Vinden jullie mijn haflinger te dik?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine001

Re: Vinden jullie mijn haflinger te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:25

Ik vind je haf wet een beetje aan de forse kant, maar niet echt heel dik ofzo. Kunnen misschien wel een paar kilo's af.
Zo denk ik ook over mijn haf maar dat word mijn haf dun in zijn flanken plaats van bij zijn buik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:20

Absoluut te dik, en dat bedpel ik niet verwijtend naar jou toe. Het isclastig om ze slank te houden.

De keuringsfoto in mij profiel kreeg ik van de jury als opmerking mee dat ze wat te dik was... En yep daar hadden ze gelijk in

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:29

gewoown doortrainen en dan word het vet allemaal wel spieren!
ik zie ze liever lekker rond hoor mag best. hou het wel in de gaten met het nieuwe gras...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:31

te dik maar dat vind ik, kijk maar wat er onder hangt.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:41

Ze is niet van het moderne type,dus het model past daar uitstekend bij.
Maar ze moet wel iets afvallen.
En goed op haar conditie letten.

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 18:57

Ik train haar nu elke dag. merk dat ze wel last heeft van de kilo's want ze is niet echt voorwaarts. Zie aan haar dat het haar niet lekker zit. Van mij mag ze zeker wat kilo's afvallen dat ze wat slanker is. Ze krijgt geen biks meer en staat niet op een te volle wei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:05

Lisantjuh , als ik lees hoe je ermee bezig bent komt het vast helemaal goed. Het is ook echt moeilijk om een haflinger in een goede conditie te hebben. Je ziet niet voor niets zoveel te dikke haflingers.

Ben benieuwd naar het resultaat

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 21:02

@ MariekB
Ik wil haar eigenlijk wel zo slank hebben als jou rijfoto in je profiel dat ze nog niet zo lang onder het zadel zit. Dat vind ik mooi slank :o

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:34

Ik vind haar niet te dik, ze is juist precies goed voor een haflingertje. <3

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:57

8veertje8 schreef:
Mijn haflinger is wel 10 x zo dik :$ haha

Dan zou ik daar nodig wat aan gaan doen := Geen enkel paard hoort te dik te zijn, een haflinger ook niet. Dat is ook slechts een paard...

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:59

lisantjuhh schreef:
Ik train haar nu elke dag. merk dat ze wel last heeft van de kilo's want ze is niet echt voorwaarts. Zie aan haar dat het haar niet lekker zit. Van mij mag ze zeker wat kilo's afvallen dat ze wat slanker is. Ze krijgt geen biks meer en staat niet op een te volle wei

Maak je niet druk dus en volg je hoofd. Je hebt gelijk, er mag nodig wat af. Dramatisch is het niet, maar ik neem aan dat je gewoon met haar rijdt? Dat kan ze makkelijk hebben en ze zal dan ook wat vet in spieren omzetten ;j

Rubya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:01

edelgold schreef:
Ze is niet van het moderne type,dus het model past daar uitstekend bij.
Maar ze moet wel iets afvallen.
En goed op haar conditie letten.

Dat is ze dus wel :X Daar is wat meer voor nodig dan een slank lijf. Ze is hoogbenig, lang gelijnd en dus modern, maar wel te dik.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:10

ik vind ze ook niet te dik

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:20

Ze is idd wel te dik. Maar gewoon lekker door trainen, en schraal houden in voer, hafjes hebben niet zoveel nodig. Wat krijgt ze aan voer en wat doe je aan training per dag?

Mensen vinden tegenwoordig alles (paarden, honden, mensen, ga zo maar door), snel te dun, omdat we niet anders meer gewend zijn. Maar (te) dun zijn brengt minder medische klachten mee dan (te) dik zijn. Tuurlijk moeten ze niet mager worden, maar ribben moet je kunnen voelen door over de zijde te aaien, en ze mogen te zien zijn zodra het lichaam buigt.

En dat het bij bepaalde rassen (juist de sobere zoals hafjes en shetjes) hoort, is echt de grootste kul ooit! Ze worden snel te dik, doordat ze hier in het "rijke Nederland" wonen, maar juist wij als eigenaren horen hier op te letten!!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:21

Hahah zoals je vast al honderd keer heb gehoord, ze is echt niet dik!
Gewoon door blijven trainen :).

