[H] Geschikte hengst voor sensibele 'Negro x Jazz'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [H] Geschikte hengst voor sensibele 'Negro x Jazz'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:39

Da's grappig.. Ik zat aan Winningmood te denken. Zie ik Sjoert Charmingmood aanraden. Laatste is wat bloederiger. Nu ik er zo eens overnadenk vind ik de laatste misschien net een tikkie interessanter.

Rubiquil geeft goede karakters, maar die kan ook strooien met maat. Bovendien heb je kans op een wat ouderwets type.

Achterbeen zou ik bij deze merrie niet zo bang om zijn, al kan het zeker geen kwaad om dat soort dingen exttra te bevestigen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:26

Je zou ook Trento B kunnen overwegen is volgens mij een Krack C.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:15

Waarom Trento? die heeft niet veel bijzonders gebracht tot nu toe...dan kun je beter voor United gaan...fokt hele goede gangen door,en geeft heel veel maat.Je merrie moet alleen wel genoeg lengte hebben in hals en rug en souplesse.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:42

Ik dacht ook aan Rubiquil voor je, heeft hele goeie karakters. Weet niet of hij de maat kan vergroten. Ik heb namelijk een Rubiquil merrie en zij is nu 1m69 (4 jaar oud) en haar moeder was 1m67 en denk dat Rubiquil zelf 1m68 is ofzo ;)

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:48

grappig. ik heb een negro x cocktail gehad. krijgt nu een veulen van totilas/
wil je perse kwpn bloed?
serano gold en delatio geven veel bot en maat door. en hele nuchtere karakters

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:48

Wij hebben een nakomeling van Voice. Is misschien ook een optie.

Je hebt het over de zwarte kleur, geen Jazz bloed en een meewerkend karakter. Dat heeft Voice allemaal.
Onze Voice heeft ook erg veel maat. Wij zijn er erg over te spreken :j .

Succes met je keuze.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:02

Leuke merrie trouwens. Heb je weleens aan San Remo (wolkentanz 1) gedacht? zou goed kunnen aanparen met Jazz. Hij heeft voldoende maat 172 en uitstraling en lengte.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:14

Ik heb eigenlijk alleen maar kleintjes gezien van San Remo. Uitstraling geeft ie zeker, maar achter wel erg erg slap!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:24

Ik heb juist alleen maar maat paarden gezien van San Remo met een sterk krachtig ondertredend achterbeen ;).

Ik zou voor een merrie met dat bloed en jou omschrijving ook voor Oscar gaan.
Sandreo is nog gewoon beschikbaar bij vd Uytert.
United fokt wel goed, maar niet altijd even fijne karakters. Bovendien heeft de merrie dan veel lengte en niet een stijl achterbeen nodig. Fokt qua maat ook wisselvallig.
Ook dacht ik aan Tuchinski, maar ook daar hoor en zie ik wisselvallige nakomelingen van

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:35

Maat wil ik nog wel geloven, maar sterk, krachtig, ondertredend achterbeen van z'n lang zal z'n leven niet := Dat heeft ie zelf niet, z'n familieleden niet en z'n kinderen ook niet. (op hooguit een enkeling nagelaten en dat komt dan echt bij moeders vandaan) Ze fietsen zo door de B en de L heen, daarna moeten ze meer gaan sluiten en dat wordt lastiger.

Maar wellicht kan deze merrie dat wel hebben, alleen de maat zou ik niet aandurven.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:38

dan denk ik dat de genen die ik ken het inderdaad van moeders kant hebben.. gelukkig doen de merrie's ook nog wel wat goeds ;).. maar inderdaad is het de gok waard.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:47

Ik ken alleen maar Oscar's met een heel traaaaaaaaaag achterbeen, dus dat zou niet mijn eerste keuze zijn.
De combi van Jazz en Contango valt ook vaak goed. Je zou naar Maestro kunnen kijken. Die vind ik heel interessant qua bloedvoering maar ik weet niet hoe die fokt.
Ik heb zelf sinds half juni een hele fijne Sorento x Cocktail, met een heel goed achterbeengebruik. Dat lijkt dus wel aan te sluiten. Je krijgt dan wel een A register.
De Sorento's willen nog wel eens wat ritselig zijn (is die van mij ook) maar daarin wel heel bewerkbaar.

