Lastig, maar ik gok op fewspot, of desnoods snowcap.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 08-04-11 11:24
Few spot kan niet, dan moeten er 2 appaloosa-ouders zijn. Dit is een marmerbonte, in het engels varnish roan.
WoodyThePug
Geplaatst: 09-04-11 18:36
ik denk ook marmerbont
Eske_B
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-11 10:53
Marmerbont zo ook wel weer kunnen ja...
Hier trouwens een foto van hem, gister:
Zijn lichaam is wat witter geworden, maar er zit nog wel zwart tussen
spicegirl
Geplaatst: 10-04-11 10:56
het is een snowcap (donker lijf, witte kont zonder stippen ) maar het donkere lijf kleurt door naar licht gemeleerd, zoals de meeste snowcaps. geen schimmel, geen roan/moorkop. snowcap fokt goed de appaloosa kleur door, dus grote kans op een stippelveulen..
Jodieee
Geplaatst: 10-04-11 10:57
Neonlight schreef:
Few spot kan niet, dan moeten er 2 appaloosa-ouders zijn. Dit is een marmerbonte, in het engels varnish roan.
Vanwaar moeten het twee appaloosa ouders zijn? aangezien mijn pony een few spot is, waarvan de vader als ik het me goed herinner geen few spot was ( wel appaloosa ) en moeder een kruising nrpsx appaloosa met een voskleurige vacht zonder appaloosa kenmerken
Omdat few spot (en snow cap ook) homozygoot appaloosa zijn, dat betekend dat ze van beide ouders het appaloosa-gen geërfd moeten hebben. Jouw pony zal dus wel uit 2 appaloosa-ouders moeten komen als het een few spot is. Maar als ik in je profiel kijk is je pony geen few spot maar ook een marmerbonte.