Special D wint PAVO Cup vierjarigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:12

Citaat:
enige wat ik me dan afvraag is waarom Robin hood in Verden niet Nederland vertegenwoordigde? zit er toch iets fout in de selectie voor het WK...

Daar heb je wel een sterk punt.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:46

Oh wat gaaf dat Special D gewonnen heeft zeg!!
Ben benieuwd naar foto's,heeft iemand toevallig foto's gemaakt??

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:49

c
Laatst bijgewerkt door janna op 08-05-22 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:00

Dat is niet waar dat ze hem alleen maar laat piafferen, ze laat hem juist erg in zijn waarde voor zijn 4-jarige leeftijd!!!
Ik vond het leuk dat Sarah heeft gewonnen, maar vond idd. Scandic een beter paard.
Echt een enorme patser, net als zijn vader Solos Carex.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:29

Wouter24"]
[quote="Kayla"]Ik vond Robin Hood best goed, maar niet beter dan Rousseau bijvoorbeeld.

Opvallend detail: Robin Hood is een Jazz en ook de andere Jazz-en kregen opvallend veel punten en laat nu net Tineke Bartels in de jury hebben gezeten
[/quote]

Rousseau is op 1 paard na de beste 5 jarige van de wereld, hoe kan het in godsnaam dan dat ie tweede word...
[/quote]

Ik bedoel maar...

[quote="Samsam schreef:
misschien had hij een slechte dag?

Hij liep naar mijn idee echt super

Zowel Scandic als Special D vond ik erg goed, alleen was Scandic nogal springerig en was onder ik geloof Tineke nog steeds erg blij, misschien dat dat meegewogen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:41

Wat Rousseau betreft kan het misschien ook wel meetellen dat hij naar Verden is geweest pas geleden en nu weer die zware dagen in Ermelo, ik vind het knap dat hij het op die manier volhoudt. Ook ik vond hem beter werken dan Robin Hood. Robin Hood heeft onder Tineke geen pas verruiming laten zien in draf, hij viel steeds in galop. Aannemende dat dat geen ruiterfout was, kon hij het kennelijk toch niet helemaal aan??? Dan is zo'n hoog cijfer wel een beetje apart. Heus een heel erg mooi en goed bewegend paard en van alle Jazzen leek hij in de tweede ronde van de finale nog het meest op zijn vader, vooral onder Tineke. Robin Hood had zeker niet misstaan in Verden, maar dat hij daar niet voor geselecteerd was, kwam waarschijnlijk omdat Judith Ribbels hem pas kort geleden is gaan rijden, speciaal voor de Pavo (dat las ik hier ergens namelijk, post van Pascha).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:42

Robin Hood had in Verden nooit gescoord omdat Duitsers gehoorzaamheid eisen. De Nederlandse jury is dus meer flexibel.
Ik was aanvankelijk ook niet echt blij met deze uitslag.
Maar ik heb Robin vandaag weer gezien en ondanks zijn brutaliteit heeft hij zulke brillante momenten dat zijn kampioenschap gerechtvaardigd lijkt.
Daarbij zal een meer dan eerlijke Ellen nooit manipuleren met wat zij als reeel vindt.
Echter Tineke bij de 5 jarigen zetten vind ik een complete misser. Dat had omgedraaid kunnen worden al was het alleen maar voor het gevoel van zuiverheid.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 00:11

saluut"]
[quote="Pascha schreef:
Hee, katja, hoezo relatief onbekende winnaar bij de 5jarigen?? mijn paard heeft 2 jaar bij haar op stal gestaan en ik heb prive les van haar!!!
Hoezo onbekend??? Knipoog

Het is een onbekend paard. En de pavocup wordt gewonnen door een ruin, dat is al helemaal opvallend omdat het kwpn een ruin voor een gg dekhengst zet....

De ruiter had ik ook nog nooit van gehoord overigens..... Haha!
[/quote]

Goed is gewoon goed, dat ziet het KWPN ook wel in Frusty

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 00:35

Samsam schreef:
Dat moet niet, maar als de ruins telkens veel beter zijn dan de hengsten, is er ergens iets mis gegaan in het hengstengoedkeuringsproces

Sam ik denk en vind dat hengsten uitgesloten zouden moeten worden van de Pavo cup. Niet alleen omdat het voor andere deelnemers demotiverend werkt.
Maar vooral omdat het voor die jonge hengsten naast de dek-activiteiten wel heel veel gevraagd is.
Dit in aanmerking nemende is Special D een dubbele kampioen

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:58

Daarnaast bevorderd de uitslag van de pavo cup ook het aantal dekkingen van een aantal hengsten.
Dit vind ik een slechte zaak, allereerst wil het niet zeggen dat een hengst goed fokt als hij goed presteerd. Het moet eerst blijken of een hengst wel een geschikt vaderpaard is. In dat opzicht vindt ik de pavocup niet bevordelijk voor de fokkerij als het om dekhengsten gaat. Ik vind het juist interressant wat een hengst aan talent fokt buiten de dekhengsten (die we al kennen) om. Doordat deze dekhengsten hier verschijnen is er minder plaats voor ander (onbekend) talent. Daarnaast is er voor de hengsten natuurlijk ook de hengstencompetitie.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:16

Ik vond dat beide kampioenen terechte winnaars waren.

