Ik dacht deze week nog aan deze combi, of het veulen er al zou zijn! Leuk ding is het geworden!
Setteli
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-11 14:35
ik heb voor deze hengst gekozen, omdat ik er: 1.Niet veel dekgeld aan wilde uitgeven 2. Ik geen grote hoef te fokken (ik ben zelf ook klein en Jazzy is 1.70, dus een kleiner formaat past me beter). 3. En ik vond de combi wel heel speciaal! Niemand heeft zoiets!
En nu ze er is vind ik haar ook wel heel erg geslaagd.
Het gaat heel goed met haar. Ik ga zo nog even naar stal om te kijken hoe het gaat. Hoop dat het morgen beter weer is, zodat ze even naar buiten kunnen. En dan natuurlijk weer mooie foto's!!
Het ging eigenlijk heel goed met de kleine Phoebe. Alleen afgelopen vrijdagavond ging het mis. Ze stonden lekker buiten, maar Jazzy kreeg een beetje een jolige bui. Ze waren beide wat aan het rennen en Jazzy begon wat te bokken. Hierbij heeft ze dus per ongeluk Phoebe een trap tegen het hoofd gegeven. Ik heb het niet gezien, maar Phoebe liep even later raar te doen met haar hoofd en had ze haar bekkie vol met bloed. Gauw allebei op stal gezet en mondje gespoeld met water. Ik kon alleen niet wat ontdekken, ook behoorlijk moeilijk in zo'n klein mondje. Na een half uurtje nog eens gecheckt en toen had ze een zwelling aan de zijkant van het hoofd. Nog iemand anders laten voelen, maar die kon ook zo niks zien of voelen. Ze was wel fit en ze dronk ook wel. Heb besloten om het even aan te kijken.
Volgende ochtend was de zwelling groter en vond ik haar wat duf. Ze bleek 39,1 koorts te hebben. DA gebeld, die kwam vrij snel. Hij kon het ook heel moeilijk zien en toen heeft hij zo'n apparaat gebruikt om haar mond open te houden (je weet wel, wat tandartsen ook gebruiken). Echt heel sneu bij zo'n kleintje. Hij keek naar binnen met een lamp en zei gelijk dat het er niet goed uitzag. Hij haalde allemaal losse stukjes kies en botstukjes er uit. Uiteindelijk haalde hij de hele kies eruit. Een enorm geval. Ze heeft een pijnstiller gekregen, ontstekingremmers en iets om de zwelling tegen te gaan. Ik moet nu 2 maal daags een antibioticapasta geven en temperaturen. Vanavond was de koorts al iets gezakt naar 38,7. Morgenavond breng ik haar naar de kliniek, want ik wil toch graag een foto laten maken. Heb maandag geen hulp met laden, dus mag ik haar zondagavond wel brengen.
Ze blijft gelukkig wel goed drinken, hou haar ook goed in de gaten. Hoop dat er op de foto geen verdere beschadigingen te zien zijn. Even afwachten dus.
Baal er zo van, Jazzy is superlief met haar, maar als ze in zo'n jolige bui is, kijkt ze voor geen meter uit. Stom paard...
Laat jullie wel weten hoe alles gaat.
vancky2005
Geplaatst: 17-07-11 00:22
Hopelijks komt alles goed met je veulentje! Veel sterkte. Het is een mooi veulen.
Mic
Geplaatst: 17-07-11 00:33
Ahh jee, wat sneu voor Phoebe Ik hoop dat het allemaal meevalt. Gelukkig dat ze nog wel goed drinkt.