Welke kruising met fjord vind je geweldig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:56

Snoevie schreef:
Nou vaak hebben ze helaas echt geen perfecte bouw...

Nou inderdaad.. Ik heb een fjord x welsh, en dat dier is echt niet goed gebouwt, en het karakter past helemaal niet bij de bouw. Ze wil graag en is erg pittig, maar haar lichaam is wat lomper en kan het allemaal niet aan. Ik ben dolblij met mijn paard hoor, ik hou rekening met haar zwakke kanten en ze blijft bij mij tot haar dood. Maar ik word soms wel een beetje verdrietig als ik iedereen hoor over hoe mooi fjord kruisingen zijn. Mijn paard ziet er ook mooi uit, tot je wat verder kijkt. Hou het gewoon bij fjord x fjord, neem het risico niet. Mijn paard zit qua karakter een levenlang in een lichaam die niet echt bij haar past. Dat is toch verdrietig?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:59

Ja, zeg, wat stom voor haar. Ik ken veel honden die dat probleem ook hebben :) heel druk, actief, maar ook heel dik behaard oid waardoor ze in de zomer weinig meer kunnen doen dan voor pampus in de schaduw liggen.

Fjord x fjord is toch al prima? :D

Edit: zag de foto op je profiel. Wat zou ik die graag een keer een knuffel geven zeg, wat een schattig hoofdje <3

Anoniem

Re: Welke kruising met fjord vind je geweldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:00

mij droom is een fjordxshire maar dat zie ik niet gebeuren :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:38

Klopt dat die van mij wat dish heeft, zijn vader was een luxe type haflinger
Nu lijkt hij (gelukkig) steeds meer op de fjord, maar heb nog foto's waar je echt het haf erin terug ziet :j

Zorro: klopt dat is ook zielig, soms word er niet gekeken of rassen wel bij elkaar passen
Zo vind ik fjord x Arabier zelf ook niet fantastisch.....met mazzel krijg je een elegante fjord
Met pech krijg je een hittepetit met een log lichaam.....

Zo vind ik fjord en haf niet zoveel schelen van elkaar ,en komen ze elkaar beter tegemoet

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:40

ik huur een welshxFjord maar ik vind X Paint ook super :9

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:27

Ik vind de fjord veel mooier als het geen kruising is. Ze zijn van zichzelf al heel speciaal met aalstreep en rechtopstaande manen, waarom zou je er dan nog wat doorheen gooien.
Zeker bij andere rassen dan de haflinger is de kans heel klein dat er echt een mooi plaatje uit komt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:33

fenna1995 schreef:
Ik vind de fjord veel mooier als het geen kruising is. Ze zijn van zichzelf al heel speciaal met aalstreep en rechtopstaande manen, waarom zou je er dan nog wat doorheen gooien.
Zeker bij andere rassen dan de haflinger is de kans heel klein dat er echt een mooi plaatje uit komt.

Uhm recht opstaande manen is door de mens bepaald als ras typisch
Maar elk paard kan dat hebben hoor, net als je er laat groeien bij een fjord dat ze gewoon gaan hangen en lang worden

urgalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:38

Ik vind een fjordXshetlander super schattig! :j