Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Het behalen van een minimaal niveau steekt me ook eigenlijk wel een beetje. Want juist door het feit dat je bij het KNHS aan bepaalde eisen zit, worden wij vaak een beetje aan ons lot overgelaten. Zoals bijvoorbeeld zo'n verplichte minimumstokmaat. Een ander voorbeeld is de mendurance, hier worden de hartslagwaarden ook niet aangepast aan de kleinere maat. Lijkt me toch een beetje vreemd om een shet te gaan vergelijken met een pony van 1,40m hoog.
Dus als er op dat gebied wat aanpassingen komen, ben ik voor.
JudithO schreef:Napie, jij levert weer het goede voorbeeld. Leuk om te lezen dat je de shetlanders ook zo goed kunt trainen dat ze alsnog zo goed kunnen scoren! Waardeloos dat er voor jouw pony's dan nog steeds niks is binnen het NSPS.
Vorig jaar werd er in onze rubriek op de premiekeuring wel degelijk op de beweging gelet. Onze merrie was namelijk in de zomervakantie tijdens onze afwezigheid weer erg aangekomen, daardoor was ze achter wijd gaan lopen. Dat krijgt ze steeds als ze te dik is, een overblijfsel van haar mega-overgewicht 3 jaar geleden. Op dit wijd gaan werd ze dus wel flink afgestraft.
Bij de veulens kregen alleen de veulens met de betere gangen een premie, dat vond ik wel een goed punt.
Ik ben het er ook mee eens dat er meer naar karakter gekeken moet worden. Onze merrie is te rustig in de baan, omdat ze zich bij ons zo goed op haar gemak voelt. De jury vindt dan dat ze meer interesse moet tonen..?
Eliine schreef:Even voor de goede orde, ik heb 4 Shetlandpony's waarvan er nu 3 nog actief in de wedstrijdsport lopen. Nu zijn dit echter allemaal stamboekpony's met vol papier. Heeft het voor mij dan zin om uberhaupt naar dit sportregister te kijken? Want wat ik ervan begrijp nu is het sportregister dus juist niet voor stamboekpony's?