Natuurlijke dekking, welke hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:22

Jumpilot dekt natuurlijk en bevrucht super. http://www.stalstiphout.nl
Fokt topkarakters en erg gezonde paarden. Echt een hele fijne hengst, ggk bij Zangersheide
(Is nog een schimmel ook!)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:25

Bright Speed dekt ook natuurlijk. Als je even googlet kun je meer over hem vinden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:26

_10_ schreef:
Ik heb het gevoel dat ik in herhaling val.... Is het nu allemaal zo moeilijk te begrijpen???

Als ik zeg dat ik wil verbeteren en daarom géén hengst zoek met een lange rug??
Denk je dan dat ik zelf een merrie met een korte of lange rug heb?? :?

En ik zeg nergens dat ik een vos uitsluit maar dat ik DIE hengst niet wil, hij heeft een zéér nadelig punt voor mij, die lange rug en daarbij is hij vos, dat maakt de keuze weer wat makkelijker.
Nu duidelijk???

Ik krijg ook het gevoel dat ik een beetje in herhaling val...die hengst heeft GEEN lange rug. Hij staat in het rechthoeksmodel. Het zou goed kunnen dat hij niet in je fokdoel past...het is tenslotte een Gelderse KWPNer. En daarvan kan ik me wel van voorstellen dan je zegt...nou nee bedankt.... Maar geen dingen roepen die niet waar zijn.

Helaas vallen alle KWPNers dan af...die staan, als ze correct gebouwd zijn tenminste, allemaal in het rechthoeks model.

Succes met zoeken ;)

Sammyoo

Re: Natuurlijke dekking, welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:42

Misschien is het vl... in de kerk, maar is een barokke hengst wellicht een optie, Lusitano of PRE? Volgens mij dekken die meestal natuurlijk.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 21:47

@NatasjavE, geen zin om wéér in herhaling te vallen :x

@Sammyoo, klopt, eigenlijk bijna alle hengsten die ik tegenkwam met zoeken op 'natuurlijk dekken' waren barokke paarden.
Snap je idee en bedankt dat je mee wilt denken maar dat vind ik dan toch een beetje zonde.

@Oreo, bedankt voor het meedenken +:)+
@Pytje, ik zal google eens aan het werk zetten :)
@Albert, vandaag contact gehad met iemand van Stal Klomphaar, helaas dekken niet alle paarden op natuurlijk wijze, degene die dat wel doen daar moet ik nog even overna denken, maar bedankt voor je tip!

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:09