Ik vind Rousseau een fantastische hengst en ik was eerst sceptisch. Een nog beter paard dan Rousseau, dat wil ik dan nog wel eens zien. Maar ik vind Robin Hood een terechte winnaar. Dat paard is zo 'electrisch' en elastisch. Rousseau is beter afgericht, heeft denk ik een super meewerkend karakter en heeft alles in huis om een grand-prix topper te worden. Maar dat laatste beetje uitstraling, dat snelle, ook wat minder makkelijk denk ik, dat maakt Robin Hood net een tikkeltje meer bijzonder.
Verder vind ik Decor Just Royal Dancer een heel goed paard! Mooie zelfhouding, makkelijk en zuiver bewegen.

Bij de 4-jarigen: Ik heb niet echt iets met Special D (maar dat is een gevoel en niet objectief bekeken), maar ik vind hem wel een terechte winnaar. Hij vind volgens mij alles makkelijk, is denk ik makkelijk te rijden en schakelt makkelijk. Ik vind Scandic een paard met veel mogelijkheden. Hij heeft wel iets extra in zijn uitstraling. Maar ik vraag me af of hij snel genoeg te maken is. Hij valt graag terug in zijn trage 'zweefdrafje' en dat zie ik niet graag bij een jong paard. Overigens viel zijn stap me erg mee!
Verder vind ik Stradivarius een erg goed paard.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:49

Citaat:
Maar ik vraag me af of hij snel genoeg te maken is. Hij valt graag terug in zijn trage 'zweefdrafje' en dat zie ik niet graag bij een jong paard.

Idd, dat is nu net wat ik bedoelde. Op dat moment moet je door de show kunnen doorzien, en dat heeft Tinneke Bartels in mijn ogen goed gevoeld. Vandaar een 8.5 voor Scandic, en een 9.5 voor Special D.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:10

Ik begrijp al die opwinding over die Scandic niet. Ik vind het een erg ouderwets paard. Eentje die zich wat mij betreft eerst mag gaan bewijzen in de sport en wel op het hoogste niveau voor ik hem op mijn merrie zou zetten (zodat ie op het niveau van exterieurmatig vergelijkbare hengsten als Welcome en Weyden komt).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:48

Wouter24"]
[quote="Pipo schreef:
Omdat Robin Hood gewoon echt het allerbeste paard was, ik vond hem veel beter dan Rousseau!! Wat een verschrikkelijk fijn bewegend paard, met een heel mooi model.

Ken het paard verder niet dus kan daar geen oordeel over vellen, enige wat ik me dan afvraag is waarom Robin hood in Verden niet Nederland vertegenwoordigde? zit er toch iets fout in de selectie voor het WK...
[/quote]

Volgens mij kijken ze naar de resultaten van de pavo-cup van vorig jaar, en als dit paard daar niet was (of niet goed presteerde), dan kan het natuurlijk best gebeuren dat ze niet van zijn bestaan weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:51

Het SBS6 programma De Teugel heeft ook nog aandacht besteed aan de KWPN Paardendagen in hun uitzending van vandaag. Helaas heb ik het grootste gedeelte gemist, maar het wordt donderdag herhaald rond 14.30 meen ik.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:25

Gail"]
[quote="saluut"][quote="Pascha schreef:
Hee, katja, hoezo relatief onbekende winnaar bij de 5jarigen?? mijn paard heeft 2 jaar bij haar op stal gestaan en ik heb prive les van haar!!!
Hoezo onbekend??? Knipoog

Het is een onbekend paard. En de pavocup wordt gewonnen door een ruin, dat is al helemaal opvallend omdat het kwpn een ruin voor een gg dekhengst zet....

De ruiter had ik ook nog nooit van gehoord overigens..... Haha!
[/quote]

Goed is gewoon goed, dat ziet het KWPN ook wel in Frusty
[/quote]

Nou het bij het kwpn gaan soms andere belangen voor, de kwaliteiten van een paard helaas.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:27

Jan_VT schreef:
Citaat:
Maar ik vraag me af of hij snel genoeg te maken is. Hij valt graag terug in zijn trage 'zweefdrafje' en dat zie ik niet graag bij een jong paard.

Idd, dat is nu net wat ik bedoelde. Op dat moment moet je door de show kunnen doorzien, en dat heeft Tinneke Bartels in mijn ogen goed gevoeld. Vandaar een 8.5 voor Scandic, en een 9.5 voor Special D.

Special d wilde ook graag het zweefdrafje vertonen, nadat Frenk Jespers meerdere malen verzocht om het paard wat meer los te laten aan de voorkant werd het beter. Maar vooral in het losrijden en tijdens de eerste halve finale was het rijtechnisch een belabberd gebeuren. Veel getrek en gepluk en de hele tijd piaffe en passage.......naar mijn idee niet echt best voor een 4 jarige.

