Voorkeur: Geboorte-alarm of camera? Of beide?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Re: Voorkeur: Geboorte-alarm of camera? Of beide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 01:37

Hier ook beide. Heb de afgelopen 2 weken onwijs veel valse alarmen gehad ivm het standaard plat slapen van mijn merrie en ondanks de slaapstand gaat ie nog regelmatig af. De eerste 2 nachten was de camera er nog niet dus moest ik bij ieder vals alarm toch ff naar stal lopen om te kijken of t echt vals is. Nu beeldscherm naast bed staan en bij alarm even kijken wat er aan de hand is.. En als er niks is weer lekker verder slapen. Ideaal!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:35

Hier sinds het alarm om is vanaf gisteravond 20.31 10x alarm, waarvan 4x na 1.00 in de nacht. Ze ligt graag plat, maar houdt dat niet lang vol, en gaat dan weer in buikhouding liggen, waardoor het alarm denkt dat ze onrustig is en me braaf belt.
Gaap.

angellelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:52

Ik heb ook beide. Birthalarm singel om en camera in de stal met monitor op slaapkamer. Bij alarm even op de camera kijken of het vals alarm is. Ik heb alleen de laatste paar dagen voor de bevalling ongeveer 1 a 2x per nacht vals alarm gehad. Ik vind de combinatie ideaal en zou niet meer anders willen.

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:25

En welke is beter halster alarm of singel? Ik denk dat wij het zonder camera moeten gaan doen.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:32

Hier beide (camera en singel) 1 keer vals alarm gehad (toen de singel scheef was gezakt :P ) 2 merries achter de rug nog 1 te gaan. Bij de laatste verwacht ik wel een paar keer (of meer) vals alarm want die ligt regelmatig languit en dan weer in buikligging. Met de camera erbij is het goed te doen.
Laatst bijgewerkt door Zwetsloot op 17-04-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:33

Ik heb gekozen voor halsteralarm, ik zou als zwangere ook niet continue met een riem om mijn lijf willen lopen. Maar goed, dat is mijn manier van vermenselijken van het paard ;)

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:36

Ik vind halsters aan op stal eng vandaar dat ik toch maar voor de misschien wat minder comfortabele singel ga. Mijn geboorte melder kan trouwens beide (Halster en singel)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:37

Daar zit ook weer wat in.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:38

off topic KMD ik ben wel heel benieuwd naar de "nieuwe Binti"

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:38

Ik heb een halsteralarm, en wil daar eigenlijk wel een camera bij. Ik ga er steeds uit als het alarm gaat en daar wordt je wel doodmoe van!
Maar ik kan inmiddels wel beter inschatten wanneer hij om moet en wanneer hij nog niet om hoeft. Dat scheelt ook een hoop!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:40

Bij laatste veulen halsteralarm gebruikt, ik vond het ideaal.
Zeker als ze overdag buiten lopen.
Bij eerste veulen traditionele BA gebruikt, die gaf alleen maar alarm op de ontvanger.
Die aan het halster op mijn mobiel, dus ik kon wat gemakkelijker van de dam af.

En dan op stal dus de camera erbij.

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:28

heb net een BA gereserveerd voor aan het halster. En dan heb ik een camera erbij (alleen die is niet heel duidelijk) dus als ik melding krijg van het BA dan ff kijken op de computer of ze echt ligt en dan toch maar heen. Gelukkig woon ik heel dicht bij.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 09:23

Pff wij hebben dan het halsteralarm en nog geen camera,maar die camera moet echt komen hoor! ;)
Zaterdagnacht vanaf 11 uur 5 x1 afgegaan!
Gisteravond is hij ook 5 keer afgegaan, als ik dan kwam kijken lag ze inderdaad, zwaar ademend en een beetje in trance. Haar achterbenen leken nat, maar volgens mij van het plassen dan.
Ze houd ons echt in spanning hoor, want ze loopt inmiddels in de wei, en er is niks aan de hand. * zucht*
Weg nachtrust :z

