Prachtige Dochter Painted For Gold en Maxem Versary APHA

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:08

Super mooi veulen!
Blijft bijzonder die bonte paarden.

Eline

Re: Prachtige Dochter Painted For Gold en Maxem Versary APHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:09

Wat een ontzettend gave tekening :)

Gefeliciteerd met een prachtig veulen!

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:39

Oeff... heel mooi veulen!! :))
Van harte gefeliciteerd! :D

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:33

Oh wat is ze mooi!

takoda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 08:14

Vanacht een beroerde nacht gehad, Cisco krijgt haar ontlasting niet uit zichzelf kwijt,en heeft een lichte ruis bij haar longetjes.
na 2 klisma´s en een langdurig werkende peniciline spuit, werd ze alleen maar slechter, de klachten leken verdomd veel op koliek, dus om 12 uur de dierenarts maar weer gebeld, en heeft ze een pijnstilling en spierverslapper gekregen, waarna ze gelijk in slaap viel.
Maar na een half uur begon de ellende opnieuw, hazenslaapjes en dan weer wakker drinken en tegen mamma aanschoppen, veel gezwiep met haar staartje en schoppen naar de buik
Dus om 3 uur maar weer gebeld. Na wederom een paar spuiten (Cisco is zo braaf bij de behandelingen dat het je hart raakt, en mamma kijkt vol vertrouwen toe.)
is ze daarna eindelijk tot rust gekomen met iedere keer zo´n 20 minuten slaap en dan weer drinken , maar geen gezwiep en geschop meer, maar nog steeds geen ontlasting, plassen doet ze wel goed.
Vanochtend de dierenarts gebeld die gaat nu met haar collega´s overleggen of het misschien beter is dat ze naar een kliniek gaat. ;(

Duim alsjeblieft voor deze kleine dappere meid dat het weer goed komt.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:05

Jeetje! Ik zal heel hard duimen dat het allemaal weer goed komt! :(:)

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:12

Veel sterkte, ik zal voor jullie duimen.
Weet helaas uit ervaring hoe naar het is om een ziek veulen te hebben.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:16

Wat een lekkerding!!! :~

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:23

Heel veel sterkte, ik zal voor je duimen dat alles oed gaat met de kleine meid :(:)

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:25

ten eerste wat een leuk paardje!
ten tweede jeetje wat rottig ik hoop dat alles goed komt! :(:)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:27

wat een geweldig veulen!
maar de ouders mogen er ook zeer zeker zijn ze zijn echt apart getekend!

wat een naar verhaal ik duim voor jullie dat alles goed komt!
hier brand een kaarsje voor jullie :(:) heel erg veel sterkte

takoda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 15:18

Bedankt,

Ze zal het hard nodig hebben, ze staat nu op de kliniek en in de dikke darm zit nog allemaal ontlasting de dunne darmn zitten vol met gas,
Terwijl ze met haar bezig waren ging ze ineens hard achteruit, dus hebben ze haar met parafine behandelt, nu is het afwachten of het aanslaat , anders word e vanavond nog geopereerd.
Het is zo aangrijpend, het ene moment zat ze nog heel ontdekkend rond te kijken, en het volgende lag ze slap in mijn armen.
Ik heb bij het afscheid tegen haar gezegd, dat ik haar alle kansen ga geven, maar dat zij er voor moet vechten nu, nu maar hopen dat haar wilskracht sterk genoeg is.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:59

wat een prachtig veulen.
Hier draaien ook de duimen!! :(:)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 16:00

Een plaatje van een veulen. Maar wat een verdrietige situatie nu...
Omdat het diertje toch veel wit heeft, en koliekverschijnselen, moest ik denken aan OLWS.
In principe komt dat alleen voor bij frame overo x frame overo, maar er zijn uitzonderingen. En in principe hebben alleen helemaal witte veulens die f.o. x f.o. zijn OLWS. Maar ook daar zijn uitzonderingen van veulens die wel een medicine hat als aftekening hebben, en toch OLWS veulens zijn.

