Wie gaat er naar de Star sale veiling in Drachten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 00:54

Ja klopt, Noordhuis was er wel met de veulens maar werd met nog 3 veulens naar huis gestuurd.
Waaronder dus 2 van Noordhuis.
Hij vertelde van te voren nog trots dat hij bijna alle veulens verkocht had.

Maar hebben jullie mij ook gezien Dees en kendra?
Want ik heb jullie niet gezien.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 07:26

Hey ik heb je wel gezien, van heel dichtbij Tong uitsteken

Maar de prijzen waren niet echt hoog dit jaar. Heb ze van vorig jaar erbij gehaald maar die waren toch echt wat hoger!

En vreemd dat ze bij die van Sietse gelijk inzetten op 10.000 euro! Jammer dat ik geen geld bij me had Clown

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 09:06

Als ik dit topic lees lijkt het net of ALLE veilingtoppers gewoon fake zijn en van te voren afgesproken. Dit is dus niet altijd zo.
Om even een voorbeeldje te geven: de jonge Rohdiamant, veilingtopper van Oirschot is van mensen die ik goed ken.
Ik weet dus zeker dat dit geen prijsafspraak was.
Ik weet wel dat het gebeurt die afspraken, maar het is echt niet zo dat al die hoge prijzen fake zijn.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:52

adriana schreef:
Maar hebben jullie mij ook gezien Dees en kendra?
Want ik heb jullie niet gezien.

Ik weet niet hoe je er uit ziet Huilen
(Is denk ik wederzijds).

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 12:03

Hahaha ja.
Ik zag allemaal dames, maar ik ging me maar niet voor banketstaaf zetten, door te vragen bent u Dees van Bokt of bent u Kendra van Bokt.

Niet al die hoge prijzen Cute_12 daar ben ik het mee eens.
Maar de eigenaren boden zelf ook mee om de prijzen omhoog te krikken.
Achter ons zaten de eigenaren van de moeder van Prestige dat was wel heel erg leuk.

En we zaten met 4 bokkers op een rij, Luvdatossa, ik, MissHis, en MissPPP.
Het viel me trouwens ook op dat die man die ik waarschuwde voor een gevaarlijke dame, (weet MissPPP vast nog wel hahaha), later niet meer bij ons in de buurt zat.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:11

Citaat:
Waar maak je dat uit op.

Lijkt me totaal niet in verhouding met de huidige markt. Daarbij zijn het altijd veulens van hengsten die aan de weg timmeren omdat ze van eigenaren zijn die die hengsten in de spotlights zetten. Een hoge prijs op een veulenveiling hoort gewoon bij het totale PR gebeuren rond zo'n hengst.

Kom op! Waarom zou je als fokker dan al je tijd stoppen in een gebeuren dat helemaal fake is, voor een prijs die je thuis in de weide ook kunt krijgen...?!?

En ik geloof er best wel in dat (zoals hierboven gezegd wordt ivm het Rodhiamant-veulen) er nog hoge prijzen worden gegeven voor de veulens op veilingen (waarmee ik niet ontken dat er soms wel afspraken zullen gemaakt worden). Ook gezien de huidige marktsituatie zijn er gewoon mensen die zich dat kunnen blijven permiteren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:12

Jan_VT schreef:
Kom op! Waarom zou je als fokker dan al je tijd stoppen in een gebeuren dat helemaal fake is, voor een
prijs die je thuis in de weide
ook kunt krijgen.

Doe eens een vragenrondje wat de mensen thuis in de weides krijgen??

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:18

adriana schreef:
Niet al die hoge prijzen Cute_12 daar ben ik het mee eens.Maar de eigenaren boden zelf ook mee om de prijzen omhoog te krikken.Achter ons zaten de eigenaren van de moeder van Prestige dat was wel heel erg leuk.

Ja tuurlijk bieden de eigenaar en bekenden in het begin mee.
Als het veulen onder de 3500 euro niet gegund wordt, bieden ze zelf mee tot die 3500 euro, is ook heel slim van ze. Daarom gaat het tot die prijs ook heel vlot, dan zijn er even heel veel bieders.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:23

sarabande schreef:
Doe eens een vragenrondje wat de mensen thuis in de weides krijgen??

Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar ja.
Heb jij dat vragenrondje al gedaan Sarabande?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:40

Cute_12 schreef:
Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar ja.
Heb jij dat vragenrondje al gedaan Sarabande?

Dat hoef ik niet te doen, ik ken genoeg fokkers om de realteit te weten. Ik heb ook niet voor niets de baarmoeder van mijn merrie uitgeleend.

Mijn devies is altijd alleen fokken als het in de eerste instantie voor jezelf bedoelt is. En op dit moment heb ik genoeg op stal staan. Dus eerst verkopen volgend jaar en dan weer fokken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:46

Cute_12 schreef:
Ja tuurlijk bieden de eigenaar en bekenden in het begin mee.

Weet je nog vorig jaar, toen er vaste groepen mensen zaten die op ieder veulen van een bepaalde hengstenhouder meeboden, tot het einde.
Van die veiling zijn zeker 16 veulens terug gekomen bij de eigenaar met een bedankje. Er hadden zich 900 veulens voor die veiling aangemeld.

Dat zal vandaag nu die veiling weer gehouden wordt niet anders zijn en op andere veilingen ook niet.

