook de onderzijde van het zadel heeft extra padding links en rechts van de wervelkolom. Nou bepaalt niet hard te noemen.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat er behoefte is aan een leren Smoothy zadeltje. Kunststof heeft zeker zijn voordelen, maar blijft natuurlijk een wat stugger materiaal als soepel leer.

groetjes
Anja
Interhippique

oei sorry ik zie net dat de berichtjes elkaar hebben gekruist
mijn fout

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 02:43

Zadeltjes die prima geschikt zijn voor de jongste beginnende ruitertjes zijn de Pinoccio setjes die wij in verschillende kleuren hebben. Leuke complete setjes om mee te beginnen.
Niet te verwarren met de Smoothy boomloze zadeltjes. Dit is een compleet ander type zadel.
De Smoothy boomloze zadeltjes zijn zeker niet alleen bedoelt voor de jongste beginnende ruitertjes en voor “hobbel ritjes” .
Ze kunnen er natuurlijk wel voor gebruikt worden.
De Smoothy zadeltjes zijn geschikt voor normaal gebruik en niet voor af en toe is een keertje. Zeker ook geschikt voor de wat zwaardere en gevorderde ruitertjes. Stevige beugelriem bevestiging en materialen, die tegen een stootje kunnen en heel wat kunnen verduren. Niets mis mee wat dat aangaat. +:)+

Anja
interhippique

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 10:17

45 cm is voor mijn pony's zo'n 10 cm te lang, dus dan gaat het voor mij toch echt over helaas. En die houterigheid, ja, dat zal dan wel een mysterie blijven, zolang deze persoon zich niet meld. Jammer dat er geen bokkers zijn die het zadeltje al een tijdje hebben of gehad hebben en hun ervaringen met ons kunnen delen. Als er meer mensen zich melden krijg je toch een veel betrouwbaarder beeld. Daarop hoopte ik eigenlijk toen ik dit topic opende.

Pinokkiozadeltjes zijn voor mij geen optie, aangezien die van mij eerst beleerd zullen moeten worden en goed doorgereden. Geen hobbelritjes met kleine kindjes dus.

Ben me nu aan het oriënteren op de Wintec kids of toch maar een gewoon heel klein boomzadeltje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:29

IHP : Nou ja , mooi toch dan +:)+

Ik geef alleen door van klanten wat ik hoor , zowel de positieve als de negatieve zaken en zeg het er bij als ik er zelf geen ervaring mee heb , dan kunnen mensen zelf de waarde inschatten van "het verhaal".

Ik weet alleen dat ik nu een paar keer een kids Barefootje heb geleverd aan mensen die eerst jullie zadeltje hadden gekocht dat er een beetje op lijkt , daar ontevreden over waren qua ligging en het dan hadden over hard / stug / hoekig , er van baalden dat ze nu weer geld uit moesten geven en dat ze het Barefootje eigenlijk te duur vonden maar dan toch maar daar voor gingen nu. En dan krijg ik later nog een enthousiast mailtje dat dit zadeltje een verademing was , iedereen blij. Terwijl het kids Barefootje nu ook niet bepaald een super-soepel dingetje is.... maar naar wat ik begreep ging het hem voornamelijk om de kussentjes , zoals ik het opgevat heb :)

Heb ook een keer iemand gehad met hetzelfde verhaal maar die had een kleine pony van rond de 90 cm , daarbij heb ik het Barefootje afgeraden omdat de kans groot was dat dat (ook) niet goed zou liggen.

In zo'n geval hebben mensen denk ik gewoon teveel zadel op hun pony willen leggen en dan is het ook een ding dat niet netjes de rondingen van de pony volgt.

Afijn , al met al zou het mooi zijn als er wat meer kopers van het zadeltje zouden reageren want er zijn nu op Bokt niet echt gebruikers-ervaringen te vinden. Dat is ook de reden dat ik dan maar vertel wat ik van klanten gehoord heb :)

Waren het positieve verhalen geweest , dan had ik die verteld maar in dit geval baalden de mensen gewoon heel erg en dan zeg ik dat , kan ik het verhaal alleen nog afvlakken / neutraler maken door te zeggen dat ik ze zelf nooit in handen heb gehad en het probleem ook niet helemaal goed begrijp :)

Ik zal wel even kijken of ik nog mails hiervan heb , dan zal ik die mensen vragen om het (ook) even bij jullie te melden , maar ik heb onlangs een gecrashte laptop gehad dus weet niet wat er nog van over is , als ik iets vindt mail ik in ieder geval eventjes. Kan me alleen bijna niet voorstellen dat ze er niet over geklaagd zouden hebben gezien hoe teleurgesteld ze waren..... was echt sneu :(:)

Hopelijk komen er snel meer gebruikers-ervaringen beschikbaar :j

Shetjessweet : de Wintec kids is een heel leuk zadeltje :j Hoe lang is die , toch ook geen 35 cm denk ik ? Daar hoor ik dus wel hele goed verhalen over :j

Kan me ook herinneren van een paar jaar terug dat Wintec er wel een beetje een probleem mee had , doordat de zadeltjes eigenlijk te duur zijn om te maken en voor zo'n lage prijs te verkopen , maar dat ze die prijs toch maar zo laag hielden omdat het zadeltje anders zichzelf uit de markt prijsde. En als kleinere kinderen nu op dit Wintecje starten is de kans toch vrij groot dat ze daarna overstappen op een groter zadel van een merk dat ze kennen : Wintec dus :P

Ik zag begin dit jaar overigens ook een vergelijkbaar modelletje van ik dacht Harry's Horse ofzo ? Geen idee hoe dat verder zit met prijzen en vergelijkbaarheid , maar die was echt duidelijk op de Wintec educational gebaseerd :)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 11:14

Ik kan nergens vinden hoelang die is. De enigste zadeltjes die ik tot nu toe gezien heb in die lengte zijn de Pfiff Beauty in 12 inch en de Norton Benjamin (die laatste heeft geen verstelbare kussens zoals de wintec en heeft volgens de beschrijving een boom die volgens bokt nogal smal is en ik vind hem niet zo mooi :o ). Zal even gaan zoeken naar dat zadeltje van Harry's Horse.

Edit: Gevonden, lijkt er idd sprekend op:
Afbeelding
Heet trouwens HH zadel switch kinder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:32

Ik zou als ik jou was gewoon eens contact opnemen met bvb. www.nickyskeet.nl , Nicky en Mart hebben zat ervaring met kleine zadeltjes , hebben zelf ook genoeg er mee te maken (gehad) i.v.m. kleine pony en rijdend zoontje , ik weet dat ze ook de Wintec hebben kunnen leveren en ze kunnen bijna overal aan komen , dus dikke kans dat ze je goed kunnen helpen :)

Mensen die een Kids Barefootje willen wijs ik ook vrijwel altijd hun kant uit want als het Barefootje weer eens te groot is voor een kleine pony of klein kind dan kunnen zij meteen een goed alternatief aanraden :)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 11:37

Bedankt. Zal binnenkort eens kijken.
(Zit nu midden in een verhuizing omdat ik op kamers ga, dat kost veel tijd en geld, dus het zal wel eventjes moeten wachten.)