Stempelhengsten

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:27

Geen rijpaard klaarblijkelijk???? En ook al is het geen rijpaard waar het over gaat wat dan nog? Men kan hier toch met suggestie's komen?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:39

Ieder verhaal over een indrukwekkende hengst zal welkom zijn. Maar om nu te gaan roepen dat iets niet mag zonder een artikel te hebben lijkt mij het paard achter de kar spannen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:47

Ik weet niks van fokken, reageer ook zelden op dit forum. Lees het wel voor een groot deel. Je bent nooit te oud om te leren OK dan!

Heb vooral het artikel over Amor met veel plezier gelezen. Dit omdat ik een zeer lieve Amor-merrie heb, die wel heel erg past in de karakterbeschrijving. Ook dat fluitend door de basisdressuurdingetjes lopen, en dan moeilijker worden Schijnheilig

Het is een lief mormel en ik ben gek met haar, maar die karaktertrekjes zijn in ieder geval heel opvallend.

Ik dacht ik zet toch maar een reactie, zodat degene die al dat werk stopt in het overtypen weet dat ook niet-topic-reageerders wel met veel plezier lezen OK dan!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:56

Anya schreef:
zodat degene die al dat werk stopt in het overtypen weet dat ook niet-topic-reageerders wel met veel plezier lezen OK dan!


Hoop dat zulke reacties Jenneke er toe noopt er mee door te gaan, ondanks het rare gemiep er om heen Scheve mond

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:43

Rare gemiep?
Dus:
andere mening = rare gemiep, dan weten we dat ook weer.
Nergens heb ik gezegd dat ik het niet waardeer wat Jenneke doet, wel wordt er denegrerend over andere mensen hun voorstellen gedaan en dat stoort me een beetje.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:53

sarabande"]
[quote="Anya schreef:
zodat degene die al dat werk stopt in het overtypen weet dat ook niet-topic-reageerders wel met veel plezier lezen OK dan!


Hoop dat zulke reacties Jenneke er toe noopt er mee door te gaan, ondanks het rare gemiep er om heen Scheve mond
[/quote]

Je leest dus wel degelijk je eigen reacties

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:58

Het gaat hier toch om stempelhengsten van het KWPN? Het lijkt me idd niet al te moeilijk een eigen topic te openen en daar over welke hengst dan ook te schrijven?!
Da's toch iedereen zijn eigen mening om daar zo op te reageren? Het lijkt me wel overzichtelijker om het hier in elk geval bij het KWPN te houden...... (zo kun je het tenminste echt duidelijk terugvinden!)
Super trouwens Jenneke die stempelhengsten heel interessant! GA zo DOOR!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:27

Staat nergens vermeld.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 15:45

jemig ik heb een tinker hensgt en ik ga toch ook niet debiel zeggen van IK WIL IK WIL OOK!!!

doe normaal en laat deze mensen gewoon een RIJPAARD STICKY maken..
Ga zelf eens krea tea zijn en over andere rassen iets schrijfen.

groeten nadine

PS~: ik kom hier ook nooit maar ik kan me daar boos over maken.
soort zelf verzonnen discriminatie hahaha

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:25

Yootha schreef:
Staat nergens vermeld.


Het gaat om stempelhengsten van het Kwpn,
bij deze.

Haha!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:45

ook ik wil zoals Anya misshis bedanken, omdat ik ook vnl lees en minder vaak reageer. ik vind het prachtig, alleen jammer dat de reacties niet worden afgesplitst (niet vanwege de aard, maar gewoon vanwege dat het bericht bovenaan blijft)

en misschien kan er een ander sticky gemaakt worden, met hengsten van andere rassen? en dan bv in de topictitel [haflinger] oid. dan heeft ieder z'n meug. maar KWPN is gewoon alomtegenwoordig. mooi idee dit sticky!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:13

De invloed van Holsteiner waar het ook omging is groot bij het KWPN, Farn is van oorsprong een Holsteiner Lachen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:08

Maar welke hengsten komen nog???
En wat betekend stempelhengst??

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:32

Roxxie schreef:
Maar welke hengsten komen nog???
En wat betekend stempelhengst??


Daar is een topic over geweest, gebruik de zoekfunctie maar
succes

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:22

okee bedankt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:29

Het gaat er helemaal niet om wat voor merk paarden er in dit topic staan, het gaat er over dat dit topic gemaakt is nav een serie over stempelhengsten binnen de KWPN-fokkerij in de Strengen. Omdat het leuk is om die serie in z'n geheel te kunnen bekijken is dit topic aangemaakt. Je moet het zien als een boekje waarin de artikelen zijn gebundeld zegmaar.

Omdat het om een serie uit de Strengen gaat is het nogal logisch dat het hier om hengsten gaat die van belang zijn (geweest) voor de KWPN fokkerij.

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:45

ik mis eigenlijk burggraaf nog...

Je gaat me toch niet vertellen dat dat geen stempel hengst is Verward Tong uitsteken
Idd, niet voor de dressuursport, maar in de springklasse OK dan!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:48

Burggraaf stond niet in de serie stempelhengsten, maar er is wel een artikel over hem verschenen toen hij preferent werd verklaard. Deze moet ik toch nog overtypen, dus die zal ik binnenkort ook wel op Bokt zetten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:48

Nee Burggraaf is absoluut geen stempelhengst, hij fokt altijd de moeder door.
Maar als ie er maar een beetje op lijkt is Miss de eerste die daar een verhaal over produceert hoor Knipoog .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:50

Wha ha ha dubbelpost en ik had gelijk dusssss

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:52

sarabande schreef:
Nee Burggraaf is absoluut geen stempelhengst, hij fokt altijd de moeder door.
Maar als ie er maar een beetje op lijkt is Miss de eerste die daar een verhaal over produceert hoor Knipoog .


Dat hij geen stempelhengst is, is mij een beetje te kort door de bocht. Oke, hij drukt minder een stempel op zijn kinderen als bv. Nimmerdor/Voltaire etc, maar toch vind ik lang niet altijd dat hij fokt zoals de moeder is. Bij mijn merrie is dat toevallig weer wel het geval, maar bv. haar volle zus Pilexta heeft juist weer veel meer van haar vader weg. Willekeurig voorbeeld, maar dat is ook weer een heel andere discussie.
Het artikel komt zo snel mogelijk.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:53

sarabande schreef:
Wha ha ha dubbelpost en ik had gelijk dusssss


Ja maar het is ook niet helemaal onverwacht he! Haha!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 00:04

Anya schreef:
dat ook niet-topic-reageerders wel met veel plezier lezen OK dan!


Zeker weten!

MissHIS bedankt! OK dan!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 00:17

Dank u, dank u.

Ben momenteel wel erg druk (ben aan een nieuwe opleiding begonnen), maar ik zal zsm het vervolg van de geweldige Stempelhengsten (en "niet-stempelhengsten": Burggraaf!) op Bokt zetten. Omdat ik weet dat het door veel mensen gewaardeerd wordt Haha!

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 00:41

hahaha, ja, de term stempelhengst vind ik vrij breed. Ik zie burggraaf dus wel als stempelhengst omdat: hij geeft eigenlijk altijd een goede springer! Misschien is hij qua uiterlijk geen stempelhengst, maar qua 'innerlijk' zeker wel!

Maar verder, Ik vind het super van je MissHIS dat je dit allemaal doet voor ons bokkers toppie OK dan!