Vacht jaarling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:22

Dit is al de derde jaar dat ik een jaarling in april scheer, die vacht is gewoon vreselijk, die van mij waren alledrie heel blij dat ik het eraf geschoren had :D. De jaren daarna is het weer heel anders maar die jaarlingvachten lijken allemaal afgekeken te zijn van de schapen (en die scheren we ook ;)).

Maar goed, die van ons worden zowiezo geschoren voor shows en keuringen dus ietsje eerder is voor hun niet zo erg en zo wennen ze al wat aan het scheren.
En we hebben ze snachts nog op stal, anders zou ik er wel wat langer overna denken :-).

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:28

heeeeeeeelll veeeeeeelllll poetsen...... heeeelll veeeelll geduld hebben

Lisanne_

Re: Vacht jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:11

Mijn 11jarige merrie begint vaak met verharen in februari en is rond deze tijd kaal,Terwijl me 6jarige ruin die begint vaak langzaam in april.
Me jaarling laat ook wel aardig wat los maar zit nog aardig in de vacht, geduld en poetsen furminator is er ideaal voor !

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:56

Onze Puck (jaarling, shetlandermerrietje) zit ook heel erg dik in de vacht, Dus heeeel veel poetsen, maar ze is nu sinds donderdag bij ons.
Borstelen vind ze heerlijk, en ik zit er ook overna te denken om haar lijnzaad te gaan voeren.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:55

Mijn jaarling shetje (die nu officieel echt 1 jaar is) heeft besloten om met zn 1e verjaardag zn laatste puppyhaartjes los te laten :D

Nu zit er een mooie gitzwarte glanzende superdunne vacht op schouders&hals en de rest van zn lijf komen ook glanzende zwart plekken door de laatste lange haartjes heen
Eindelijk!! *\o/*

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 13:13

Hier zijn veel reacties gekomen op mijn topic. Ik begin toch te denken dat Blitz ziek is.
Ik heb hem ook gekocht, omdat ik het een prachtig veulen vond, maar volledig in verkeerde handen.
Hij is al bij de hoefsmid geweest, de veearts heeft hem ook al gecontroleerd.
Hij heeft altijd vuile ogen, zijn vacht schiet niet echt op. Hij is zo bang.
Ik heb veel geduld met hem, hij is wel heel lief en nieuwsgierig, al houdt zijn angst hem vaak tegen.
Langzaam begin ik hem te laten wennen aan het halster. Komt wel goed..

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:38

bij mijn jaarling is de veulenvacht er nu helemaal uit!
hoe?
het meeste heeft ze zelf verloren maar de rest er met een schuurblokje uitgehaalt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:18

Die van mij is ook al een tijdje volledig in zn zomervachtje, mag ook wel want t is al eind juli!
Hoe is het nu met Blitz en zijn vachtje?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 20:19

Blitz is bijna helemaal verhaard! Nog een paar kleine plekjes op zijn kont en buik!