Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.
?
Het stikt hier trouwens ook van de knutten en andere muggen. Er wordt ook wel eens geschuurd, meestal smeer ik de manenkam dan meteen in met lotion of manenliquid van Leovet. Dat helpt bij mij voldoende, waarschijnlijk omdat ze dan (nog) niet allergisch zijn voor de muggenbeten. Ook gaan ze altijd om een uur of 6/7 's avonds op stal en kunnen op de dag in- en uitlopen. Als er veel muggen zijn dan gaan ze vaak zelf naar binnen.
Mijn andere paard is al een propper, maar deze.....constant honger...en zo een graasmasker, als ik ze zie op de sites, vind ik ze er maar dieronvriendelijk uitzien...daar moet maar een sprietje door willen komen, maar als ze drukken op het gras, dan drukken ze het plat..dat zie ik alleen maar werken op zeer kale weilanden, waar het gras borstelig is... russel schreef:Ik heb het idee dat ik het schuren aardig onder controle heb gekregen.
Nu moet ik zeggen dat het behoorlijk hard waait de laatst tijd.
Maar voor ik hem op stal zet, borstel ik zijn manen goed door en zijn staartwortel en doe er met een spons een flinke hoeveelheid azijn op, dat is goed tegen de jeuk, maar houd misschien ook vliegjes op afstand.
Misschien een tip voor mensen?
Cambiar schreef:Ik vrees beetje dat het het weer is...