perlino heeft blauwe ogen en geen pigment in de vacht (althans, nauwelijks) De foto die je laat zien is wel een heel aparte en ik denk dat die meer draagt dan enkel dubbel creme
Die laatste foto is een akhal teke, vandaar de aparte kleur/glans.
Veulen is te rood voor dubbel creme, maar wel rood basis met een verdunning en gezien de ouders wordt het dan palomino.
LadyMadonna
Geplaatst: 30-05-11 22:31
IcePrincess schreef:
Die laatste foto is een akhal teke, vandaar de aparte kleur/glans.
Ik dacht al zoiets
IcePrincess
Geplaatst: 30-05-11 22:36
Enige dank aan Josav die ons huiskamer topic regelmatig spamde met akhal teke info en foto's, anders zou ik ze behalve aan de glans ook niet aan de bouw kunnen herkennen .
tadita
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-11 22:38
IcePrincess schreef:
Enige dank aan Josav die ons huiskamer topic regelmatig spamde met akhal teke info en foto's, anders zou ik ze behalve aan de glans ook niet aan de bouw kunnen herkennen .
zijn mooie paarden om te zien
tadita
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-11 09:37
dit is ook een dochter van tiny. Is dit dan ook een palomino?
Dat ligt aan de kleur van de moeder maar ziet er vanaf deze foto uit als rood met verdunning.
Veulenkleur is meestal wel wat moeilijker vanaf een foto te zeggen als je de kleur van de ouders niet weet. Maar met de ouders erbij is het weer vrij makkelijk.
Ik denk dat het veulen een vosje is, maar door de lichte veulenvacht nu nog anders toont. Ik zie niets wat op een aalstreep lijkt, hooguit wat countershading maar dat hebben veel veulens die nog een licht haarkleed hebben.
De foto van het veulen met de hond ben ik geneigd te zeggen dat dit wel een palo is.
Zit denk ik een bugje in, eerste keer dat ik deze combinatie deed kreeg ik dezelfde uitslag maar wteede keer wel de juiste: 14.06% -Buckskin 14.06% -Buckskin Overo 7.03% -Bay Overo 7.03% -Perlino Overo 7.03% -Perlino 7.03% -Bay 6.25% -Palomino Overo 6.25% -Palomino 4.69% -Smoky Black Overo 4.69% -Smoky Black 3.13% -Cremello Overo 3.13% -Chestnut 3.13% -Cremello 3.13% -Chestnut Overo 2.34% -Smoky Cream Overo 2.34% -Black Overo 2.34% -Black 2.34% Smoky Cream
chestnut is vos, sorrel ook maar wordt meer gebruikt voor vos met lichte manen of lichte vossen en chestnut vooral voor donkere vossen of met rode manen. Maar beide zijn gewoon vos.
Sorrel wordt veel in de western gebruikt, chestnut in het engelse. Soms wordt een sorrel chextnut genoemd om er wat meer voor te kunnen vangen Ze hadden het ook gewoon Red moeten noemen
Natascha dH
Geplaatst: 31-05-11 11:50
Deze foto's zijn van Dutch van Lesleymoos @ bokt, met permissie (helaas leeft Dutch niet meer). Ook hij leek erg sorrel, maar toch net iets te licht -- en voila, werd een echte palomino!!
tadita
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-11 12:40
gaaf paard
Laatst bijgewerkt door Ods op 06-06-11 05:56, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Grote quote verwijderd