Dressuurhengst voor Ster PROK Z dres. van Rubinstein

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:28

Thora schreef:
Jan Greve van de Watermolen heeft hem in het verleden op zijn site gehad. Die zal nu ook wel kunnen bemiddelen.

Ga ik vragen, ben ik momenteel toch klant voor wat anders.

Twijfel nog tussen Voice en Rock Forever. Iets bewezens of iets aparts..
Hangt er nog even vanaf of het makkelijk hier te krijgen is vanuit Duitsland.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:12

s0173957 schreef:
Nee, daar wordt hij verdeeld...
Groot verschil :)

Nou dan is zijn sperma toch beschikbaar.

Jullie hebben het erover dat hij bij de Watermolen niet meer bij staat, nou bij deze hengstenhouder wel.

s0173957

Re: Dressuurhengst voor Ster PROK Z dres. van Rubinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:37

Rock Forever heeft al 2 jaar een nakomeling of 3 op de veiling in Westfalen, is een van de meest beloftevolle jongere hengsten, ook in de sport, hij loopt succesvol Kleine Tour.

Dit is er bv een 3jarige goedgekeurde zoon van: http://www.youtube.com/watch?v=4LDMb5v2XTQ&feature=related.

Hij was voor onze merrie de 2de op het lijstje, wij hebben heel lang getwijfeld.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:42

s0173957 schreef:
Rock Forever heeft al 2 jaar een nakomeling of 3 op de veiling in Westfalen, is een van de meest beloftevolle jongere hengsten, ook in de sport, hij loopt succesvol Kleine Tour.

Dit is er bv een 3jarige goedgekeurde zoon van: http://www.youtube.com/watch?v=4LDMb5v2XTQ&feature=related.

Hij was voor onze merrie de 2de op het lijstje, wij hebben heel lang getwijfeld.

Ik loop van deze nakomeling nou niet echt warm.... wat een traag achterbeen zeg

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:47

Wat verwacht je nu van een 3jarige...

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:52

Zhivago of San Remo zou ook niet verkeerd zijn. Maar zie dat je tussen 2 anderen een keuze wil maken.

Heb zelf besloten dit jaar bij Zhivago en Metall te dekken. Zal bij mijn beide merrie's veel toevoeging geven..

s0173957 schreef:

Mijn Johnson is nog niet eens officieel 3 en heeft 10x meer en sterker achterbeen gebruik, en ja loopt ook al onder het zadel.. Je kunt het wel verwachten van een 3jarige, maar het zal zeker nog verbeteren door de jaren training heen bij dit paard.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:03

Straf toch dat deze dan ggk is en die van u niet...
Mijn paard mooi paard zeg ik altijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:05

newt schreef:
Zhivago of San Remo zou ook niet verkeerd zijn. Maar zie dat je tussen 2 anderen een keuze wil maken.

Suggesties zijn nog welkom hoor! Het zit er nog niet in :+
Maar ik wil het wel graag Jazz vrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:19

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:24

s0173957 schreef:

Nee tuurlijk niet is ook geen hengst ;).
Ik zoek in een hengst verbeter punten voor de merrie, dit is niet een verbeter punt.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:32

manueeltje84 schreef:
s0173957 schreef:

Ik loop van deze nakomeling nou niet echt warm.... wat een traag achterbeen zeg

Ik denk dat je met Voice een beter achterbeengebruik zult fokken. Hier word ik ook niet blij van.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:52

newt schreef:

Heb zelf besloten dit jaar bij Zhivago en Metall te dekken. Zal bij mijn beide merrie's veel toevoeging geven..

s0173957 schreef:

Mijn Johnson is nog niet eens officieel 3 en heeft 10x meer en sterker achterbeen gebruik, en ja loopt ook al onder het zadel.. Je kunt het wel verwachten van een 3jarige, maar het zal zeker nog verbeteren door de jaren training heen bij dit paard.

