[TI] Groentje op het gebied van tinkers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Groentje op het gebied van tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:58

Toen ik mijn merrie beleerde was ze 1.46 en een sportieve tinker. Ik paste er qua plaatje niet echt super op (1.70) nu zijn we 7 maand later. Mijn merrie is gegroeid, alleen of het qua lengte ook is weten we niet :P Ze is nu een tinkertonnetje aan het worden maar blijft wel het sportieve type. Nu pas ik er perfect op en zou zelfs nog wat centimeters langer mogen zijn :)

blueguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 12:14

DeMolenhoek schreef:
Toen ik mijn merrie beleerde was ze 1.46 en een sportieve tinker. Ik paste er qua plaatje niet echt super op (1.70) nu zijn we 7 maand later. Mijn merrie is gegroeid, alleen of het qua lengte ook is weten we niet :P Ze is nu een tinkertonnetje aan het worden maar blijft wel het sportieve type. Nu pas ik er perfect op en zou zelfs nog wat centimeters langer mogen zijn :)

Haha, okay leuk ^^

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:01

PB bokker gipsygiants anders eens, volgens mij heeft zij nog wel een drumhorse te koop :)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:06

Hier 2 tinkers, 1 rond 1m60 en 1 van 1m65
Foto's staan in mijn profiel, ik ben 1m82

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:09

bij tinkers zou je er eigelijk een cm of 5 bij moeten tellen voor de buik/ omvang :j

blueguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:40

Bedankt voor alle informatie, ik ga alles eens even bekijken ^^

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:38

Afbeelding
1.86 :9 uit 2 volle Irish Cob ouders.

blueguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 23:00

vuurtoren schreef:
IMG

Wow, daar zou ik nou verliefd op kunnen worden ^^ <3
Echt geweldig mooi paard!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:03

vuurtoren schreef:

nietje, bedoel je niet 1.68??
Laatst bijgewerkt door balance op 07-05-11 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto quote verwijderd

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:53

hahahaha oke het was laat....maar dees heeft gelijk anderom dus ....

blueguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 22:21

vuurtoren schreef:

Haha, 1,86M is wel heel erg hoog ,.. hihi ^^
Volgens mij zijn er geeneens Tinkers van die afmeting, anders mag je meteen door naar de krant XD :)

PS: Ik zag alweer een mooie advertentie van een Tinker, is alleen wel 1,55M,.. binnenkort maar even langs (is in de buurt :) )
Link > [EA-TK-PP] [TINKER] Veelbelovende zware Irish Cob merrie te koop

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:07

ik ben 1.72 en Grace is 1.46. Staat super goed al vind ik het zelf!
@vuurtoren: wow ben jaloers op die lange manen!!! :D _/-\o_

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:24

blueguy schreef:
vuurtoren schreef:

Volgens mij zijn er geeneens Tinkers van die afmeting, anders mag je meteen door naar de krant XD :)

PS: Ik zag alweer een mooie advertentie van een Tinker, is alleen wel 1,55M,.. binnenkort maar even langs (is in de buurt :) )

Die 1.55 is niet officieel gemeten hoor ;) zal haar van de week eens opmeten. Denk dat ze wel iets groter is als dat en ze groeit nog steeds :) ook in de breedte, dat scheelt ook enorm :)

blueguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:21

Evelli schreef:
blueguy schreef:

Die 1.55 is niet officieel gemeten hoor ;) zal haar van de week eens opmeten. Denk dat ze wel iets groter is als dat en ze groeit nog steeds :) ook in de breedte, dat scheelt ook enorm :)

Ik had je berichtje ook al gehad ^^
Ik denk zelf dat het wel een mooie maat is! en omdat ze nog groeit zou het alleen maar beter worden,.. :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 00:20

Misschien een wielkopolski paard wat voor je
is een poolse warmbloed en ook wat breder en stoerder..
Ik geloof zelfs dat mijn vorige paard ook een wielkopolski te koop staat echt een super gaaf dier
[RT-HAW] Daisy pink @ Dressuur

Bijoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:53

Lindy1982 schreef:
Misschien een wielkopolski paard wat voor je
is een poolse warmbloed en ook wat breder en stoerder..
Ik geloof zelfs dat mijn vorige paard ook een wielkopolski te koop staat echt een super gaaf dier
[RT-HAW] Daisy pink @ Dressuur

NEEEEE......

