eline_di schreef:De waarde van een paard beoordelen, zeker voor zoiets, is heel moeilijk.
Als jij tevreden zou zijn (naar woord in dit verband) met het krijgen van dit bedrag bij overlijden of blijvend ongeschikt is het prima. Maar ga dat even voor jezelf na.
Ik kan me zo voorstellen dat je verzorgster niet het geld heeft om jou in zo'n situatie €1.500,- te betalen, maar als jij dat er voor zou willen hebben is dat wat op papier moet komen. En niet het bedrag wat je verzorgster eventueel zou kunnen betalen.
Volg je me nog?
Ik volg je nog helemaal

Als ik op papier 750,- zet om het haar (koper van het veulen) te besparen en als het puntje bij paaltje komt dat eigenlijk maar een miserabel bedrag vind dat is dat flink zuur

Maar er is geen bedrag ter wereld wat mijn merrie zou kunnen vervangen, dat is ook een risico wat ik zal nemen.
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik er echt over nadenk ik het liever andersom heb.
Als mijn merrie overlijd dan heb ik alleen de kosten van de Rendac (even hard gezegd) en zou ik klaar zijn.
Maar als mijn merrie blijvend ongeschikt word maar te goed om in te laten slapen heb ik meer kosten aan dierenarts en fysio om haar wel goed op de been te houden en zou ik graag een hogere vergoeding willen hebben om dat te bekostigen.
Dus 500,- bij overlijden en 750,- bij blijvend ongeschikt.
En als je dan nog meer beren op de weg wil tegen komen dan krijg je ook het gedoe "wat is blijvend ongeschikt?" als ik straks misschien wel een recreatief bosritje kan maken dat zij d'r geld terug eist omdat ik er toch op zit haha