Mijn Tuschinski van 3 jaar loopt ook sterk achter.
Maar dit is gewoon een slappe dweil.
Oke hij is 3 jaar en het zal wel wat gaan verbeteren, maar van voor is er ook niet veel spectaculairs aan.

By the way hebben we het hier wel over een goedgekeurde 3 jarige hengst, denk dat wij als fokkers daar wel heel wat van morgen verwachten of niet soms :?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:57

s0173957 schreef:

_O- _O- _O-
Ja sorry dat ik het even zeg hoor, maar van die duitse hengstenkeuringen trek ik me niet zoveel aan,
ze zijn in staat een ezel nog goed te keuren voor de dekdienst 8)7

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:58

[***] schreef:
newt schreef:

Suggesties zijn nog welkom hoor! Het zit er nog niet in :+
Maar ik wil het wel graag Jazz vrij

Vind je stedinger niets Janne?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:59

newt schreef:
s0173957 schreef:

Nee tuurlijk niet is ook geen hengst ;).
Ik zoek in een hengst verbeter punten voor de merrie, dit is niet een verbeter punt.

Mij is altijd geleerd dat je op een achterbeen gebruik niet moet willen verliezen.
Een goed achterbeen is je halve dressuurpaard :+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:15

manueeltje84 schreef:

Klagen over achterbeengebruik en dan Stedinger aanraden?
Van een dweil gesproken... onze Rubinstein heeft er een goeie van gegeven maar daar komt het achterbeen puur van de moeder...

En wat je zegt over Duitse keuringen... duidelijk weer zo'n KWPN-adept met oogkleppen op en een gebrek aan kennis over de Duitse fokkerij...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:20

s0173957 schreef:
manueeltje84 schreef:

Klagen over achterbeengebruik en dan Stedinger aanraden?
Van een dweil gesproken... onze Rubinstein heeft er een goeie van gegeven maar daar komt het achterbeen puur van de moeder...

En wat je zegt over Duitse keuringen... duidelijk weer zo'n KWPN-adept met oogkleppen op en een gebrek aan kennis over de Duitse fokkerij...

Stedinger is wel een stukje beter in het achterbeen als deze hoor!!
Ben je blind ofzo!
Daar wil ik tevens niet met zeggen dat Stedinger een goed achterbeen heeft.

KWPN adept??
Denk dat ik toch ook aardig wat bij de duitse hengsten gedekt heb hoor!!

Maar denk dat dat niets met verschil tussen KWPN en het Duitse stamboek te maken heeft.

Maar ga met jou verder geen discussie aan, want jij lijkt het hier namelijk allemaal heel goed te weten, dus ga er maar vanuit dat je aan het langste eind trekt.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:25

Kijk, deze 3jarige raad ik dan ook niet aan, ik raad z'n vader aan.
Ik heb Stedinger al meermaals gezien en hij heeft vanachter gewoon 0,0 kracht, piaffe en passage zitten daar gewoon niet in (wat volledig van z'n vaderlijn komt).

Als je niet op achterbeen wil toegeven moet je niet met Stedinger dekken.
Stedinger fokt goed tot zelfs heel goed (wij hebben er zelf een jaarling van dus ik vind het zeker een goeie hengst), maar hij heeft géén goed achterbeen. Zeggen van wel is de waarheid geweld aan doen...

Kijk hier maar eens naar deze filmpjes en zeg dan nog eens dat Stedinger een goed achterbeengebruik heeft: http://www.sosath.com/cms2010/front_content.php?client=4&lang=3&idart=950.

Ik snap nu ook niet echt de aanval naar de Duitse keuringen toe, want dat is de opmerking die me zo pikeert...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:27

s0173957 schreef:
Kijk, deze 3jarige raad ik dan ook niet aan, ik raad z'n vader aan.
Ik heb Stedinger al meermaals gezien en hij heeft vanachter gewoon 0,0 kracht, piaffe en passage zitten daar gewoon niet in (wat volledig van z'n vaderlijn komt).

