Knip

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Re: Volwassenen met Shet/ Mini/ AMHA/ NMPRS/ NSPS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:02

Meld me ook :)

En dr zijn overigens wel topic's te vinden waar volwassen shethouders inzitten hoor :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:44

Heb 3 NSPS merries en een 4e kan ieder moment geboren worden.
1 fokmerrie, een twenter en een enter. Volgend jaar worden de fokmerrie en twenter(dan 3 jarige dus) waarschijnlijk gedekt en wil ik de dan 3 jarige beleren voor de kar zodat we in het weekend er lekker op uit kunnen. Jaarlingetje en veulen mogen lekker baby zijn.

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:07

Ik heb 1 Shetlander ruintje, doe ik nu alleen longeren mee maar wil met hem gaan mennen *spaar hard voor een wagentje* :D

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:49

hier 5 minipaardjes (en 1 grote :D )
allemaal NMPRS, verder doe ik er alles mee behalve rijden

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:59

Meld mij ook.

Heb een shetlander ruin. Deze liep altijd mee in de ponykoersen en ik reed hem zelf ook met de sulky.
Maar helaas begin dit jaar erachter gekomen dat hij artrose heeft in allebei de achterbenen. Hij is daar heel beroerd van geweest. Maar nu gaat het erg goed, loopt weer als een trein.
Nu is het vooral een knuffelpony, grasmaaier en weide maatje. Ik heb een dochtertje van 2.5 jaar en ik hoop dat zij er in de toekomst nog rustig mee kan rijden, als dat gaat, maar dat zien wij tegen die tijd wel.
Op dit moment gilt mijn dochtertje nog alleen maar als hij dicht in haar buurt komt en klampt zij zich vast aan mijn benen :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:47

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:51

barbalala kan mij die topic nog herinneren! graappig knappe pony is het geworden zeg!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:52

Hij is veranderd hè?! :):)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:55

Hier iemand met BMP, AMHA, NMPRS, BMHS, IMPHS - paardjes. :P Allemaal minipaardjes dus, ingeschreven en geboren in verschillende stamboeken en landen maar allemaal overgestempeld naar het BMP, Belgisch minipaardenstamboek.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:24

ik heb ook 2 shetjes waarmee ik men, mee fok, vd'en, en vaak als ik vrij ben hele lange wandelingen maken door het bos.

Ik longeer ze ook maar dat hoort meer bij het grondwerk.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:14

Zijn er ook niet-volwassenen dan? :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:18

Ik heb ook 2 grote maat/ iets te grote shetlanders :).. ze worden beide veel getraind.
Ook doen we aan Mennen, wedstrijden, paardenvierdaagse, rijden, eigelijk alles wel.

Met mijn 20 jaar pas ik er nog makkelijk op (voeten komen net onder de buik uit) en ben zelf erg klein en licht, maar eigelijk doe ik dit bijna nooit meer ;)

Siso19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:43

mijn vriendin en ik rijden altijd in het bos met onze shets, en we wandelen ook en maken foto's, mennen, etc.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:52

ik ben begonnen met twee nmprs merrietjes, heb er ondertussen een mini appaloosa merrie bij die nu drachtig en uitgeteld is, en in januari heb ik een amerikaans hengstje gekocht :D

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 00:09

Meld me ook.
Ik heb 3 shetlandermerrie's.
Floor vosbont en 11 jaar
Bonnie vosje 92 cm en 10 jaar
Dora bruinbont 95 cm en 1 jaar (dochter van Bonnie)
De grootste de vosbonte gaat in de sport uit gebracht worden (dressuur en springen) door een 10 jarig meisje Elize, zij gaat namelijk een startkaart aanvragen met Floor.
Voor foto's zie mijn profiel.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:34

Hier ook nog een "volwassene'' :') die nog steeds verslaafd is aan de My Little Pony's alleen zijn de plastic ponys ingeruild voor levende paardjes.
Alhoewel de plastic pony's nog steeds verzameld worden :o
Op dit moment hupsen er 9 paardjes rond in mijn weides waarvan er 4 nmprs zijn en 5 AMHA.
Ik fok, show en men ermee. :D

