Lingh; Is dit ook een dekhengst ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:08

Wat niet is kan altijd nog komen bij de tuigpaarden werd ook een oudere hengts goedgekeurd vorig jaar. Is idd een goed paard maar zegt niets over zijn nakommelingen.

Tijd zal het leren.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:46

Pipo schreef:
Ik begrijp heel goed dat mensen dingen gaan insinueren als een paard met zoveel kwaliteit niet dekt!

Misschien is voor de eigenaren de sport belangrijker dan wat het KWPN wil? Het is nu nog een super brave hengst, als ie eenmaal gaat dekken dan begint het gedonder.

En ik vind het ook een super GP paard, maar dekhengst? hij is wat klein, zwak achterbeen, zo zijn er wel meer puntjes, tuurlijk compeseert ie dat nu super, maar als driejarige hadden de bolhoedjes dat er heus niet vanaf gezien.

ik weet dat ze er wel over zitten te denken om hem aan te bieden, maar dat doen ze natuurlijk alleen als ze zeker weten dat ie ggk word. (rontgen, cornage enz) en het is meer als normaal als een sporthengst pas op latere leeftijd aangeboden word nadat ze mooie prestaties hebben geleverd (o.a. Roven xx, Stravinsky xx, Rubels, Rubiqeul(?), Weyden enz.)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:08

Misschien dat ze heb eerst 100% voor de sport willen inzetten en later aanbieden en dat hij op zijn prestaties ggk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:11

CGJ12 schreef:
Lingh is hengst.

Wedden dat ie van binnen nogal wat mankeert?

Anders hadden ze hem allang aangeboden...... Haha!

Wat een ongelooflijk L U L - verhaal, Lingh heeft nog nooit een blessure gehad in de bijna 4 jaar dat ik hem ken.

En hoezo Anders hadden ze hem allang aangeboden...... . Misschien heeft de eigenaar er wel helemaal geen belang bij om zijn paard aan te bieden bij het KWPN.

Het is dat Edward zo fantastisch goed met hengsten overweg kan dat zijn ballen er nog aan zitten. Dat geldt ook voor de hengsten Le Charmeur [AES ggk maar dekt niet en van dezelfde eigenaar als Lingh], Risky Business, XXL en Kappuchino. Allemaal hengsten die niet dekken en zeer verdienstelijk lopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:38

Precies Jippie!!

En daarbij betwijfel ik of hij als 3 jarige ggk was...

Ik vind Le charmeur zo cool!! Daar wil ik wel een kindje van!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:37

Morgen komt de nieuwe BIT uit met daarin een heel artikel over Lingh en Edward. Wel leuk om te lezen!

Le Charmeur is echt een superpaard! Het zal vast niet meer zo lang duren voordat hij de overgang naar de Inter II gaat maken. Maar een dekking van deze hengst, daar kun je lang op wachten Lachen

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:08

Leuk zeg, dat ga ik zeker lezen!
Jippie, is er op het net ergens wat te vinden over Le Charmeur? Ik word nu toch wel nieuwsgierig naar hem.
Ik heb trouwens Edward een aantal jaren geleden op de Rhederlaag zien rijden, vond zijn stijl toen ook al erg netjes

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:56

sannie1984 schreef:
mensen, de vraag was toch of iemand weet of hij ook voor de dekdienst wordt ingezet?
dus neem ik aan dat er een antwoord gevraagd wordt als ja óf nee.
en niet een heel verhaal van wat ie misschien allemaal wel eens zou kunnen mankeren... Boos!

Er gaan hier graag mensen off-topic en grijpen elke gelegenheid aan om elkaar te kleineren en af te zeiken. Vooral in Fokkerij en Afstamming is dit vaak het geval, helaas...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:33

Jippie schreef:
.........
Wat een ongelooflijk L U L - verhaal, Lingh heeft nog nooit een blessure gehad in de bijna 4 jaar dat ik hem ken.

Voor de duidelijkheid: ik ben een fan van Lingh, maar dan wel als dressuurpaard. Als het aan mij ligt doet ie straks mee in Athene. Dat heb je kunnen opmaken uit mijn eerdere postings.

Maar ALS de eigenaren de hengst zouden willen aanbieden bij het KWPN hadden ze dat vorig jaar of komend winter moeten doen. Smeden als het ijzer heet is, heet dat.
Een oudere hengst wordt in principe alleen aangekeurd als ie GP loopt.

maar denk even na: als je als eigenaar van een dergelijke hengst de hengst kunt exploiteren voor zo'n 200 dekkingen per jaar (vergelijk LUPICOR 404 !) à raison van 800 euro bruto per sprong (ik hou het maar even laag aan) is dat wel zéér verleidelijk.

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:54

Jippie dat probeer ik de betweters binnen dit forum nou ook uit te leggen. LINGH is nooit bedoeld als dekhengst en Risky en Cocky (Kappocino) zijn ook nog hengst en toen ze als jonge hengsten bij ons op stal tussen de merries en zijn altijd alleen voor de sport gebruikt.... Er is dus niets mis met zijn hengsten, het zijn SPORTHENGSTEN!!!!!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:03

Suzanne F. schreef:
Ik vind Le charmeur zo cool!! Daar wil ik wel een kindje van!!

Ik was al verkocht toen ik zijn koppie zag. zo'n gaaf paard.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:08

CGJ12"]
[quote="Jippie schreef:
.........

Voor de duidelijkheid: ik ben een fan van Lingh, maar dan wel als dressuurpaard. Als het aan mij ligt doet ie straks mee in Athene. Dat heb je kunnen opmaken uit mijn eerdere postings.

Maar ALS de eigenaren de hengst zouden willen aanbieden bij het KWPN hadden ze dat vorig jaar of komend winter moeten doen. Smeden als het ijzer heet is, heet dat.
Een oudere hengst wordt in principe alleen aangekeurd als ie GP loopt.

