Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammyoo schreef:Als iedere leerling een heel ander systeem van rijden heeft, wordt het wel heel ingewikkeld om te toetsen. Dat een paard een enkele hindernis van een meter springt, volstaat niet. Je zal hem toch ook netjes door een B parcours moeten kunnen sturen. Een barok paard zal dan al snel moeite hebben met de lijntjes en afstanden, omdat deze op warmbloeden met een ruimere galop zijn afgemeten.
Citaat:Als je de sportopleiding op Deurne doet, is je paard in principe lesmateriaal. Ik denk dat je met dat in je achterhoofd een passend paard uit moet zoeken. Als je dat niet wil, moet je wellicht die opleiding uit je hoofd zetten.
Kinke schreef:Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om die opleiding te laten schieten
(klopt het trouwens dat de paarden daar geen weidegang krijgen?)
XshaartjeX schreef:Een andalusier of P.R.E. als het een raszuiver beestje is heeft meer 'bloed' dan het gemiddelde paard dat je hier in NL tegenkomt en vereist een andere aanpak. En over het algemeen niet de manier van rijden die op deurne wordt toegepast. Ik heb mijn paard ook nog niet zo lang maar het is zeer goed te merken en hiervoor heb je gewoon goede begeleiding nodig die er wél ervaring mee heeft.
duChambre schreef:Ik denk dat met de andere rijwijze bedoeld wordt dat omdat een anda een veel temperamentvoller karakter heeft dan de gemiddelde kwpn'er een andere manier van trainen beter werkt dan het standaard "volgas naar voren en voor terughouden". Want dat is wel de manier van rijden die ik altijd op Deurne terug zie komen en die mij niet geschikt lijkt voor de gemiddelde anda.
Sammyoo schreef:Per schooljaar is er vijf maanden school. In die periode vallen twee vakanties van in totaal 3 weken. In de weekenden kan je je paard mee naar huis nemen of aan schoolgenoten die weekenddienst hebben vragen of ze je paard in een van de binnenbakken los willen gooien. Tijdens schooldagen kan je veel wandelen met je paard en hem in de stapmolen zetten. Voorts kan je bij het uitzoeken van je stage er rekening mee houden dat er weidegang is. Met een beetje creativiteit en inzet kan je wel wat doen voor het welzijn van je paard.
duChambre schreef:Ik denk dat met de andere rijwijze bedoeld wordt dat omdat een anda een veel temperamentvoller karakter heeft dan de gemiddelde kwpn'er een andere manier van trainen beter werkt dan het standaard "volgas naar voren en voor terughouden". Want dat is wel de manier van rijden die ik altijd op Deurne terug zie komen en die mij niet geschikt lijkt voor de gemiddelde anda.
XshaartjeX schreef:duChambre schreef:Ik denk dat met de andere rijwijze bedoeld wordt dat omdat een anda een veel temperamentvoller karakter heeft dan de gemiddelde kwpn'er een andere manier van trainen beter werkt dan het standaard "volgas naar voren en voor terughouden". Want dat is wel de manier van rijden die ik altijd op Deurne terug zie komen en die mij niet geschikt lijkt voor de gemiddelde anda.
dat is inderdaad de manier van rijden waar ik op doelde. Daar doe je naar mijn idee geen enkel paard goed mee maar een P.R.E. zal je daar zeker niet lekker mee aan het lopen krijgen