Daisy is niet te koop hoor.....

vaughane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 00:24

blueguy schreef:
Wat ik trouwens ook vaak hoor is dat een Western zadel beter rijd op een Tinker dan een normaal Dressuur zadel i.v.m. de bouw van het dier. Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Zelf rijdt ik op een kruising tinker met westernzadel (merk: Crates). Dat beval me uitstekend. Ook ben ik super tevreden over het merk (goede pasvorm, goede kwaliteit). Zelf ben ik 1.84 m en het misstaat niet!
Mocht je een westernzadel overwegen: het is super, maar geloof niet alles wat er over westernzadels gezegd wordt. Ja, je kan er gerust met een spijkerbroek op rijden. Maar soms hoor je ook wel dat een westernzadel op elk paard past. Dat is dus echt een fabeltje. Afhankelijk van de bouw van de tinker heb je een westernzadel van de maat full of extra-full nodig (heb je een tinker met heel platte, brede rug, dan heb je misschien een extra-extra-full nodig). Daarnaast moet je ook nog eens kijken naar de lengte van de rug. Veel tinkers hebben een vrij korte rug. Heb je een te lang westernzadel, dan zit het zadel de lengtebuiging van het paard in de weg. Ook hebben sommige tinkers een hoge schoft, dat is ook iets om rekening mee te houden. Als ik zo (oppervlakkig) lees met welk doel jij een tinker wil kopen, kan ik je een westernzadel zeker aanbevelen. Wel goed kijken naar de pasvorm en de kwaliteit!

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 00:36

Tinkers zijn mooie paarden helaas nog ervaring met ze maar misschien schaf ik ooit nog eens 1tje aan !

door_en_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:49

Hoi,

mijn merrie is 1.58 en ik ben zelf 1.74... ik kom bij lange na niet bij de onderkant van de buik. Nu is haar veulen van nog geen 3 al ruim 1.65 en groeit nog. Ik houd zelf eigenlijk niet van de grote maat maar ze zijn zo superlief dat ik er geen afstand van kan doen. Dan maar een groter paard! Ziet er oo echt stoer uit. Ik ga regelmatig met ander mooie wedstrijd (dressuur) paarden uitrijden en mensen kijken altijd naar mijn dikke, "lelijke"tinker(zoals ze door vele dressurruiters wordt bekeken).

Het is voor jou misschien ook een optie om te kijken naar een drumhorse. Daar heb ik ook een van staan, na een onbekent avontuurtje van mijn merrie. Dit is echt een super leuke combi, alleen nog groter dan de tinker en over het algeheel schijnbaar met een beter uithoudingsvermogen. Let wel op er zit natuurlijk ook altijd wel verschil in karakter en doorzettings vermogen in iedere tinker, shire en drumhorse.
Ik dnek dat Mees, mijn drumhorse ook zo rond de 1.70 tot 1.75 uitgaat komen. Veel te groot voor mij maar ach... hij is zo lief! Daar heb je zo een heel leuke band mee en ik heb nog wel een jaar of 2 om aan de hoogte te wennen.

Veel succes en ik hoop dat je je paard gaat vinden.

blueguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:53

door_en_teun schreef:
Hoi,

mijn merrie is 1.58 en ik ben zelf 1.74... ik kom bij lange na niet bij de onderkant van de buik. Nu is haar veulen van nog geen 3 al ruim 1.65 en groeit nog. Ik houd zelf eigenlijk niet van de grote maat maar ze zijn zo superlief dat ik er geen afstand van kan doen. Dan maar een groter paard! Ziet er oo echt stoer uit. Ik ga regelmatig met ander mooie wedstrijd (dressuur) paarden uitrijden en mensen kijken altijd naar mijn dikke, "lelijke"tinker(zoals ze door vele dressurruiters wordt bekeken).

