[H]Welke hengst voor mijn merrie? ( Darco x Capitol )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: [H]Welke hengst voor mijn merrie? ( Darco x Capitol )

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:26

Unaniem schijnt ook groot te fokken en mooie veulens te geven met sprekende hoofden. Staat echter wel in Nederland.....

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 14:26

Het is dus Nabab geworden..
Embryo is 3 dagen geleden uitgespoeld en nu nog 18dagen tot ik weet als de innesteling gelukt is.
Duimen!!
Bedankt voor al jullie hulp en informatie.

Groetjes Valerie

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:52

Spannend!
Ons nabab veulen komt als het goed is eind juni begin juli….. (uit Capitol merrie)

VDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 17:01

Oh super!
Zou je me op de hoogte willen houden ?
Wat foto's en hoe het veulentje is zou super zijn!
Allesinds veel succes :)
Groetjes

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:11

Tuurlijk hoor!
zal binnenkort weleens foto's van de merrie laten zien.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:23

Onze Nabab is geboren!
vannacht om half 3 ongeveer, want om kwart voor 3 werden we gebeld door de staleigenaar.
Hengstveulen, rest weet ik nog niet ;)
vanavond na mijn werk ga ik kijken en zal ik wat foto's maken.
(als ik je emailadres mag, per pb, dan zal ik de foto's mailen)

Nabab de reve x Capitol I x Bajar

ps: we dachten dat ze in juli uitgeteld was, maar het bleek 1 juni te zijn. Dus het veulen is prima op tijd geboren!

AllSugarSKB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:27

Als je per se het Nabab bloed wilt, kan je beter voor Kashmir gaan, want die veulens zijn veel rustiger.

We hebben een kashmir en een nabab op stal staan en dat is een wereld van verschil in temperament maar voor de rest lijken ze wel veel op mekaar. En als je zegt dat je merrie zelf al wat temperament heeft, kan je beter een hele kalme hengst uitzoeken.
Je kan ook voor Adorado gaan, die gaat een veel mooier veulen geven, want je merrie is zelf al wat fors gebouwd.
Ik zou vooral voor een grote fijne hengst kiezen met een heel kalm karakter. Nabab lijkt me niet de goede keuze.
Der Senaat lijkt me wel een goede keuze en wat vind je van de hengst rexar du houssoit, ook een bloedtype met een zeer goed karakter. Het is volgens mij een opkomend talent.
Ook Winningmood of Armani van Overis lijken me een goede keuze.

Dus als volgend jaar wil fokken, zou ik eerder voor een rustigere en edelere hengst kiezen

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:10

AllSugarSKB schreef:
Als je per se het Nabab bloed wilt, kan je beter voor Kashmir gaan, want die veulens zijn veel rustiger.

We hebben een kashmir en een nabab op stal staan en dat is een wereld van verschil in temperament maar voor de rest lijken ze wel veel op mekaar. En als je zegt dat je merrie zelf al wat temperament heeft, kan je beter een hele kalme hengst uitzoeken.
Je kan ook voor Adorado gaan, die gaat een veel mooier veulen geven, want je merrie is zelf al wat fors gebouwd.
Ik zou vooral voor een grote fijne hengst kiezen met een heel kalm karakter. Nabab lijkt me niet de goede keuze.
Der Senaat lijkt me wel een goede keuze en wat vind je van de hengst rexar du houssoit, ook een bloedtype met een zeer goed karakter. Het is volgens mij een opkomend talent.
Ook Winningmood of Armani van Overis lijken me een goede keuze.

Dus als volgend jaar wil fokken, zou ik eerder voor een rustigere en edelere hengst kiezen

van wat ik gehoord heb is Kashmir niet beschikbaar voor dit jaar.

AllSugarSKB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:12

Bij de Brabander staat hij toch nog altijd tussen de hengsten?

Je kan ook altijd voor Fantomas de Muze kiezen, maar dan ga je wel geen groot paard fokken. En of hij vermogen heeft is ook nog niet zeker.