Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Samsam"]
[quote="Anna42"][quote="Suzanne F. schreef:Anna42: Welke hengsten voeren nu nog dat Shagya bloed? Ik weet dat Ramzes achter Ramiro zit toch??
En Is Anglo- arabisch ook zo invloedrijk geweest? En waarom geven de hedendaagse hengsten dan niet die eigenschappen door die dat Shagya-arabische bloed deed?
sarabande schreef:De hele opzet van iedere reactie van Anna42 is het aansturen naar dit aesp stamboek waarvan de veulens bij het KWPN niet eens een blauw papier krijgen. Waarom zou je als KWPN fokker met een goed gezond paard in hemelsnaam voor zo'n stamboek moeten kiezen. Indien men echt met Arabisch bloed zou willen kruisen dan kan men prima bij het goed georganiseerde NRPS terecht.
Samsam"]
[quote="Excuseme schreef:Hoi Samsam
Je kunt op http://www.horsemagazine.com/BREEDINGBA ... amzes.html
lezen hoe groot de invloed van deze hengst was en is, zowel in dressuur als in springen. Tevens zul je verbaasd staan hoeveel goede paarden op dit moment, met name springpaarden, Ramzes bloed voeren, bijvoorbeeld dankzij Capitol I, die met zonen als Carthago, Cassini, Carolus, Calato en in Nederland bijv. Colino van Martin Liefhebber nog zeer veel invloed uitoefent. Ook een helaas te vroeg overleden hengst als Caretano Z zat er vol mee en levert nu nog goede nafok.
sarabande"]
[quote="adriana schreef:En ik vind Anna haar toevoeging wel van belang
adriana schreef:Ik geloof dat er maar een paar mensen die die haar toevoeging niet in die mate van waarde vinden, maar dat ter zijde.
De serie stempelhengsten is zeker informatief, maar het is zeker niet minder informatief dat er nog meer bruikbare informatie word geplaatst.
sarabande"]
[quote="CGJ12 schreef:Goedzo Anna.
Voor het eerst een goed leesbaar stuk, compleet met alinea's!
Bravo.
Over de inhoud kunnen we twisten, maar qua tekstopbouw en spelling ga je met GROTE sprongen vooruit!
Citaat:vind je off topic gaan prima
of vind je on topic blijven prima
sarabande"]
[quote="Anna42 schreef:Overigens wie had er geen goed woord over voor de huidige leiding?
Was dat niet Sarabande?
sarabande"]
[quote="adriana schreef:Ik geloof dat er maar een paar mensen die die haar toevoeging niet in die mate van waarde vinden, maar dat ter zijde.
De serie stempelhengsten is zeker informatief, maar het is zeker niet minder informatief dat er nog meer bruikbare informatie word geplaatst.
Zannekin schreef:Wou nog beamen, Ramzes zit helemaal niet ver naar achter in die stambomen. En de Europees kampioen voert 7% Ramzes bloed, wat toch veel is als aandeel, vond ik toch opvallen.
Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:Jazz en Krack die noch kunnen springen noch kunnen dressuren.
Samsam"]
[quote="Zannekin schreef:Wou nog beamen, Ramzes zit helemaal niet ver naar achter in die stambomen. En de Europees kampioen voert 7% Ramzes bloed, wat toch veel is als aandeel, vond ik toch opvallen.
Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:Jazz en Krack die noch kunnen springen noch kunnen dressuren.
Een dressuurpaard dat niet kan springen, wordt nooit een topdressuurpaard
Samsam"]
Anna42"]
[quote="sarabande schreef:De hele opzet van iedere reactie van Anna42 is het aansturen naar dit aesp stamboek Indien men echt met Arabisch bloed zou willen kruisen dan kan men prima bij het goed georganiseerde NRPS terecht.