Suc6 met kiezen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:05

Als je Oscar een traag achterbeen vind hebben, dan is Maestro helemaal geen optie. Hengst heeft sowieso bloed nodig en dat heb je imo niet echt met Negro.

Sorento schijnt goede nakomelingen te geven.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:09

Roodvos schreef:
Ik ken alleen maar Oscar's met een heel traaaaaaaaaag achterbeen, dus dat zou niet mijn eerste keuze zijn.
De combi van Jazz en Contango valt ook vaak goed. Je zou naar Maestro kunnen kijken. Die vind ik heel interessant qua bloedvoering maar ik weet niet hoe die fokt.
Ik heb zelf sinds half juni een hele fijne Sorento x Cocktail, met een heel goed achterbeengebruik. Dat lijkt dus wel aan te sluiten. Je krijgt dan wel een A register.
De Sorento's willen nog wel eens wat ritselig zijn (is die van mij ook) maar daarin wel heel bewerkbaar.

Suc6 met kiezen.

ik ken anders een stuk of wat met een goed achterbeen gebruik ;)
ik zou ook voor oscar gaan :j

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:59

Ik zou ook zeggen Sorento. Ik ken tot nu toe 3 hele aardige, maar deze merrie's zijn ook heel aardig.... :)

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:00

En San Remo kun je best hebben bij een merrie met een goed achterbeen.

sharon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:16

Sammie schreef:
Maat wil ik nog wel geloven, maar sterk, krachtig, ondertredend achterbeen van z'n lang zal z'n leven niet := Dat heeft ie zelf niet, z'n familieleden niet en z'n kinderen ook niet. (op hooguit een enkeling nagelaten en dat komt dan echt bij moeders vandaan) Ze fietsen zo door de B en de L heen, daarna moeten ze meer gaan sluiten en dat wordt lastiger.

Maar wellicht kan deze merrie dat wel hebben, alleen de maat zou ik niet aandurven.

Nou, mijn San Remo is 1.76m en komt uit een merrie van 1.68m. Ik heb al meerdere grote San Remo's gezien en helemaal niet zoveel kleinere....
Heeft je merrie een goed achterbeen (voor zover ik nu kan beoordelen, heeft ze dat) dan moet het wel goed komen. Dan lijkt San Remo mij helemaal geen slechte optie!
Hij geeft idd veel paarden met uitstraling en een mooie kop er op. :9 :j

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:01

TS klopt het dat ik de merrie te koop heb zien staan en dat je er niet meer mee gaat fokken?

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:20

Sammie schreef:
Ik heb eigenlijk alleen maar kleintjes gezien van San Remo. Uitstraling geeft ie zeker, maar achter wel erg erg slap!

D.Obertje :9
Afbeelding

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:34

Yeah San Remo rules. Want een paard weer he deze merrie. De combinatie met een merrie met goed achterbeen is super. Dit is overigens ook heel mooi gefokt met Contango x Amor uit een top merrielijn.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:49

je zou ook een goed bewegende springhengst kunnen overwegen, die zijn vaak aanzienlijk koeler in het hoofd, ik denk dan aan bijvoorbeeld Unaniem of Whitesnake of iets uit de Quattro lijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:51

Charmingmood vind ik geen slecht plan op deze merrie. En qua fijne karakters zag ik Flemmingh al voorbijkomen. Sluit ik me helemaal bij aan, er is van Flemmingh zelf nog diepvries maar er lopen inmiddels ook al diverse (klein)zonen.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 18:59

Bedankt voor alle reacties en het meedenken tot dusver!
Zat inderdaad te twijfelen om haar te laten dekken of te koop te zetten, en heb het laatste inderdaad gedaan.
Dus mocht er interesse zijn voor de merrie, ze staat te koop ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:40

DePaardenman schreef:
Sammie schreef:

D.Obertje :9
Afbeelding

KWPN Paardendagen (12-08-2011)

NMK: D.Obertje wint nationale titel bij dressuurmerries

San Remo-dochter overtuigt in model en beweging.

http://www.kwpn.nl/