Neem de proef op de som en zet een veulen op marktplaats of in de paardenkrant te koop voor de gemidddelde prijs van zo'n veiling.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 06-09-03 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:52

sarabande schreef:
Weet je nog vorig jaar, toen er vaste groepen mensen zaten die op ieder veulen van een bepaalde hengstenhouder meeboden, tot het einde.
Van die veiling zijn zeker 16 veulens terug gekomen bij de eigenaar met een bedankje. Er hadden zich 900 veulens voor die veiling aangemeld.

Die veiling was inderdaad niks, veel veulens van de hengsten van de ijzeren man, goh eerlijke selectie!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:55

Ik hoorde vandaag dat er 4 mannetjes van VDL er zaten om de prijzen van 'hun' hengsten omhoog te krijgen! Maar ja zo zou het ook wel moeten gaan.

Ik weet iig dat er een paar weg zijn gegaan zonder voorafgaande afspraken

En die tuigpaardveulens gaan die altijd voor zo weinig geld weg Verward

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:07

Regio Drenthe
03-09-2003: Star Sale Drachten veilt super tuigpaard veulens

Op vrijdag 5 september aanstaande vindt de derde editie van Star Sale Veulenveiling Noord-Nederland in het Fries Paarden Centrum te Drachten plaats. Tijdens deze veiling worden er 48 excellente KWPN veulens aangeboden. Onder deze 48 veulen bevinden zich 4 top tuigpaard veulens, die vele harten sneller zullen doen kloppen door hun houding en optreden.

Tijdens de selectiedagen is de speciale selectiecommissie voor tuigpaard veulens erin geslaagd deze van uitermate kwaliteitsvolle veulens te selecteren. Alle hengstveulens, die gezien hun afkomst absoluut voor de opfok in aanmerking komen. Drie zijn afkomstig van de zich inmiddels door nakomelingen op de keuringen bewezen hengst Patijn. En één is afkomstig van een hengst die geen introductie meer behoeft, namelijk de keurhengst Fabricius. Daarbij komt dat alle tuigpaard veulens uit bewezen sportstammen komen.

Drie van deze veulens waren ook uitgenodigd voor de Nationale Veulenkeuring te Ermelo, waar de noordelijke fokkers duidelijk met hun produkten aanwezig waren. 10 van de 14 finale plaatsen werden door de noordelijke fokkers ingenomen. Niet voor niets is ons motto: ‘Er gaat niets boven het Noorden!’.

Uitgebreide informatie over alle Star Sale veulens 2003 en dus ook van deze super tuigpaard veulens vindt u op onze website: www.horses/starsale.nl.

Maar waarom gaan ze dan weg voor 1600 euro? En er was nog een afgemeld en er ging eentje niet eens weg voor 1000 euro?

Nu zit ik niet in de tuigpaarden maar ik vind het toch wel lage bedragen!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:51

adriana schreef:
Hahaha ja.
Ik zag allemaal dames, maar ik ging me maar niet voor banketstaaf zetten, door te vragen bent u Dees van Bokt of bent u Kendra van Bokt.

Lijkt me wel wat, vooral dat U - ik zou me acuut gevleid voelen.
Maar 't wordt toch echt tijd voor die petjes!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:51

adriana schreef:
Hahaha ja.
Ik zag allemaal dames, maar ik ging me maar niet voor banketstaaf zetten, door te vragen bent u [naam verwijderd] van Bokt of bent u Kendra van Bokt.

Ik heb je gezien hoor Adriana, in roze trui en donkere rijbroek met rijlaarzen. Je stond bij de uitgang van de ring op het veulen van Kroodsma te wachten. Dat moet jij geweest zijn
Ik zat de hele tijd op de tribune tegenover de viptribune, ik zal meteen op de eerste rij. Maar maak me geen illusie dat je me herkend hebt, hoor Knipoog
Ik ben nog gestopt bij de box van jullie veulen, maar daar was geen jongedame te bekennen op dat moment.
Volgende keer beter! Clown

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 14:38

Hahaha ja idd, nou ik ben er heel lang geweest in de box.
Allemaal oude mannetjes die complimentjes gaven dat ik zo mijn best deed.
Ik heb super veel mensen gezien!
Wij zaten op de voorste rij onder de vips.
Met dus 4 bokkers naast elkaar.
Dat kan je bijna niet missen Dees Lachen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:18

adriana schreef:
Hahaha ja idd, nou ik ben er heel lang geweest in de box.
Allemaal oude mannetjes die complimentjes gaven dat ik zo mijn best deed.
Ik heb super veel mensen gezien!
Wij zaten op de voorste rij onder de vips.
Met dus 4 bokkers naast elkaar.
Dat kan je bijna niet missen Dees Lachen

Het was trouwens een toevallige boktmeeting hoor....niet gepland Scheve mond

Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:46

MissHIS schreef:
Het was trouwens een toevallige boktmeeting hoor....niet gepland

Goh dat zei je 14 dagen geleden ook al:D

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:19

sarabande"]
[quote="MissHIS schreef:
Het was trouwens een toevallige boktmeeting hoor....niet gepland

Goh dat zei je 14 dagen geleden ook al:D
[/quote]

Haha Bloos Bloos

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 18:38

Met MissHIS was het geen bokmeeting die ken ik al.
Maar MisPPP nog niet, die kende ik alleen van foto's Cheese! Schijnheilig