Cassidy schreef:Ik denk dat Friese Hengsten in de zomer niet op het land komen, dus zal er weinig zon op hun vacht komen waardoor de vacht bleekt.
Ik ken er anders 1 die 24/7 op land staat zelfs met slecht weer (tot op een bepaalde hoogte) en die is echt nog gitzwart. Terwijl de merries wel bruiner werden, verkleurde deze mooie man niet.
Elke keer na het rijden was ik hem maar helaas heb zomers gewoon een kwpn’er. Het is een echte fries.Maar hoorde al wel dat z'n papa Doaitsen veel bruin doorgeeft..Hij staat samen met een hengst en die is gitzwart ook in de zomer (helaas valt daardoor mijn paardje extra op met z’n bruine vachtje)
Ik heb ooit een shampoo gebruikt met kleurtje maar zat er zelf helemaal onder en op het paard zag ik geen verschil. Een deken ga ik ook eens proberen alleen ben ik bang dat hij wordt vernield door die hengst.
)
Ik heb altijd gehoord dat het komt doordat het zweet in de huid 'bijt' en daarom spuit ik hem na het rijden altijd meteen af en laat ik hem niet bezweet in de zon staan, maar alsnog wordt 'ie bruinig.. Toen hij nog hengst was had hij dat helemaal niet!