[H] brookhouse hengst voor florestan x zeoliet x pretendent

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelief

Re: [H] brookhouse hengst voor florestan x zeoliet x pretendent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 18:14

deze ochtend stond mijn andere merrie centraal op het ki station.... dus nog even geen mina, zij is trouwens volgende week hengstig.
maargoed, vorig jaar is drachtig worden met diamond hit mislukt. iedere keer als ze geinsemineerd werd ging haar baarmoeder mond opzwellen. de hele winter dr over lopen piekeren, wat kan de oorzaak zijn. ik heb mijn merrie zelfs laten behandelen door een paardenoteopaat. ze loopt weer als een zonnetje... maar nou hoor ik dus toevallig zomaar terloops dat van het verdunningsmiddel wat ze toevoegen aan t sperma paarden soms alergische reacties kunnen krijgen... AHA.. dus dat zou de oorzaak kunnen zijn. nu kijken of ze het sperma willen opsturen zonder verdunnings middel..... en anders 7 uurtjes rijden maar naar erbach.

die don corazon is inderdaad een prachtig beest, en die is beschikbaar via begonie bos? of moet je dat bij tannenhof bestellen?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:49

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 00:28

en als je in noord holland woon?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:32

Ik heb geen Nederlands agent kunnen vinden in hun 2011 Katalogue; deze lijst staat op het laatste pagina (http://www.tannenhof.recki-werbeagentur.de/#/80/)

Je zou Wouter Meessens van Bagoniebos kunnen bellen en vragen (Nederlandstalig) of rechtsstreeks Tannenhof (Duits of engels) bellen.

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 13:01

ik denk dat t toch bojengel gaat worden. die valt goed binnen mijn verbeterpunten en de eerste jaargang laat veulens zien die een sterke bovenlijn hebben. bovendien is t 1,30 rijden. iemand nog bezwaren?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:07

moniquelief schreef:
plat kruis, ik ben inderdaad echt op zoek naar kwpn of duits bloed met power en lieve karakters. het valt idd niet mee om wat te vinden met argentinus bloed. nou ja, morgenochtend ben ik de eerste in de rij bij Peter Bleeker in middenbeemster. Laten we eens kijken wat hij van mina vindt. ik heb een lijstje gemaakt met namen van hengsten met daarin bojengel maestro en misschien riccione of wie weltmeijer.

Alexandro en Wilson hebben een meer afhangend kruis. Gelders = KWPN.
In mijn profiel foto's van Gelderse hengsten(zijn allemaal KWPN)

Alexandro is van Koss. Koss is van de te vroeg overleden El Corona die ondanks dat hij maar 3 dekseizoenen heeft kunnen dekken toch 42 nakomelingen in het ZZ-L en hoger heeft gehad. Montecristo is ook een bekende El Corona nakomeling.
Koss komt uit een beroemd Gelders lijntje en heeft als moedersvader Goudsmid welke een internationaal springpaard was.
Alexandro komt uit de beroemde Itilde, echt een heel goed nestje.
Wilson heeft ook Koss als vader en als moeders vader Cabochon. Een van de betere dressuurverervers van het KWPN.

El Corona is van de beproefde dressuur combinatie Amor x Doruto x oud Gelders bloed.

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 22:27

ik weet t, ik heb een tijdje overwogen om een gelderse hengst te gebruiken. daarbij idd koss overwogen. ik ben onzeker over t karakter wat t veulen zal krijgen, amor bloed is super als je dr mee om kan gaan, amor gecombineert met zeoliet, nehhh. Parcival heb ik overwogen, Elegant heb ik overwogen, allemaal prachtige hengsten.

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 22:30

uiteraard is t belangrijk dat ieder paard vanuit de basis een goed karakter heeft, t gaat er om hoe je t gebruikt en hoe je t behandeld, als er een fout zadel op licht is geen een paard braaf.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:31

ben zelf niet zo into de hengstennamen.
Wat vind je van een Gelderse hengst?