Daarintegen vond ik het losrijden van Remy met Scandic een stuk beter. Ondanks dat daar ook flink getrixt is zo voor de pavo. Wat je overigens bij veel paarden zag, die beestjes zijn knap aan het werk gezet zo voor de pavocup.

Voor mij blijft Robin hood een terechte winnaar. Beter zie je ze niet vaak!!!! Ook vond ik het dier heel netjes voorgesteld door Judith Ribbels. Stradivarius??? De krack van Edward Gal vond ik ook een heel fijn dier, de Jazz x ....... die ook door naar de finale mocht stond mij ook aan. En de Krack C x Ulft vond ik een heel goed paard.

Smaken verschillen.............zo zie je maar weer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:31

saluut schreef:
Nou het bij het kwpn gaan soms andere belangen voor, de kwaliteiten van een paard helaas.....

Ik heb 2 dagen telkens de beste van een rubriek zien winnen. Ook toelichting op diverse plaatsingen klonk goed.
Ik kreeg juist het idee dat het KWPN zich wat meer van de achterban aan gaat trekken, dan in het verleden gebruikelijk was.

Overigens die speaker vrijdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:37

sarabande"]
[quote="saluut schreef:

Ik heb 2 dagen telkens de beste van een rubriek zien winnen. Ook toelichting op diverse plaatsingen klonk goed.
Ik kreeg juist het idee dat het KWPN zich wat meer van de achterban aan gaat trekken, dan in het verleden gebruikelijk was.

Overigens die speaker vrijdag
[/quote]

De speaker was bijna komisch, wat een muts. Hij maakte flinke fouten.

Ik ben het met je eens, dat het kommentaar goed was, en kreeg het idee dat de politiek verantwoorde plaatsingen een stuk minder waren dan de overige jaren. Te zien natuurlijk aan de vijfjarigen, waarbij Rousseau niet 1 geplaatst werd.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:08

Ik vind Scandic eigenlijk beter dan Special D, en ik vond trouwens dat Tineke zich beter raad wist met deze jonge paarden dan Ellen.
Misschien wordt ze toch te oud, dat bleek wel toen Edward Gal haar een voetje moest geven voor XXL!!
Trouwens, ik weet niet of ik de enige was die dit zag, maar XXL draaft erg komisch als je hem van achteren bekijkt over de lange zijde. Hij draaft met zijn ene voet voor de andere, soort pootje over!! Hij liep met twee benen in een spoor. Nou, ik vond het verschikkelijk staan, en ik snap niet dat de jury zoiets tolereerd, want goed is het niet.
Of ben ik de enige die zo denkt?:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:11

Nee je bent niet de enige die dat denkt. Ik vind XXL ook een verschrikkelijk dier, en begrijp werkelijk niet hoe dat dier tot de finale kan komen. Heel begrijpelijk dat hij slap is voor een paard van die hoogte en die leeftijd. Maar hij loopt onregelmatig en ga zo maar door.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:28

Slapheid is echt niet het enige excuus, hij is gewoon niet goed!!
Gelukkig hebben meerdere mensen hetzelfde gedacht, dacht al dat ik er helemaal geen verstand meer van had!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:58

Ik vond Decor Just Royal Dancer een betere reclame voor Jazz,
wat een bloed en bloedmooi type! Lopen kunnen Jazzen meestal wel maar ik vind ze exterieurmatig niet helemaal mijn smaak.

Verder kon ik me in de uitslag van de 4 jarige helemaal vinden, Scandic was gewoon wat te zwaarmoedig.

De uitslag van de 5 jarige vond ik wat zuur, Rousseau liet zich onder de gastruiters vele malen beter zien, wellicht heeft Robin Hood meer kwaliteiten maar die kwamen op dat moment totaal niet uit de verf. Blijkbaar was dat niet alleen mijn idee want ook vanuit het publiek kon je duidelijk merken dat vrijwel iedereen Rousseau liever op de 1e plaats had gezien.
Zoals Lovely al zei heeft Robin Hood onder Tineke geen enkele pas verruiming in draf laten zien, ondanks de 5 pogingen. Het dier versnelde een heel aantal passen en viel vervolgens in galop.

XXL is ook nog niet helemaal mijn smaak, we moeten alleen niet vergeten dat dit dier 1.86 is, zo'n dier heeft heel veel tijd nodig. Het dier komt net terug uit Verder en was overduidelijk aan het einde van zijn latijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:09

Over hengsten vooraan: als jullie de PAVO-cup een beetje volgen, kunnen jullie je de uitslag van verleden jaar bij de 5-jarigen misschien nog herinneren.
De beste hengst was toen een niet GGK hengst op plaats nr. 12!

Dit jaar heb ik alleen zaterdag de 2 winnaars gezien, waarbij ik Special D meer uitstraling vond hebben dan Robin Hood, maar die hoeven onderling niet te concurreren Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:13

Ik heb Robin Hood alleen bij de huldiging van de kampioenen gezien, en toen raakte ie toch lichtelijk van slag voor de hoofdtribune toen ie begon te hippen in galop ipv te draven. Dat was Rousseau nou nooit overkomen.......(daarmee blijft deze Jazz zoon natuurlijk wel een kanjer, maar Rousseau had mijn voorkeur)