Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vievfje schreef:Echt sneu want het ponytje was van een meisje van 11 die dus al een jaar naar een veulen zat uit te kijken.
Veearts heeft overigens even bij mijn merrie gekeken die nu 315 is en denkt dat het snel gaat komen.
Wel heeft ze erg last van odeem bij dr uier.
Hoop voor mn merrie dat het er maar snel is want ze begint het zwaar te krijgen.
Dierenarts zei me dat als ze nu zou veulenen het helemaal gezond kan zijn.
Setteli schreef:ja, mijn merrie is vanavond op 317 dagen bevallen van een supermooi merrieveulen.
2,5 week te vroeg, maar ze doet het heel goed
sofieenuniek schreef:Setteli schreef:ja, mijn merrie is vanavond op 317 dagen bevallen van een supermooi merrieveulen.
2,5 week te vroeg, maar ze doet het heel goed
Dikke proficiat met de komst van je gezonde veulen!! Ik denk dat mijn merrie ook zo'n 2,5 weken te vroeg zal zijn, maar je weet het natuurlijk nooit zeker.
Egypt staat sinds gisteren in het moederhuis. Transport is heel vlot verlopen, ze stond dan ook op de camion met een andere hoogdrachtige merrie met dezelfde bestemming. Dus hadden ze wat om over te kletsen onderweg
InekeH87 schreef:Ja dat is ook waar de meeste mensen hier ook van uit gaan. Er bestaan wel geboorte begeleidings klinieken, maar die willen de merries toch wel minimaal 6 weken van tevoren daar op stal hebben staan. Heeft te maken met het aanmaken van antistoffen voor de omgeving zodat het veulen minder vatbaar is voor infecties. Ik zou zelf nooit mijn merrie vlak van tevoren gaan verplaatsen.
Vievfje schreef:Mijn merrie staat ook sinds vorige week binnen en ze vind t heerlijk. Voorheen ging ze flippen als ze alleen binnen staat nu dus totaal niet ze is relaxt en als we gaan wandelen loopt mevrouw zelf terug naar haar stalletje.
Vraagje ze schuurt alleen telkens met dr staart en stukje rug zijkant rug langs de wanden en haar ruif dit heeft ze echt nog nooit eerder gedaan ze heeft geen wormen en niks op dr huid zijn dit gewoon dr hormomen?
Gefeliciteerd met je veulen fijn dat ze t goed doet 317 is vrij vroeg toch begreep ik.