appaloosa's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:56

Neonlight schreef:
Ah wacht, was op het verkeerde been gebracht vanwege het zwarte stipje. Die vos heeft ook geen appaloosa-kenmerken. Het zwarte stipje is een bend or spot, zie je veel bij vossen.

Ik begon echt aan mezelf te twijfelen, jij zit er niet vaak naast.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:04

Annickkii87 schreef:
Ze staat ingeschreven bij het NAS, haar vader is Alex vd Kamperweg van wat er op haar papieren staat.
Meer weet ik er niet over, heb wel eens gegoogeld maar heel erg veel wijzer werd ik er niet van.

Hier een link naar een foto van alex http://www.appaloosa-stamboek.com/hengsten/alexvdkamperweg.htm

Jodieee schreef:
ah dankje voor de info, wel grappig dat mijn eigen in mijn ogen aardig aan de kenmerken voldoet.. Mijne had trouwens ook een NAS papier.. maar is in door verkoop weggeraakt, nu staat hij in het fjordenstamboek ingeschreven, aangezien ik er zel fniet echt veel omgaf of ik hem officieel ingeschreven heb. Hij is alleen voor recreatie gebruik

Mirgino wat een prachtig ding was dat zeg

Grappig zit ik net te lezen en kijk in jouw profiel omdat je het over een verloren papier had zie ik staan "karel" is het gewoon sammy.

Ik heb nog wel veulenfoto's van hem.
En de oma van sammy heb ik nog steeds (geen appie trouwens)

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:45

ooh geweldig! ik heb alleen veulen foto's van hem die heel klein zijn. Maar klopt hij heette inderdaad Sammy, toen hij bij ons op de manege is gekomen had hij geen naam, dus hebben ze hem Karel genoemd en later is er een oud verzorger van hem langsgekomen die had verteld dat zijn officiele naam Sammy was :P

Wie is Sammy ( nu karel :p ) oma eigenlijk :) ben wel nieuwsgierig. Ik wist wel dat er nog wat ander bloed in hem zat, maar geen idee wat voor. En mag ik vragen wie zijn vader was?

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:41

Sammy zijn stamboek nummer bij het NAS was NAS 000477 Vb
Ook wel leuk voor je om te weten zijn geboortedatum 11-06-2000
Zijn vader is Avanti NAS 95.3149 Hdt.Stb
http://www.appaloosa-stamboek.com/hengsten/avanti.htm
Zijn moeder is Rosalianda-W
Op deze foto als veulen:
Afbeelding

Met haar moeder (oma van sammy/karel)
Afbeelding

Zijn oma Rieneke is inmiddels ± 34 jaar oud (geen papier maar geschat)
Hier nog een oude foto
Afbeelding

En sammy zelf als veulen
Afbeelding

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:18

DendroFleur schreef:
Lievelies, waren zitten jouw paarden in het hulpstamboek. Zou denken dat Knabstruppers een volledig papier zouden krijgen.

Alex had zelf ook een behoorlijke bos manen en staart. Juul heeft dat inderdaad ook. Haar dochter Tabitha heeft wel dunne manen maar een redelijke staart. Juntos en Evita hebben ook veel manen en staart. Pedro heeft notmale manen en staart.
Vooral amerikaanse appies hebben weinig staart.

Het paard van Natascha is duidelijk geen fewspot. Dan zou ze precies andersom gekleurd zijn. Ik denk dat ze een heel minimale schabrak is als ze tenminste alle overige kenmerken heeft. Anders gewoon vos met een witte stip. Vind het trouwens erg leuk om te lezen dat ze zelfs voor de wagen loopt. Duidelijk op de juiste plek terecht gekomen.

@DendroFleur: Ik heb eigenlijk geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee waar ze in het stamboek zitten :o Weet je toevallig hoe ik dat kan uitvinden? =P dan zoek ik het direct op, ben nu namelijk zelf ook heel nieuwsgierig hoe het zit. Toen we Moeder zwanger uit Denemarken hebben gehaald, hebben we ze een tijd later beide (met dochter) in het stamboek laten zetten (of nouwja laten keuren) maar das al weer een tijd geleden... ik weet niet meer precies hoe en wat ;)

Annetje

Re: appaloosa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:11

Grappig dat men bij een appaloosa toch aan een stereotyp paard denkt. Ik vind het altijd lastig om dat te zeggen namelijk, omdat er zoveel verschillend bloed in appaloosa's zit. Ik weet wel dat het een echt stamboek is, maar voor mijn gevoel is dat er meer om de kleuren, dan om het bloed.
Mijn paard is appaloosa x kwpn (Quick Shadow x Eliandra) en volgens mij is de moeder van papa ook een kwpner geweest, maar dat weet ik niet zo uit mijn hoofd.