Ik zal voor je mooie veulentje duimen. Maar als toch blijkt dat het diertje het niet haalt, zou ik dit laten onderzoeken, ook de vader en moeder. Juist in verband met de dan genetische mogelijke aanwezigheid van het OLWS gen.

takoda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 18:51

Hey Kukkie,

Ik heb net contact met de kliniek gehad en er is een beetje ontlasting gekomen, ze heeft goed geslapen en gedronken en springt weer als een dartel veulentje door de stal, ze zwiept nog wel met haar staartje, maar de Dierenarts denkt dat ze er ze doorheen komt.
Over OWLS de meeste van mijn merries zijn allemaal frame overo´s en daarvan heb ik er twee laten testen die idd ook drager zijn.
daarna heb ik voor mijzelf besloten al mijn merries als drager te zien en daar totaal geen risico´s mee te nemen met de keuse van de hengst.
Toby (Painted For Gold) is een Tovero hengst uit een Tobiano moeder en Quarter vader, maar zelfs daar wou ik geen risico nemen en heb hem gelijk laten testen bij het dr. van Haeringen Laboratorium op OWLS, Herda, Gbed en Hypp Hij teste overal negatief voor.
Cisco is 8 dagen te vroeg geboren en de eerste pek kwam er wat traag af, ( wat trouwens bij de vorige veulens van deze merrie nooit tot problemen heeft gelijd) ik heb de dierenarts op de kliniek gevraagd naar wat de oorzaak van de koliek kon zijn en die zei dat in de moedermelk een natuurlijk laxeermiddel zit en dat dat om de een of andere manier bij dit veulen niet goed heeft gewerkt, en dat alles heeft waarschijnlijk tot de verstopping van de dikke darm gezorgd.
Op de rontgen beelden en ook op de echo zagen de darmpjes er verder allemaal goed uit, ook de bloedwaarden waren allemaal prima, ze heeft een volledig onderzoek gehad waarbij alles getest en onderzocht is.
Kukkie schreef:
Een plaatje van een veulen. Maar wat een verdrietige situatie nu...
Omdat het diertje toch veel wit heeft, en koliekverschijnselen, moest ik denken aan OLWS.
In principe komt dat alleen voor bij frame overo x frame overo, maar er zijn uitzonderingen. En in principe hebben alleen helemaal witte veulens die f.o. x f.o. zijn OLWS. Maar ook daar zijn uitzonderingen van veulens die wel een medicine hat als aftekening hebben, en toch OLWS veulens zijn.

Ik zal voor je mooie veulentje duimen. Maar als toch blijkt dat het diertje het niet haalt, zou ik dit laten onderzoeken, ook de vader en moeder. Juist in verband met de dan genetische mogelijke aanwezigheid van het OLWS gen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:55

een schoonheid ! heeft ze al een naam ?
hopelijk is ze sterk genoeg...

heb je al gechecked of ze horend is ? (i.v.m. met het witte hoofd en blauw oog /oorstand )
helaas is frame overo altijd een OLWS-drager.maar met de juiste hengst hoeft het geen probleem te zijn...
en ze had toch teveel kleur voor OLWS. ;) die zijn nl. wit...

takoda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:13

Ze hoort als een grote :D als je tegen haar praat gaan de oortjes ook constant heen en weer.
Echt zo een van kleine potjes hebben grote oren, zodra ze mij aan hoort komen komt het neusje boven de stal rand uit en hinnekt ze al naar mij, ook op de kliniek zijn ze helemaal gek van haar.
Ze is echt heel erg lief en grappig en houd alles goed in de gaten. -:)

takoda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:16

p.s. Ze heeft nog geen stamboom naam maar haar roepnaam is Cisco

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:16

gelukkig, had zonde geweest..
naam ? :P roepnaam zag ik..
en ga je haar houden ?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:18

painted to the max...

takoda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:35

Grappig je bent de tweede die die naam noemt :)
Ik weet nog niet of Cisco blijft , er komen dit jaar nog 4 veulens en ik wil tot dan een slag om de arm houden.

takoda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 10:50

:D :D :D Vanochtend met de kliniek gebeld. Cisco maakt het super!!! er is weer doorgang!!! De olie komt er al van achteren uit en ze mag morgen weer naar huis *\o/* *\o/* *\o/* De dierenarts vertelde mij lachend dat de hele kliniek met haar wegloopt, en dat Cisco door de stal heen springt als een hertje , dat ze vol levens vreugde zit. Ik sta hier nu ook te stuiteren van vreugde :):) het is net of ze opnieuw geboren is. Iedereen bedankt voor het duimen!!!

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:01

Hoi Cisca,
Super om te horen dat het weer goed gaat met haar. *\o/*
Ze is dus duidelijk een vechtertje en vindt ze deze wereld toch wel erg leuk :D
Geniet maar van haar als ze bij je thuis is en blijf foto's sturen van haar.

Groetjes,
Sylva

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:21

O, wat een goed nieuws! Fijn!

Sandra500

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:48

wat een geweldig schattig veulen <3 gelukkig gaat het weer goed :)