merrie van 17 nog laten dekken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:15

Kwibus schreef:
scheelt het ook niet hoelang het geleden is van het eerste veulen tot nu of maakt dat helemaal niet uit?!?

Goede vraag... durf ik niet met zekerheid te zeggen maar ik denk het niet...

Annickkii87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 22:35

Kwibus schreef:
scheelt het ook niet hoelang het geleden is van het eerste veulen tot nu of maakt dat helemaal niet uit?!?

Vraag ik me ook af, aangezien het al lang geleden is dat ze dr veulen heeft gekregen, heb haar nu 9 jaar en dr veulen kreeg ze bij de vorige eigenaar.

Sammie

Re: merrie van 17 nog laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:48

Mijn merrie kreeg haar eerste veulen toen ze 4 was. Toen is ze de sport ingegaan. Haar tweede op haar 18de. De derde op de 21ste.
Van de tweede is ze in een keer drachtig geraakt, terwijl een maidenmerrie van toen 13 of 14 nog een keer gedekt moest worden. Van het derde veulen ben ik anderhalf jaar bezig geweest, de laatste inseminatie die ik nog wilde proberen heeft met enorm veel kunst en vliegwerk van de DA gepakt.

Het is afhankelijk van zoveel factoren dat je gewoon niet zo 1,2,3 kan zeggen dit of dat maakt uit of dit of dat is van invloed. Alles in van invloed, maar het blijft gewoon een gok of risico die je al dan niet wil nemen. :) Alles ik alles ga opnoemen wat ik in die anderhalf jaar heb gedaan en gezuld met die merrie. Ik geloof dat je dan accuut zegt laat maar doen.

Condesa

Re: merrie van 17 nog laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:15

Die van mij was ook 17 toen ik haar liet dekken, is nu dus 18 en verwacht volgende maand het veulentje.
Het ligt er denk ik vooral aan in welke conditie de merrie is en of ze al eerder een veulentje heeft gehad. ;)