Splendesco schreef:
Als ik het zo lees is het een bruin roan toch?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Splendesco schreef:Dit zijn een aantal kleuren in het Nederlands/Engels:
Roodschimmel = red roan
Bruinschimmel = bay roan
Zwartschimmel = blue roan
Palomino roan bestaat ook nog.
Peterina schreef:Wees maar blij dat je maar 3 dingen moet opnoemen! Een kennis van mij heeft een pony die bruin basis is EN creme draagt EN champagne draagt EN tobiano is EN ook nog Leopard/blanket is!
Een Amber Creme Champagne Tobiano Blanket ... of is het nu Buckskin Amber Champagne Blanket Tobiano ???
![]()
Maakt voor interessante discussies als je een glasje op hebt
Peterina schreef:Wees maar blij dat je maar 3 dingen moet opnoemen! Een kennis van mij heeft een pony die bruin basis is EN creme draagt EN champagne draagt EN tobiano is EN ook nog Leopard/blanket is!
Een Amber Creme Champagne Tobiano Blanket ... of is het nu Buckskin Amber Champagne Blanket Tobiano ???
![]()
Peterina schreef:Correct is om Roan achteraan te zeggen.
Reden heeft te maken in de uitwerking van de verschillende genen en de werking op elkaar ... tobiano heeft geen 'effect' op roan maar roan heeft wel 'effect' op tobiano (vergrijsd de kleur van de patroon).
Wen_en_Jelle schreef:Peterina schreef:Wees maar blij dat je maar 3 dingen moet opnoemen! Een kennis van mij heeft een pony die bruin basis is EN creme draagt EN champagne draagt EN tobiano is EN ook nog Leopard/blanket is!
![]()
Mijn vriend zit naast me en hij vind hem wit met bruin
Peterina schreef:Aangezien dat in het Nederlands geen woord is voor roan wordt wel foutief een beschrijving met 'schimmel' gebruikt ... zeker bij de Brabander of Ned.Trekpaard stambloeken ... maar dit is echt niet juist. Bij andere stamboeken wordt het niet gebruikt.
Quir schreef:Bruinbont roan moet te onthouden zijn, toch?![]()
Heb je een foto van het beestje Peterina? Ik kan me er echt niks bij voorstellen, maar moet een toverbal zijn. Haha.