Die van mij is overigens 10 x zo dik :+

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:24

Ik vind haar ook niet echt te dik, maar ook niet in sport conditie :) Ik zou lekker buiten met haar rijden, meestal zijn ze dan meer gemotiveerd en dus beter voor je been. Niet teveel de eeuwige rondjes in de bak. Dat komt wel als ze wat is afgevallen en gespierder is geworden. Let er ook op dat niet elk paard hetzelfde is, het ene paard is wat ronder geribd dan de ander. En keuringsconditie is echt wat anders dan een sportpaard. Kijk bijvoorbeeld de dressuurpaarden, die zijn meestal iets dikker dan springpaarden. Ik hou liever van wat meer body, dan die magere dieren waarbij je de heupen kunt zien. Succes met de afvalrace :)

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 23:04

ImkeTarek schreef:
Ze is idd wel te dik. Maar gewoon lekker door trainen, en schraal houden in voer, hafjes hebben niet zoveel nodig. Wat krijgt ze aan voer en wat doe je aan training per dag?

Mensen vinden tegenwoordig alles (paarden, honden, mensen, ga zo maar door), snel te dun, omdat we niet anders meer gewend zijn. Maar (te) dun zijn brengt minder medische klachten mee dan (te) dik zijn. Tuurlijk moeten ze niet mager worden, maar ribben moet je kunnen voelen door over de zijde te aaien, en ze mogen te zien zijn zodra het lichaam buigt.

En dat het bij bepaalde rassen (juist de sobere zoals hafjes en shetjes) hoort, is echt de grootste kul ooit! Ze worden snel te dik, doordat ze hier in het "rijke Nederland" wonen, maar juist wij als eigenaren horen hier op te letten!!

Ze staat op een niet te volle wei dat is het enige wat ze momenteel krijgt. Ik train haar elke
dag zowiezo 1 uur dat varieert van rijden of longeren. Soms 2 keer op een dag. En dan is het echt fanatiek trainen.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:06

Hoi hoi, ik vind het echt wel mee vallen hoor! ik vind m er mooi en goed uit zien zo :)

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:50

het valt wel mee hoor ietsje minder mag maar niet te veel ze heeft een beetje een hang buikje als ik het goed heb gezien,lekker door trainen dus en erbij gaat makkelijker als er af dus heb geduld.
die van mij staan ook schraal krijgen kilo basis brok in tweeen gedeeld en smorgens pluk hooi voor de vulling, voor de rest 24/7 buiten.en heel belangrijk de vitamientjes enzo dus een koek per dag.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:20

Ze staat op een niet te volle wei dat is het enige wat ze momenteel krijgt. Ik train haar elke
dag zowiezo 1 uur dat varieert van rijden of longeren. Soms 2 keer op een dag. En dan is het echt fanatiek trainen.[/quote]
Ben je lid van een rij vereniging,dat is ook een goede training .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:28

Er mag best wat af, maar echt heel veel te dik is ze niet hoor. Gewoon lekker gericht trainen* en op de voedselinname blijven letten, dan komt het echt wel goed.

*niet maar rondjes in de bak blijven rijden hoor, ook lekker ermee naar buiten, flinke lange einden drafwerk. Daar bouw je lekker conditie mee op, het verbrandt vet en geeft spieren en balans.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:31

Rubya schreef:
Ben ik de enige die er best wat af vind kunnen? :=

Nee ook ik vind dat er wat af kan, maar om nou te zeggen dat de pony echt veel te dik is ... nee :n

Paar kilootjes eraf mag best hoor TS, maar veel te dik is ze niet, dan heb je de mijne nog niet gezien :')

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:33

Ze heeft wel een buikje, maar ze is echt niet TE dik. het kan zo wel..

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:22

Ze is stevig, niet te dik :)
Ik vind het zo ook wel kunnen, maar als jij het fijner vindt dat ze er een paar kilo's af heeft kan ik me dat wel voorstellen!

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:50

Voor een moderne Haflinger is ze dik
maar jij bent goed bezig dus het komt hellemaal goed