Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
InekeH87 schreef:@tjoppie Ik ben echt geen proffesionele fokker hoor, maar ik heb wel heel goed nagedacht over het hoe en wat. Gezocht naar de juiste combinatie en ook naar de mogelijkheden om het veulen te houden en op te leren. Er zijn al genoeg ondoordachte combinaties gefokt en ik wil niet dat ik daar aan toe voeg. Heb me daarom door een aantal professionele fokkers laten adviseren en ik wordt ook begeleid door hen. De combinatie die ik nu heb Bazuin X Vitens is vorig jaar erg goed bevallen en daarom weer voor deze combi gekozen. Voordeel van de geldersen is dat ze ondanks dat ze best dominant kunnen zijn het vaak hele plooibare paarden zijn en rustig. Ik hou niet van dat drukke gedoe van de bloederige KWPNers die je vaak ziet. Doe mij dan maar een eigenwijze dominante gelderse die niet schrikt als er een bom afgaat.
@Justkid, ja klopt veulen krijgt inderdaad de status van moeders. Daarom gaat deze ook naar een gemengde opfok en blijft ze niet thuis. Dit was eerst wel het plan, maar ik wil echt dat ze manieren leert. Ik ben al op zoek naar een opfok waar ze samen met andere merries en ruinen van verschillende leeftijden kan staan. Meest ideale is als er ook merries met veulens tussen staan, die zijn vaak nog net iets feller en correcter dan andere paarden.
fjordowner18 schreef:InekeH87 schreef:@tjoppie Ik ben echt geen proffesionele fokker hoor, maar ik heb wel heel goed nagedacht over het hoe en wat. Gezocht naar de juiste combinatie en ook naar de mogelijkheden om het veulen te houden en op te leren. Er zijn al genoeg ondoordachte combinaties gefokt en ik wil niet dat ik daar aan toe voeg. Heb me daarom door een aantal professionele fokkers laten adviseren en ik wordt ook begeleid door hen. De combinatie die ik nu heb Bazuin X Vitens is vorig jaar erg goed bevallen en daarom weer voor deze combi gekozen. Voordeel van de geldersen is dat ze ondanks dat ze best dominant kunnen zijn het vaak hele plooibare paarden zijn en rustig. Ik hou niet van dat drukke gedoe van de bloederige KWPNers die je vaak ziet. Doe mij dan maar een eigenwijze dominante gelderse die niet schrikt als er een bom afgaat.
@Justkid, ja klopt veulen krijgt inderdaad de status van moeders. Daarom gaat deze ook naar een gemengde opfok en blijft ze niet thuis. Dit was eerst wel het plan, maar ik wil echt dat ze manieren leert. Ik ben al op zoek naar een opfok waar ze samen met andere merries en ruinen van verschillende leeftijden kan staan. Meest ideale is als er ook merries met veulens tussen staan, die zijn vaak nog net iets feller en correcter dan andere paarden.
dan is het dus ook niet echt een optie om er een dominant paard bij te krijgen, tenzij hij domintanter is dan mams![]()
wel vervelend zo'n karaktertje, maar in een goede opfok leren ze vaak toch wel weer wat manieren hoor
InekeH87 schreef:Kleine draak is vandaag heel onverwachts op haar nummer gezet door één van de andere paarden. De ruin was uit rijden dus ze stonden met zijn drieëen. Mijn merrie stond te slapen in haar stal en de kleine liep met de andere merrie in de wei. Die heeft haar een goede trap verkocht op het moment dat ze weer begon te klieren. Kleine is toen gauw naar moeders gerend die het vervolgens niet nodig vond om polshoogte te komen nemen. Hopelijk zet dit door