Als je niet op achterbeen wil toegeven moet je niet met Stedinger dekken.
Stedinger fokt goed tot zelfs heel goed (wij hebben er zelf een jaarling van dus ik vind het zeker een goeie hengst), maar hij heeft géén goed achterbeen. Zeggen van wel is de waarheid geweld aan doen...

Kijk hier maar eens naar deze filmpjes en zeg dan nog eens dat Stedinger een goed achterbeengebruik heeft: http://www.sosath.com/cms2010/front_content.php?client=4&lang=3&idart=950.

Ik snap nu ook niet echt de aanval naar de Duitse keuringen toe, want dat is de opmerking die me zo pikeert...

Lees eerst de tekst eens goed, heb niet gezegd dat hij een goed achterbeen heeft

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:31

Je raadt hem aan en zegt een post later dat je niet mag toegeven op achterbeen... is dat niet hetzelfde dan?

Voor mijn part kan je over een hengst zeggen wat je wilt, ik heb er toch geen aandelen in, maar als je over het algemeen over Duitse stamboeken begint te klooien, dan word ik wel ff lastig.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:33

Daarbij zijn de nakomelingen van Stedinger beter als hem zelf.

Daarbij is het geen aanval op het duitse stamboek, maar ze keuren wel erg makkelijk iets goed daar.
Ik vind als een hengst zo slap is achter dat moet je niet in de fokkerij willen hebben.
Daarbij zeg ik niet dat het KWPN deze fout niet maakt, want wij hebben ook een aantal van die bakfietsen binnen het KWPN rond lopen waarvan ik denk: hoe bestaat het dat ze goed gekeurd worden en blijven gehandhaafd voor de fokkerij.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:34

s0173957 schreef:
Je raadt hem aan en zegt een post later dat je niet mag toegeven op achterbeen... is dat niet hetzelfde dan?

Voor mijn part kan je over een hengst zeggen wat je wilt, ik heb er toch geen aandelen in, maar als je over het algemeen over Duitse stamboeken begint te klooien, dan word ik wel ff lastig.

Omdat janne daarvoor poste dat ze vrij van jazz bloed etc etc wil blijven, dus dan ga je al snel naar het duitse stamboek

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:37

s0173957 schreef:

Lekker lastig worden dan, ik heb er geen last van, het gaat namelijk het ene oor in en het andere oor uit.
Ieder heeft namelijk zijn eigen mening, en die uit ik waneer het mij uitkomt en niet waneer het jou niet uitkomt!

Tsja en idd moet je niet willen verliezen op een achterbeen, maar janne gaf aan vrij te willen blijven van jazz etc etc, dus vandaar stedinger als evt optie.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:38

Ik geef je wel volledig gelijk dat Stedinger goed fokt.
Dat z'n nakomelingen het tot in de GP kunnen brengen daar ben ik nog niet echt van overtuigd, maar ja, héél veel mensen zouden tevreden zijn met een paard dat tot LT geraakt...

Voor de rest was ik gewoon op m'n tegen getrapt door de post over de Duitse stamboeken... want overal keuren ze hengsten goed die gewoon niet goed genoeg zijn... of niet gezond...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 18:45

s0173957 schreef:
Ik geef je wel volledig gelijk dat Stedinger goed fokt.
Dat z'n nakomelingen het tot in de GP kunnen brengen daar ben ik nog niet echt van overtuigd, maar ja, héél veel mensen zouden tevreden zijn met een paard dat tot LT geraakt...

Voor de rest was ik gewoon op m'n tegen getrapt door de post over de Duitse stamboeken... want overal keuren ze hengsten goed die gewoon niet goed genoeg zijn... of niet gezond...

Ja maar erg opmerkelijk is dat het in Duitsland (niet banketstaaf bedoeld) maar vrij regelmatig is, helaas...

Daar wil ik het kwpn niet hoog met praten....

En soms kun je idd wel een gokje wagen met een duitse hengst.
Ik heb in 2009 een Sir Oldenburg uit een Rhodium gefokt.
Fantastisch lopen en een top achterbeen! (en dit komt niet van SO)