Citaat:
Hij loopt GP!!!!!!

maar denk even na: als je als eigenaar van een dergelijke hengst de hengst kunt exploiteren voor zo'n 200 dekkingen per jaar (vergelijk LUPICOR 404 !) à raison van 800 euro bruto per sprong (ik hou het maar even laag aan) is dat wel zéér verleidelijk.
[/quote]

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:48

Daarom juist. Hij loopt GP!
Een excuus heeft ie dus niet........

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:39

Lingh is gewoon bedoeld als sporthengst en wie weet wordt ie ooit nog eens aangeboden! Als je zo'n fijne en brave hengst op stal hebt waar je fijn mee de sport in kan dan hoeft het doel niet altijd de dekdienst te zijn.
Het heeft ook zijn nadelen om met een dergelijk hengst te gaan dekken als hij al wordt goedgekeurd. Het dier zal veel zwaarder belast worden en de frequentie van grote wedstrijden lopen zal veel minder zijn. Het doortrainen van een dekhengst in het dekseizoen is vaak veel lastiger en ik kan me voorstellen dat de eigenaren meer geinteresseerd zijn in de sportprestaties van Lingh. Aanbieden kan altijd nog.

ArieI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:25

CGJ12 schreef:
Lingh is hengst.

Wedden dat ie van binnen nogal wat mankeert?

Anders hadden ze hem allang aangeboden...... Haha!

Zo zo CGJ12 wat een wijze woorden zeg. Heb je misschien al eens nagedacht over het feit dat wij Lingh gewoon voor de sport in willen zetten. En het risico misschien te groot vinden om ermee te dekken.

Laten we eerst dit jaar en komend jaar nog even afwachten en dan zien we wel verder.

En ik kan zeggen dat wij hem met een gerust hart voor durven stellen, want hij mankeert "van binnen"zoals jij dat noemt helemaal niets!

Dus ik wil heel graag met je wedden, kom maar op!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:43

Time will tell.........

En zoals gezegd............van mij mag ie!
Ik denk zelfs dat ie veel klanten zou krijgen.
Bij mij komt ie mooi bovenin het verlanglijstje binnen.....

Trouwens, aanbieden bij het KWPN kan ook zonder dat ie echt gaat dekken. Dus dat kan nooit kwaad.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:51

CGJ12 schreef:
Trouwens, aanbieden bij het KWPN kan ook zonder dat ie echt gaat dekken. Dus dat kan nooit kwaad.

Ja kan er vast wat ingevroren worden voor de fans, zoals wij Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:52

Wellicht wordt er even gewacht tot Charmeur ook op het hoogste niveau meeloopt?
Kan die in 1 moeite mee...
Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:02

Maar even alle gekheid op een stokje.

Lingh is onder het zadel natuurlijk een machtig bewegend paard. Ik heb hier op dit forum al veel mogen lezen over lendenmechanismen -waarvan de inhoud me meestal boven de pet gaat-, maar áls er al een dressuurpaard is die zijn lendenen optimaal gebruikt is het in mijn ogen wel LINGH.
Ik heb geen idee hoe hij eruit ziet zonder zadel. Er zal echt wel iets aan mankeren, maar hij is in ieder geval veel mooier dan Weyden en Welcome.

En nu Krack een klein beetje uit de running is geraakt zou ie zo het gat kunnen opvullen dat Krack achterlaat.

Gun Lingh nu dat plezier...........

ArieI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 09:34

Hoe Lingh er zonder zadel uitziet kun je in de volgende BIT denk ik zien. Hij komt in het onderwerp "de bouwplaat"uitgebreid aan de orde.

En wij gunnen Lingh echt zijn plezier, alleen nog even wachten.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:25

ik ken Lingh nog van vroeger, toen ie 3 was stond ie bij een handelaar waar ik toendertijd werkte.
ik vond het toen al een geweldig beest
kon toen al super lopen OK dan!
ik hoop dat ie het nog ver gaat brengen in de sport!!!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:40

ArieI schreef:
Hoe Lingh er zonder zadel uitziet kun je in de volgende BIT denk ik zien. Hij komt in het onderwerp "de bouwplaat"uitgebreid aan de orde.

En wij gunnen Lingh echt zijn plezier, alleen nog even wachten.

Het is idd een super, en idd spaar hem nog maar! Laat hem maar lekker eerst naar de top lopen in de sport, kunnen we er zo (zoals we nu ook al doen) ook van genieten.

En wie weet misschien, kunnen we dan binnen enkele jaren genieten van zijn nakomelingen??

Zou een perfect verloop zijn van zijn carrière...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:54

Wat een verhalen zeg. Heb toevallig laatst in een blad gelezen (weet niet meer welk blad) dat Edward zo blij was met de eigenaren, omdat deze willen dat Lingh eerst in de sport blijft lopen, voordat ze gaan denken aan de hengstenkeuring.

Denk dat het een juist keuze is, vooral omdat het nog een jong paard is, en als hij dan op het hoogste niveau moet presteren en nog eens moet dekken, dta het toch best veel is.

En Lingh kan bij mij zowiezo niet meer stuk!! Wat een kanjer zeg (kan niets anders zeggen, heb zelf ook een Flemmingh X Columbus Lachen ).

Alle gekheid op een stokje: het is gewoon een spetter!!
En Edward vormt gewoon een hele mooie combinatie met hem...

Ik denk dat we niet 1, maar 2 nieuwe aanwinsten hebben voor het hoogst niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:26

Ga toch met Cgj12 mee, zou hem graag in de dekdienst willen. Vind het een superbok!! En hoop dat hij het vererft en dat de eigenaren het dier willen aanbieden.