Zo denk ik ook over mijn haf maar dat word mijn haf dun in zijn flanken plaats van bij zijn buik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lisantjuhh schreef:Ik train haar nu elke dag. merk dat ze wel last heeft van de kilo's want ze is niet echt voorwaarts. Zie aan haar dat het haar niet lekker zit. Van mij mag ze zeker wat kilo's afvallen dat ze wat slanker is. Ze krijgt geen biks meer en staat niet op een te volle wei
ImkeTarek schreef:Ze is idd wel te dik. Maar gewoon lekker door trainen, en schraal houden in voer, hafjes hebben niet zoveel nodig. Wat krijgt ze aan voer en wat doe je aan training per dag?
Mensen vinden tegenwoordig alles (paarden, honden, mensen, ga zo maar door), snel te dun, omdat we niet anders meer gewend zijn. Maar (te) dun zijn brengt minder medische klachten mee dan (te) dik zijn. Tuurlijk moeten ze niet mager worden, maar ribben moet je kunnen voelen door over de zijde te aaien, en ze mogen te zien zijn zodra het lichaam buigt.
En dat het bij bepaalde rassen (juist de sobere zoals hafjes en shetjes) hoort, is echt de grootste kul ooit! Ze worden snel te dik, doordat ze hier in het "rijke Nederland" wonen, maar juist wij als eigenaren horen hier op te letten!!