Draagmoederschap, maar dan andersom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Draagmoederschap, maar dan andersom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 23:32

Zo duur?!?!?!?
Een paard insemineren is niet zo moeilijk ( is zelfs makkelijker als een koe).
Maar het juist inbrengen in de baarmoeder van een embryo is wel wat moeilijker en wat meer kunde bij nodig, maar dat het zo duur is...

Ach ja, paarden gaat een hoop geld in om.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 06:58

Toen wel ja. Er moeten embryo's gespoeld worden bij bio moeder, dan moeten er een paar ingevroren worden en de goede moet op het juiste tijdstip bij draagmoeder worden ingeplant etc etc. Er was nog iets wat de kostenpost zo hOog maakte maar dat weet ik zo even niet meer.

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:47

grappig bedacht! zou er zelf nooit opgekomen zijn, ben benieuw wat naar de andere zeggen.

Het moet wel mogelijk zijn geloof ik, er zitten wel wat risicos aan verbonden

Daydream27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:58

TS ik zou, als ik jou was het embryo kopen met een andere draagmoeder erbij. De fokkerijen waar ze werken met embryos hebben vaak een hele hoop draagmoeders tot hun beschikking, en op het moment dat je het embryo koopt ben verzekert vn een drachtig paard. Als je je eigen paard gaat gebruiken, dan koop je bijwijze één embryo en dan moet je daarna maar zien hoe het loopt, of haar cyclus uberhaupt gelijk komt te lopen met die van de moeder en daarna moet het inplanten ook maar een succes worden.

Ik woon in Argentinië en hier doen ze niet anders met fokken. Je koop een embryo, betaalt een bepaald bedrag en een paar maanden later (na ongeveer 3 maanden dracht) wordt de draagmoeder drachtig afgeleverd. Jij verzorgt daarna de draagmoeder, bent verantwoordelijkk voor de geboorte en nadat het veulen is gespeent gaat de draagmoeder weer terug naar de fokker. Over het algemeen gaat het altijd redelijk goed, of het veulen uiteindelijk goed blijkt te zijn is altijd afwachten