Dit was ik gister met Donja

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slofje schreef:Ga 1 ding zeggen.. Een deken verslechterd haar weerstand alleen maar meerIk vind het zeer onverstandig om te doen. Een deken houd namelijk de natuurlijke isolatiewerking van de vacht tegen (die zetten ze op bij kou zodat ze lucht kunnen verwarmen en vasthouden tussen hun haren) en zorgt dat ze het bijvoorbeeld benauwd warm hebben op hun rug, maar koud op hun benen, hals en buik. En dat kunnen ze dan ook niet goed warm maken.
Flint05 schreef:Slofje schreef:Ga 1 ding zeggen.. Een deken verslechterd haar weerstand alleen maar meerIk vind het zeer onverstandig om te doen. Een deken houd namelijk de natuurlijke isolatiewerking van de vacht tegen (die zetten ze op bij kou zodat ze lucht kunnen verwarmen en vasthouden tussen hun haren) en zorgt dat ze het bijvoorbeeld benauwd warm hebben op hun rug, maar koud op hun benen, hals en buik. En dat kunnen ze dan ook niet goed warm maken.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens!
Onze fjord was afgelopen winter ook erg mager wat ik ook voerde ze werd niet dikker en pas toen ik haar een deken opgelegd had werd ze dikker. Ze hoefde haar energie niet meer te gebruiken om warm te blijven maar kon weer aankomen en in no time was ze weer op gewicht.