Het kan elk moment gebeuren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 13:45

Dankje voor de leuke reacties :D

Dit was ik gister met Donja :9

Afbeelding

Amalarab

Re: Het kan elk moment gebeuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:55

Ja sommige pony's (en andere wezens) komen nu eenmaal niet makkelijk aan. Ze glanst tenminste en krijgt genoeg de kans om te eten zo te lezen, meeste pony's in NL zijn juist ongezond dik. Veel plezier met het veulen straks!

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:15

Slofje schreef:
Ga 1 ding zeggen.. Een deken verslechterd haar weerstand alleen maar meer :+ Ik vind het zeer onverstandig om te doen. Een deken houd namelijk de natuurlijke isolatiewerking van de vacht tegen (die zetten ze op bij kou zodat ze lucht kunnen verwarmen en vasthouden tussen hun haren) en zorgt dat ze het bijvoorbeeld benauwd warm hebben op hun rug, maar koud op hun benen, hals en buik. En dat kunnen ze dan ook niet goed warm maken.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens!
Onze fjord was afgelopen winter ook erg mager wat ik ook voerde ze werd niet dikker en pas toen ik haar een deken opgelegd had werd ze dikker. Ze hoefde haar energie niet meer te gebruiken om warm te blijven maar kon weer aankomen en in no time was ze weer op gewicht.

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:18

Nog steeds niks...

Cynthia82

Re: Het kan elk moment gebeuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:28

Ze laat je erg lang wachten he?
Leuke foto hierboven :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:33

Flint05 schreef:
Slofje schreef:
Ga 1 ding zeggen.. Een deken verslechterd haar weerstand alleen maar meer :+ Ik vind het zeer onverstandig om te doen. Een deken houd namelijk de natuurlijke isolatiewerking van de vacht tegen (die zetten ze op bij kou zodat ze lucht kunnen verwarmen en vasthouden tussen hun haren) en zorgt dat ze het bijvoorbeeld benauwd warm hebben op hun rug, maar koud op hun benen, hals en buik. En dat kunnen ze dan ook niet goed warm maken.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens!
Onze fjord was afgelopen winter ook erg mager wat ik ook voerde ze werd niet dikker en pas toen ik haar een deken opgelegd had werd ze dikker. Ze hoefde haar energie niet meer te gebruiken om warm te blijven maar kon weer aankomen en in no time was ze weer op gewicht.

Flint, ik heb het ook niet over gewicht. Je hebt gelijk dat ze dan minder energie gebruiken voor het warmhouden, maar wat is nou een paard dat zichzelf niet warm kan houden? Ik had het over weerstand, en met een deken hoeft een paard zijn vitale delen -in de romp dus- niet meer warm te houden, maar kan wel koude benen en een koude hals hebben. Door die tegenstrijdigheid gaat hij misschien te veel of juist te weinig energie aan warmte toedelen, zodat hij eerder last kan hebben van beenproblemen bijvoorbeeld :)

vosje123m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:50

klopt het dat het veulentje is geboren maar niet lang heeft geleefd ;( ?

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 15:22

Ja... zie andere topic ;(