Wie heeft er ervaring met haflinger hengsten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: Wie heeft er ervaring met haflinger hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 00:38

ik wil nooit niks anders meer dan een hengst!
hengsten vind ik leuker,eerlijker,mooier, speelser, vriendelijker,dan merrie's
mist je ze goed op voed! :j
als hij respect voor jou heeft en je kan hem goed de baas dan zie ik geen enkel probleem.
denk dat je zelf wel ziet of hij ''last'' heeft/krijgt van zijn hormomen.
en dat je dan kennis genoeg zal hebben om de keus te maken tussen wel/niet castereren.
succes er mee. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:03

_Dressage schreef:
Jessix schreef:
Hoe ga je hem houden dan? Op een pensionstal? Kan je hem wel een leuk leven bieden?

Ik sta op een pensionstalwaar hengsten gehouden mogen worden, daar mogen ze gewoon de wei op en de paddock op. Maar zoals ik al zei, als hij een hengst zou zijn die helemaal gek word van merries op stal, zou ik hem laten ruinen, zodat hij die stress nie heeft. Maarde eigenaar zegt dat hij een brave hengst is,en hij niet erg om merriesreageert, maar dat moet je altijd zelf uitvinden

Ik denk dat je die keuze dan wel zelf kan maken. Je hebt je duidelijk verdiept in een stukje welzijn, iets wat ik zelf heel belangrijk vind. Toch zielig om een paard levenslang eenzame opsluiting te geven, omdat jij zijn hals zo mooi vind! :o Maar gelukkig ben je niet zo en zal je goed kijken naar de mogelijkheden die je het paard kan bieden. Inderdaad is het altijd even afwachten hoe een hengst weer reageert op vreemd terrein, maar ook daar moet je hem dan even de tijd voor geven.

Ik wens je veel succes en plezier van je toekomstige nieuwe paard.