Heel veel sterkte met 't verlies van je merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Carmen85 schreef:wat schrikken zeg! Lijkt alles helemaal goed te gaan, gezond veulen, ligt de moeder ineens dood... Heftig hoor! Wat fijn dat die andere merrie het veulen zo goed accepteerd! Dat is toch stukken beter opgroeien voor het veulentje.
Waar ik me wel erg over verbaas in je verhaal: koeienmelk met suiker geven aan een veulen van een dag oud? Volgens mij kunnen ze dat helemaal niet verwerken.... Waarom zijn jullie niet gewoon ff naar de voerhandel gereden voor een emmertje pavo veulenmelk?
Ik bedoel het niet als kritiek hoor, maar ik vraag me af of een veulen koeienmelk kan verdragen? Dat lijkt me een hele andere samenstelling hebben.
EvelienTje_ schreef:Carmen85 schreef:wat schrikken zeg! Lijkt alles helemaal goed te gaan, gezond veulen, ligt de moeder ineens dood... Heftig hoor! Wat fijn dat die andere merrie het veulen zo goed accepteerd! Dat is toch stukken beter opgroeien voor het veulentje.
Waar ik me wel erg over verbaas in je verhaal: koeienmelk met suiker geven aan een veulen van een dag oud? Volgens mij kunnen ze dat helemaal niet verwerken.... Waarom zijn jullie niet gewoon ff naar de voerhandel gereden voor een emmertje pavo veulenmelk?
Ik bedoel het niet als kritiek hoor, maar ik vraag me af of een veulen koeienmelk kan verdragen? Dat lijkt me een hele andere samenstelling hebben.
Om op je vraag terug te komen: Wij hebben de dierenarts en de stichting voor pleegmoeder etc gebeld en dit konden wij wel geven, dit was geen probleem aan het pavo veulenmelk hebben we wel even gedacht, maar omdat wij koeienmelk bij de hand hadden hebben we dit gebruikt lauw warm en dit was verder geen probleem.