Had dit jaar ook graag een veulentje gehad, mja, een hengst wordt zo moeilijk drachtig

Maar goed, verder heb ik hier natuurlijk helemaal niks te zoeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Crazyhorse77 schreef:Meld me hier ook even...ook een lotgenoot.
Ik heb bewust vorig jaar niet meer gedekt, was laat in het jaar en aangezien merrie al 2 jaar achter elkaar goed 3 weken over stond durfde ik het dit keer niet aan.
Dit jaar vroeg begonnen, in 1 x drachtig alleen wel van een tweeling....lagen tegen elkaar aan, 1 weggeknepen en nu twee weken later lijkt het zo te zijn dat er nog mooi 1 tje zit, eind aankomende week nogmaals scannen....Fingers crossed duss!!!
Trouwens dit keer voor de 3e! keer gedekt met Armani (v. United)
amyz schreef:Wil toch even zeggen dat ik dit topic een superinitiatief vind![]()
Had dit jaar ook graag een veulentje gehad, mja, een hengst wordt zo moeilijk drachtigDesalniettemin wíl ik het wel heel graag en heb ik ook al een hele lijst met namen enz... En dan heb ik nog niet eens een merrie.. Laat staan dat ik een merrie heb die wel gedekt is maar waarbij het, op wat voor manier dan ook, mis is gegaan, moet voor jullie echt even slikken zijn af en toe bij al die veulenfoto's...
Maar goed, verder heb ik hier natuurlijk helemaal niks te zoekenLees wel stiekum mee en wil iedereen die een veulen is verloren bij deze heel veel sterkte wensen. En vooral heel veel succes natuurlijk met een evt volgende dekking, dat iedereen hier volgend jaar maar vol trots veulenfoto's mag plaatsen!
Puera schreef:Hè bah, sneu Maaike1991! Blij dat je merrie drachtig is, 11 maanden lang kijk je vol verwachting uit naar een veulen... Sterkte!
clara schreef:Merrie doet het nu goed, is weer drachtig ( nu 6 weken), wel uitgebreid overleg geweest met de Lingehoeve of haar buik een dracht aan zou kunnen, maar na 1,5 jaar moet dat geen problemen meer geven. Dus hopen dat we nu meer geluk hebben. Merrie is niet meer geschikt om te rijden.
rindin schreef:Wat mij het meest steekt is dat mijn merrie een ronduit fanastisch karakter heeft en dat ik het absoluut zonde vind dat zij dat niet door heeft kunnen geven aan een nakomeling (die ik dolgraag zou willen houden). Uit haar zou ik heel graag mijn toekomstige paard willen hebben, maar die droom komt niet uit. Dat vind ik eeuwig zonde!
lammie2701 schreef:niet dit of vorig jaar, maar in 2007...
ik had in oktober 2006 mijn 3 jarige friese merrie drachtig gekocht, zou in maart 2007 moeten bevallen...helaas precies een maand voor de uitgerekende datum beviel mijn merrie van een dode tweeling (wij wisten niet dat er een tweeling in zat en de vorige eigenaar/fokker ook niet)...dus helaas...geen veulens (waren 2 hele mooie complete gitzwarte merrieveulens)...
besloten om in ieder geval het jaar 2007 en 2008 niet te laten dekken, maar sloten ook niet uit om het later evt. toch nog te proberen...
Helaas is deze merrie toen in oktober 2008 overleden aan de gevolgen van koliek op 5 jarige leeftijd...