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:10

Hier ook iemand die al jaren besmet is met het shetland virus, wat zijn ze toch leuk die eigenwijslanders. Ik zeg mar zou iemand met shetlanders moet humor heben anders red je het niet.

ik men met mijn mega shetlander Sylke, daarnaast, lange lijnen, wandelen en ze wordt ook minimaal 1x in de week gereden onder het zadel.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:51

Jep, hier ook :)

hebben hem 1st gekocht als weidemaatje, maar wij vinden dat hij zijn stalgeld ook wel een beetje moet verdienen }>

Dus.. zijn we rustig bezig met hem op te leren om ermee te mennen.
In de winter heeft hij ook al de slee getrokken (wat hij geweldig vond) :D

Ook moet hij soms kinderpony spelen voor mijn metekindje :(:)

Vrijheidsdressuur doen we er ook mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:03

Hier 2 NMPRS-shetjes, beide kleiner dan 80 cm. Een merrietje van 4, zwartbont, met de naam Daisy en een goedgekeurd dekhengstje van 17 genaamd Nicky. Nicky doet niks meer behalve Daisy dekekn, is vroeger verwaarloosd geweest en heeft wat kromme pootjes, dus hij is weideversiering, Daisy wordt mee gewandeld, ze is bij haar vorige eigenaar een paar keer voor de kar geweest en dat wil ik ooit weer oppakken, als ik het geld heb voor een wagentje. Nu moet er even verbouwd worden dus helaas, dat zit er ff niet in. Mocht ik ooit geen rijpaard meer hebben, dan blijven de kleintjes, het is erg leuk om daar wat mee te doen. Volgend jaar hopelijk een leuk veulentje :-).

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:24

joenohoe schreef:
Hier 2 NMPRS-shetjes, beide kleiner dan 80 cm. Een merrietje van 4, zwartbont, met de naam Daisy en een goedgekeurd dekhengstje van 17 genaamd Nicky. Nicky doet niks meer behalve Daisy dekekn, is vroeger verwaarloosd geweest en heeft wat kromme pootjes, dus hij is weideversiering, Daisy wordt mee gewandeld, ze is bij haar vorige eigenaar een paar keer voor de kar geweest en dat wil ik ooit weer oppakken, als ik het geld heb voor een wagentje. Nu moet er even verbouwd worden dus helaas, dat zit er ff niet in. Mocht ik ooit geen rijpaard meer hebben, dan blijven de kleintjes, het is erg leuk om daar wat mee te doen. Volgend jaar hopelijk een leuk veulentje :-).

Even offtopic maar goedgekeurd dekhengstje met kromme pootjes die niks anders meer doet dan Daisy dekken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:24

Hij vindt het prima hoor... is altijd samen met Daisy, staat gewoon achter een draadje en bespringt de pony's van de buurman die aan de andere kant staan echt niet. Daisy is zijn merrietje en daar heeft hij kennelijk genoeg aan. Mijn rijpaard staat er ook bij en dat gaat ook prima, alleen als ze hengstig is dan zie ik wel eens bijtplekken.

En wat die kromme pootjes betreft, niet bij zijn vorige eigenaar maar bij eigenaren daarvoor zijn zijn hoefjes vreselijk verwaarloosd, langere tijd, daardoor staan zijn achterbeentjes niet goed meer. Hij is voor het leven goedgekeurd en heeft een goedgekeurde zoon, die kromme pootjes hebben geen invloed op zijn dekprestaties hoor, bij de merries van zijn vorige eigenaar heeft hij dit jaar voor prachtige veulentjes gezorgd. Hij wordt niet meer verkocht, hij is een supermakkelijke hengst en wordt ie al vervelend, dan hakkietakkiezakkie. Hij heeft al op zoveel plekken gestaan dat ik het hem niet aandoe nog een keer te verkassen.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:28

Hier ook een "volwassene" met 2 shetten.
beide lopen in enkelspan en onder het zadel. :D
Ik hoop volgend jaar dubbelspan met ze te gaan rijden.