Trouwens die laatste foto van je merrie is subliem :+

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 23:09

ik denk dat t ouderwetse bloed weer helemaal terug gaat komen, we hebben tegenwoordig te maken met veel terugkerende namen achter de naam van een paard op paardenfokken.nl en ik vind de meeste hengsten zoo super super slank en fijntjes.. durf er zelf nouwelijks op te gaan zitten, ben bang dat ik door de rug heen zak :-p , dat echte sterke, t droge harde beenwerk, sterke hoeven, massa met lekker wat spier en bovenlijn.... dat zie je zo weinig meer. vindt ik errrrrug jammer. kost me ook veel moeite om wat te vinden.
ik denk dat een vleugje ouderwetse groninger of gelderlander echt wel goed zal doen. je moet natuurlijk wel t model in het oog houden, en ver terugkijken naar hoe de voorouders der uit zien.
ik zou t geweldig vinden als bevoorbeeld een oersterke gelderlander die een mooi rond model heeft en een vlotte kop, gecombineerd zou worden met een wat minder stevige moderne goede ster of keur merrie. als daar een mooie dekhengst uit komt ben ik zeker geinterreseerd. de moderne hengsten geven mijn inziens niet echt veel meerwaarde meer voor de toekomst. je ziet namen als jazz, flemming, enz enz al zovaak terugkomen, t zal steeds moeilijker worden nieuw bloed te vinden. ik denk dat er in de toekomst daarom wel weer meer gekeken gaat worden naar degelijke paarden uit t gelderse of groningse stamboek.
wat ook heel belangrijk is, is t karakter. vooral ivm de gewone ruiter. sommige nakomelingen van een bepaalde hengst zijn mijn inziens niet erg gemakkelijk voor de gewone ruiter. daar gaan we nog wel last van krijgen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:12

En heb je Chablis wel eens bekeken dan? Die komt uit een super mooi Gelders stammetje waar al veel sportpaarden uit komen.
Met het Cabochon bloed zit er rijpaarden bloed in, eigenlijk al het type paard wat jij beschrijft.
Voor een Gelderse is hij chique, al zal hij nog wel uit gaan zwaren.

navre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:06

Weltmeijer afstammelingen zijn koel in t hoofd

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:48

moniquelief schreef:
ik denk dat t ouderwetse bloed weer helemaal terug gaat komen, we hebben tegenwoordig te maken met veel terugkerende namen achter de naam van een paard op paardenfokken.nl en ik vind de meeste hengsten zoo super super slank en fijntjes.. durf er zelf nouwelijks op te gaan zitten, ben bang dat ik door de rug heen zak :-p , dat echte sterke, t droge harde beenwerk, sterke hoeven, massa met lekker wat spier en bovenlijn.... dat zie je zo weinig meer. vindt ik errrrrug jammer. kost me ook veel moeite om wat te vinden.
ik denk dat een vleugje ouderwetse groninger of gelderlander echt wel goed zal doen. je moet natuurlijk wel t model in het oog houden, en ver terugkijken naar hoe de voorouders der uit zien.
ik zou t geweldig vinden als bevoorbeeld een oersterke gelderlander die een mooi rond model heeft en een vlotte kop, gecombineerd zou worden met een wat minder stevige moderne goede ster of keur merrie. als daar een mooie dekhengst uit komt ben ik zeker geinterreseerd. de moderne hengsten geven mijn inziens niet echt veel meerwaarde meer voor de toekomst. je ziet namen als jazz, flemming, enz enz al zovaak terugkomen, t zal steeds moeilijker worden nieuw bloed te vinden. ik denk dat er in de toekomst daarom wel weer meer gekeken gaat worden naar degelijke paarden uit t gelderse of groningse stamboek.
wat ook heel belangrijk is, is t karakter. vooral ivm de gewone ruiter. sommige nakomelingen van een bepaalde hengst zijn mijn inziens niet erg gemakkelijk voor de gewone ruiter. daar gaan we nog wel last van krijgen.

Beetje een late reactie..maar ik denk dat hij wel iets toevoegt.Als je op zoek ben naar zo'n hengst dan zou je eens naar de hengst Wilskracht moeten kijken,Argentinus bloed gecombineerd met gelders..en deze hengst heeft een machtig model!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:34

Op een KWPNer...nee dat is zonde. Hou je geen papier over.
Mooi model heeft ie maar hij is niet KWPN goedgekeurd.

westfaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:53

Hoi,ik weet niet of je al een hengst heb gevonden,maar ik heb er eentje gefokt uit Furst Piccolo,is uit Fidermark (Florestan) uit een Mephistophles (Rembrandt.)Moeder is een Riccio. Deze hengst geeft super lieve veulens,is hij zelf ook en behoort tot 1% beste dressuur verervers.Voldoet redelijk aan jou eisen en is niet te groot,goed beenwerk en BEWEGING ! Ons veulen heeft het tot finalist Deutsches Fohlen CHampionat geschopt!!
De hengst staat in Warendorf.
Succes,en anders iets voor volgend jaar??