Helaas is deze morgen zeer onverwacht de merrie overleden. Het inmiddels 3 weken oude veulen krijgt nu kunstmelk te drinken maar het zou natuurlijk beter zijn als hij een pleegmoeder weet te vinden. Er wordt contact opgenomen met de veulencentrale en ik probeer het ook via bokt. Indien iemand onverhoopt een veulen verloren heeft en de merrie beschikbaar zou willen stellen als pleegmoeder dan graag contact opnemen via PB, via mail: info@sattel-im-fokus.ch of direct via de stal: http://www.paardenpensioninfo.nl/
Jeetje Sizzle, wat erg. Heb je enig idee waaraan de merrie is overleden? Helaas hebben wij geen pleegmoeder, we hebben er momenteel 2, maar allebei met een veulen aan de voet. Via de veulencentrale zijn er al veel matches gemaakt, dus ik wens je veel succes en sterkte!
Mungbean
Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-11 08:15
Ze heeft een perforatie in de darm of maag opgelopen en heeft hierdoor buikvliesontsteking gekregen. De reden erachter is onbekend, er is een korte heftige koliek aan vooraf gegaan en het is ook heel snel gegaan.
Sterkte ermee. Hoop dat er snel een merrie voor je komt. Ik vind het trouwens een erg mooi veulen! Mooie kleur, mooie aftekeningen en een sprekend hoofd! Hou ook wel van dat Gelderse. Lekker stevig.
edelgold
Geplaatst: 01-05-11 09:13
Sterkte met het verlies van je paard,hopelijk is er gauw een pleegmoeder beschikbaar. En dat Gijs mag opgroeien tot een prachtige hengst.
Jeetje Sizzle, wat een narigheid. Heel veel sterkte met het verlies van je schimpie. En ik hoop dat je snel een oplossing hebt voor je knappe veulen.
Mungbean
Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-11 10:05
Bedankt voor het medeleven. Het is een naar gevoel, Sizzle was mijn eerste eigen paard. We hebben ontzettend veel beleeft. Het was een ontzettend vrolijk, speels en vriendelijk paard. Ze heeft de meest idiote blessures gehad vanwegd haar onbezonnen speelsheid en ik ben altijd een beetje bang geweest dat ze vroeger of later een been zou breken, maar wat haar nu overkomen is was echt het laatste wat er in me op zou komen.
Er is inmiddels overleg geweest met de dierenarts. Gijs drinkt nu zeer gulzig zijn bakje leeg en het schijnt heel moeilijk te zijn om dan een al wat ouder veulen dat ook al aardig wat vast voedsel eet weer aan de merrie te krijgen tenzij je het dezelde dag nog regelt en dat zal niet meer lukken. Ook het extra wisselen tussen melk van verschillende samenstelling schijnt niet erg gezond te zijn. Omdat hij nu ook weer gekalmeerd is, is in goed overleg besloten dat de voedingen uit de emmer zullen blijven komen en hij gekoppeld zal worden aan een ervaren dier dat op stal voorhanden is. Zo blijft de stress en het risico het meest beperkt.
Het gaat gelukkig erg goed. Hij drinkt als een bouwwerker en eet ook flink brokje en hooi. Al mijn dank gaat uit naar de stal waar hij staat, want ik zou echt niet weten hoe ik dat zelf allemaal had moeten doen met een voltijd baan.
Jemig, iets wat zo mooi begonnen is.. Heel veel sterkte, je zal je merrie vast heel erg missen.
Hoop dat Gijs het goed blijft doen. Het is een mooie man!
fargo
Geplaatst: 02-05-11 16:40
Och wat erg dat je merrie zo plotseling en totaal onverwacht overleden is!! Arme jij en arme Gijs. Fijn dat hij zo super goed opgevangen wordt op de stal waar hij staat. Het is wel een prachtige man hoor Met wat voor maatje staat hij nu? Heb je daar al foto's van? Heel erg veel sterkte met het verlies van je merrie