NIV, wat bedoel je precies met die naar mij gerichte zin..? (ik heb het nergens over dat ijslanders niet te vinden zijn..? Daargelaten, een ijslander voor 1800 is of een duur veulie, of een krakkemik of van iemand die niets over ijslanders en hun waarde weet) Daarnaast, ts wil gewoon ijslanderlessen nemen omdat het haar leuk lijkt, niet omdat ze nou persé verder gaat in de ijslandersport oid.. Dus het draagt niet bij aan extra kennis als je een "gewoon" manegepaardje rijd.
NIV
Geplaatst: 08-05-11 16:16
Oh sorry Solfje, even verkeerd gelezen, ik dacht dat jij degene was die een ijslander wilde maar te duur was. Deze ijslander is trouwens een 7jarige merrie met mooie gangen en leuk karakter. Ze heeft licht eczeem en haar ex-eigenaren vonden een goed tehuis belangrijker dan prijs. Vandaar de lage prijs.
De ts zegt dat ze graag extra goed wil leren rijden op ijslanders (op zondag rijd en verzorgd ze (zie profiel) een stel ijslanders) en daarom les wilt nemen. Nou dat lijkt me toch dé reden om les te nemen op een ijslander?
Haar moeder maakt zich er zorgen om dat de ts niet zo veel bij zal leren in die lessen. Wanneer ts uitlegt dat ze verschillende gangen zal leren rijden enz. dan zal haar moeder wellicht overtuigd worden om haar af en toe te laten lessen op de ijslanders. Wanneer ze op zondag dan bij haar verzorg ijsjes is zal ze tenminste weten wanneer er een aan het tolten is en hoe ze hier mee om moet gaan.
Ah maar dát heb ik nog niet voorbij zien komen, dat de ts ijslanders verzorgt.. Ik dacht dat het gewoon voor de leuk was, en dan is 1 keer uitproberen leuk maar anders is t gewoon zonde. Maar, met deze nieuwe info vind ik het zeer zeker nuttig om te lessen, als ts er ook zeker van is dat ze die ijslanders kan blijven verzorgen (niet over 3 weken toch geen klik oid).
Soprano
Geplaatst: 15-05-11 15:15
Ik denk het ook dat het nuttig is om les te volgen. Al zijn er natuurlijk wel goedkopere lessen... En uiteindelijk een ijslander blijft ook een paard, zo'n 'speciale' lessen moet je niet volgen. Mijn mama volgt met haar ijslander dressuur les bij een lesgeefster dat nog nooit met ijslanders heeft gewerkt en dat gaat prima. Daarnaast volgt ze ook nog les op een ijslanderclub.
Als t geen ijslander is, is t gewoon een paard Dat zeggen sommige ijslanderliefhebbers. IJslanders zijn toch, vind ik in ieder geval, echt heel anders dan een standaard kwpnnertje. En je kunt wel met een ijslander gewone lessen volgen, maar bij een ijslanderinstructeur gaat t toch echt anders
Waar woon je eigenlijk in de buurt als ik vragen mag? Het is inderdaad jammer dat er zo weinig mogelijkheden zijn voor 'leken' om kennis te maken met het "ijslandse" rijden. Is anders een weekend naar de Breidablik niet iets voor jou?
Ik zie net dat je in omgeving Bornem woont? Nou, ik denk niet dat je meer ijslanders dichter in de buurt kan hebben. 1 van de weinige ijslanderclubs in België is toch wel de schelderuiters in Branst! Dit is wel enkel met eigen paarden, maar ik dacht dat je in de buurt ook ijslanders kon huren om mee aan de lessen deel te nemen.
Glitfaxi
Geplaatst: 17-05-11 20:23
elisedcl schreef:
is breidablik niet gesloten?
Nee joh! Hoe kom je daar nou bij? Ik ga in september ook een weekend!
Loiz
Geplaatst: 17-05-11 20:26
Er staat in je profiel dat je werkt bij die stoeterij, kan je dan niet in ruil voor helpen les krijgen?
jah ik mag altijd al rijden, maar echt les krijg ik niet!
Soprano
Geplaatst: 18-05-11 13:13
Dit is de site van de schelderuiters (branst-bornem) : http://www.schelderuiters.be/ hier lest mijn mama met haar ijslander. Je kan hier evnetueel lessen met een ijslander van de stoeterij waar je helpt?