Wij hebben een (niet erkende) appie op stal gehad waarbij je nog niet eens je neus op kon halen of ze vloog met vier benen tegelijk de lucht in, maar die van mij is juist hartstikke nuchter. Ze waren ook allebei heel erg verschillende qua uiterlijk.

Mijn paard heeft trouwens een dikke staart (maak wel eens mensen jaloers op concours ;) ) de manen zijn van normale dikte, maar hij heeft amper voorpluk. Hij is shabrak-vosbont, maar is zover door gekleurd dat hij bijna wit is. Vooral in zijn zomervacht zie je bijna niets van het voskleurige. Zijn oortjes en knien blijven wel gekleurd.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:27

Annickkii87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 23:13

LiVetime schreef:
Het valt mij op dat Appaloosa's zo werkwillend zijn. Heel intelligent, maar je moet ze wel echt voor je winnen. Mijn appaloosa is altijd enorm enthousiast. Wil altijd graag werken en spelen is nóg leuker.

Mijnes is inderdaad heel enthousiast, super graag voor je willen werken, maar moet het wel interessant houden voor dr anders gaat ze zich vervelen. Dat ik haar net kreeg moest ik echt heel erg me best doen om haar vertrouwen te winnen, sinds ze dat heeft doet ze alles voor me de schat.

Annickkii87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 23:16

DendroFleur, bedankt voor de links, heb wel eens gegoogeld naar Alex maar niet veel info gekregen, ga nu gelijk even kijken...

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:38

WilmaW wat leuk zeg. Je fokte zelf?

Je kunt bij karel nu zijn bles nog maar heel ligt zien, trouwens wel grappig dat je hem zo snel herkende :o aangezien hij toch heel erg is veranderd.

Mijne doet ook mee aan het enthousiaste. Ik hoor ook heel vaak dat appaloosa's nog al eens eenkennig blijken te zijn van andere mensen, voor mijn pony klopt dat wel.

LarissaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:36

Ik heb ook een appie, hengst :D
Genaamd: Morgenster Redmen.
Dit jaar 5 geworden.
(Helaas geen afstamming, ik weet wel dat zijn vader een amerikaanse quarter is... en dat Redmen bij een paardenmelkerij vandaan komt...)
Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht, zelf beleerd, dag na aankoop zat ik er al op!
Inmiddels M1 dressuur, L springen en L sgw. Op zijn 4e in alle drie de disciplines M startgerechtigd.
Binnenkort gaan we M springen en M sgw starten :D!
Waar ik zelf erg trots op ben: we hebben in elke dressuurproef winstpunt(en) gereden. Meestal boven de 200 punten, we zijn in de L1 begonnen (moest, vanwege feit dat ik 2x Z ben geweest).
Zijn titels:
Winnaar Puttens Hert L dressuur (mei 2010)
Gelderskampioen L sgw (oktober 2010)
Gelderskampioen L2 dressuur (februari 2011) (6e plaats op het NK L2 dressuur)

Appaloosadag 2010, dressuur L2, 206 en 205 punten en bestgaande rijhengst!
Afbeelding

SGW Chaam 2011.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:57

Larissa, wat leuk dat je ook op Bokt zit. Ik heb Redman gezien op de sportdag, wat een toppertje heb je!

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:56

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:23

Halloww!
ik heb een appaloosa X shet..
ben benieuwd wat voor kleur ze nou precies is..
elk jaar komen er stippels bij & ze was zwart als veulen met 1 wit vlekej op de kont! :9
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat je het een beetje kan zien :o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:17

es even zien,
een appaloosa moet:
a) gevlekte geslachtsdelen;

b) gevlekte mond;

c) vertikaal gestreepte hoeven;

d) een witte rand om de iris van één of beide oogbollen.

gecopireerd van de ned ap stamboek.
Afbeelding
lady straciatella v sturdy fellow.
de stippen zijn door de zon niet zichtbaar maar ze zijn er wel

Afbeelding
volle zusje van lady straciatella:
lady brown.

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:20

Hoihoi,

Ik meld me ook eventjes hier. Zoals meerderen hier heb ik ook een Alex.( tenminste de opa )
Sunflower's Chinook Officieel : sunflower's lucky (NAS)
het is een Sunflower's joy jewel x Alex van de kamperweg
Zowel bijde oma's opa's mama en papa hebben stippen en meneer zelf haast niet.
Afbeelding

als hij nat is krijgt hij wel stippen en op z'n bles en witte voetjes heeft hij ze ook.
ook de gestreepte hoeven en de 'mensen ogen' en sproetjes op z'n mond..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:27

Mooi paard/pony Sill_Bill.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:37

Sil_Bill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:25

DendroFleur schreef:
Mooi paard/pony Sill_Bill.

Dankje!
Jij zit tog ook bij het Show-team van Appaloosa?