shetlander komt niet uit vacht.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:21

Goede shampoo kopen? Tegen vette haren ofzo.

Niekje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:49

Hoihoi!
Mijn shet is van de winter geschoren (nouja.. in maart ofzo?) Daarna kwam ze heel mooi in een zomervachtje, nu ineens is het weer een teddy geworden! Maar.. bij haar is het gekomen omdat ze eventjes ziek is geweest. Krijgen ze toch minder weerstand, en daarvan heeft die van mij dus een dikkere vacht gekregen. Ze is trouwens 12, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik wil die van mij binnenkort weer scheren.
Wat al eerder is gezegd; misschien een vitaminespuit? Ik heb dat ook gedaan, en het werkt wel voor de weerstand! :D Voor een kleintje heb je toch maar een halve nodig, dus kan je over een aantal weken de andere helft misschien weer geven?
Als hij het heel warm heeft, zou ik het toch overwegen om te gaan scheren! :j

Celi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:56

Hoi!

Ik heb laatst de volgende tip gekregen van iemand:

Zonnebloemolie. Dit schijn je wel rustig te moeten opbouwen, maar het zou een soort 'boost' geven waardoor het haar er heel snel uit komt. Dit moet je gewoon door het voer heen mengen (of desnoods op een boterham o.i.d.)

Bij mij ging het om een oud paard (30), welke dus lastig verhaard (is niet gek, omdat hij zo oud is, maar op dagen als deze is het niet fijn!)

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar had er al eerder van gehoord..

Je zou even kunnen googelen voor de hoeveelheid die je moet geven..

Succes!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:59

Celi schreef:
Hoi!

Ik heb laatst de volgende tip gekregen van iemand:

Zonnebloemolie. Dit schijn je wel rustig te moeten opbouwen, maar het zou een soort 'boost' geven waardoor het haar er heel snel uit komt. Dit moet je gewoon door het voer heen mengen (of desnoods op een boterham o.i.d.)

Bij mij ging het om een oud paard (30), welke dus lastig verhaard (is niet gek, omdat hij zo oud is, maar op dagen als deze is het niet fijn!)

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar had er al eerder van gehoord..

Je zou even kunnen googelen voor de hoeveelheid die je moet geven..

Succes!

Dat duurt wel even voor dat aanslaat, wij hebben ook een 1,5 jaar lijnzaad gevoerd en nu merken we het pas.
Nog steeds komt die niet goed door z'n vacht dus indd scheren.
Misschien eerst wassen en dan scheren?

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:20

Was je pony een keer lekker, voer hem wat vitamientjes bij. Eventueel een mineralen blok voor hem neerleggen. En wanneer heeft ie voor het laatst zijn ontwormingsmiddel gehad?

Succes;)

lisetteexx

Re: shetlander komt niet uit vacht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 18:36

ja ze is pas ontwormd heb haar vorige week geschoren dus ze is blij