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:09

ik heb enkel een camera boven de stal hangen. slaap zelf in en kamertje in de schuur en heb daar een tv staan waar ik op kan kijken. zet nu om de 1,5 uur mn wekker, maar begint nu toch wel op te breken (dit doe ik nl. al 12 dagen, merrie is al 8 dagen over tijd)
ik heb een heel goedkoop camera'tje op de kop kunnen tikken van elro, officieel is het een vogelhuiscamera dus hij is erg klein, maar heeft wel een hele grote hoek (ik heb maar hele kleine stukjes dode hoek dus mijn pony is nooit helemaal uit beeld), kleur, geluid en nachtzicht (al is dit wel te weinig voor mijn stal van 3x6 dus ik houd het licht aan 's nachts). enige nadeel is dat het er eentje is met snoer, maar ik slaap dus in de schuur dus voor mij is dit geen enkel probleem.

heeft er iemand ervaring met zo'n birthalarm bij pony's? ik geloof namelijk nooit dat ze een passende singel hebben in die maat, maar ms is zo'n halsterapparaat wat? moet je daar ook nog een speciaal halster voor hebben of kan dat aan ieder halster?

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:33

hoi,

Ik heb ook een BA en een camera. Gewoon 2 e hands gekocht op MP voor 25 euro een prima camera die 100 meter zendt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:50

Ik heb dit jaar alleen met een BA gedaan.
Bij beide merries maar 1x alarm gehad, en alleen op het moment dat het veulen geboren werd.
Ideaal dus.

Wou nog wel een camera bijplaatsen, maar veulens waren er al eerder voordat ik de camera geinstalleerd had.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 12:43

Nou de 22e is het veulen geboren, zonder dat het alarm afging! Dus alsnog niet bij kunnen zijn.
Nog 1 merrie te gaan, hopelijk gaat dat beter! Weet wel dat er een camera moet komen :D

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:51

Ik wil graag beide. Maar onze stal is wel in onze tuin maar ongeveer 150 meter van het huis. Weet iemand daar nog iets goeds voor?????

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 07:20

pol schreef:
Ik wil graag beide. Maar onze stal is wel in onze tuin maar ongeveer 150 meter van het huis. Weet iemand daar nog iets goeds voor?????

Ik denk dat je je het beste kan laten adviseren in de winkel waar je een camera gaat kopen. Maar het hangt geloof ik ook van je internetverbinding oid af?
Wij hebben nog 1 veulen te gaan, wil ook graag dat er een camera komt ivm dat de merrie maiden is.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:44

hi,
Ik had bij wehkamp een camera besteld die 200 meter kan overbruggen. Omdat we op een boerderij wonen met veel stallen ging dat nog niet goed. NU een camera besteld via internet (MP bewakingscamera paardenstal) na telefonisch overleg met de winkel. Die helpen echt heel erg goed. Omdat ik geen internetverbinding heb op stal, een camera met een bereik van 300 meter gekozen. Die doet het wel. Ik zou je dus goed laten voorlichten.

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:01

Ik denk dat ik voor de zekerheid voor beide zou gaan

pol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:07

Heb hier naast me een laptop staan en daarop is te zien .... een dikke merrie met een geboortealarm!!! De ingredienten voor dit succes. Lange afstand draadloze :9 infrarood camera met USB/Tv ontvanger en daarbij een SMA antenne verleng kabel 5 meter. De verlengkabel zorgt ervoor dat de antenne buiten geplaatst kan worden waardoor er een groter bereik is. Dit alles op aanraden van een tevreden gebruikster en uitstekende service(goed advies en snelle levering) van www.minicamera.nl. Goed beeld ook in het donker, heb zelfs geen licht aan in de stal, en het geluid is ook ppppprima.
De afstand tussen mijn stal en huis is 125 meter.