Het is voor jou misschien ook een optie om te kijken naar een drumhorse. Daar heb ik ook een van staan, na een onbekent avontuurtje van mijn merrie. Dit is echt een super leuke combi, alleen nog groter dan de tinker en over het algeheel schijnbaar met een beter uithoudingsvermogen. Let wel op er zit natuurlijk ook altijd wel verschil in karakter en doorzettings vermogen in iedere tinker, shire en drumhorse.
Ik dnek dat Mees, mijn drumhorse ook zo rond de 1.70 tot 1.75 uitgaat komen. Veel te groot voor mij maar ach... hij is zo lief! Daar heb je zo een heel leuke band mee en ik heb nog wel een jaar of 2 om aan de hoogte te wennen.

Veel succes en ik hoop dat je je paard gaat vinden.

Jep, ik was al druk aan het speuren en onder andere ook naar een Drumhorse!
Ik krijg van alle kanten reacties en ook hier lokaal (beetje in de buurt van Den Helder) kom ik steeds meer tegen. ^^

Bedankt en dat laatste gaat zeker lukken!

dieseltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:01

Myn tinkerruin is nu (bijna) 5 jaar oud & zit rond de 1.60 & is nog aan het groeien.
Dus ze zijn er wel; iets grotere formaten tinkers :)

gypsygiants

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:56

Hi, nog even een reactie van Gypsy Giants. Hier heb ik alleen van die grote bonte dames en heren. j Voor het juiste adres misschien ook nog wel een te koop :-)

kom gerust vrijblijvend langs om kennis met deze kanjes te maken, maar bel graag even van te voren. (06.20426425)

groet
Monique :j

blueguy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 23:16

gypsygiants schreef:
Hi, nog even een reactie van Gypsy Giants. Hier heb ik alleen van die grote bonte dames en heren. j Voor het juiste adres misschien ook nog wel een te koop :-)

kom gerust vrijblijvend langs om kennis met deze kanjes te maken, maar bel graag even van te voren. (06.20426425)

groet
Monique :j

Bedankt voor het aanbod!
Ik zal het zeker in overweging nemen, als het uiteraard niet té ver weg is ^^

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:04

Wat je van ver haalt is lekker, zeggen ze wel eens ;)

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:40

Met een lengte van 1.85 m. pas je nog makkelijk op een tinker van 1.60 m en groter. Zeker als het een volwassen, uitgezwaard dier betreft. Dat laatste maakt wel verschil.

Mijn eerste tinkerruin kreeg ik met 1.55 m en 3 jaar en het was toen nog zo'n scharminkel. Op dat moment leek ik met mijn 1.80 m en lange benen toch best groot op hem, al stond het ook niet heel raar hoor.
http://i2.photobucket.com/albums/y20/duncanlove/tamoduncan.jpg (de voorste van de twee)
Later toen hij met een jaar of 6 ruim 1.60 m en uitgezwaard was, leek ik alles behalve groot op hem.
http://i106.photobucket.com/albums/m246/christa_luesink/IMG_0120-2-1.jpg
Iemand van 1.85 m paste op dat moment ook prima op hem.

Mijn huidige tinkerruin heb ik met 1.55 m en 3,5 jaar gekocht. Op dit moment (hij is nu 4,5 jaar) vind ik mezelf nog steeds best groot op hem lijken, al misstaat het niet.
http://i106.photobucket.com/albums/m246/christa_luesink/IMG_0212b.jpg Maar geef hem nog een paar jaar en dan lijk ik op hem ook nog maar een kleintje. :)

Ik moet ook zeggen dat ik er wel van hou om flink wat paard onder me te hebben. Natuurlijk pas ik ook best op een volwassen tinker van 1.50 m maar toch zal je me daar niet snel op zien zitten hoor. Dat vind ik er dan toch al snel wat stom uit zien. Ik rij dressuurmatig en dus ook met een wat langere zit (en dus langere beugels), dat gecombineerd met mijn lange benen is het toch wel prettig om een beetje groot paard te hebben zodat mijn benen in ieder geval niet onder mijn paard uit komen. :)
Heb wel een foto waar ik zonder zadel op een tink (de achterste van de eerste foto) van ca. 1.50 m zit: http://i2.photobucket.com/albums/y20/duncanlove/tamoik.jpg Zelf vind ik me daar dus echt te groot voor...

Hoop dat mijn plaatjes een en ander verduidelijken. :)

Succes met je zoektocht!