homozygote bonte hengst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 22:48

@wildgirl: dus jij was er ook. Wij (mijn man en ik) zijn niet zo lang gebleven, het is zijn hobby nou niet direct en het ging mij erom om even een idee te krijgen.
Wat wij echt verbazingwekkend vonden is het enorme fanatieke karakter van die kleintjes. Onze quarters (1.60 m) zijn super relaxed en tussen duim en wijsvinger te houden, ook dekhengsten. De shetlanders hebben wat dat betreft een enorm ego en zijn razend fanatiek. Die kleine beentjes te rennen voor de kar, geweldig om te zien en de hengsten te dribbelen aan het touw, echte baasjes.

Ik vond het bonte voshengstje van Reinders erg leuk om te zien en er was ook een geweldige 20 jarige mini palomino van Wekema uit Peize. Maar we hebben natuurlijk lang niet alle hengsten gezien.
We gaan eerst nog eens goed nadenken of en zo ja, met wat we gaan dekken.

Van Loesje weten we heel weinig, behalve dat ze 6 veulens heeft gehad. Ze is echt vos, zonder aftekening, 9 jaar.
Het idee van het dekken komt voornamelijk omdat we haar drachtig hebben gekocht. Ze heeft echter nauwelijks buik en de Wee foal checker (97%zeker) zegt niet drachtig. We hadden ons daar helemaal op ingesteld.
Loesje is trouwens van een vriendin en mij samen.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:41

[quote="romeorowan"]@wildgirl: dus jij was er ook. Wij (mijn man en ik) zijn niet zo lang gebleven, het is zijn hobby nou niet direct en het ging mij erom om even een idee te krijgen.
Wat wij echt verbazingwekkend vonden is het enorme fanatieke karakter van die kleintjes. Onze quarters (1.60 m) zijn super relaxed en tussen duim en wijsvinger te houden, ook dekhengsten. De shetlanders hebben wat dat betreft een enorm ego en zijn razend fanatiek. Die kleine beentjes te rennen voor de kar, geweldig om te zien en de hengsten te dribbelen aan het touw, echte baasjes.

Veel paard in een te kleine verpakking zeggen wij wel eens.

Jammer dat jullie niet tot het einde gebleven zijn, (snap het wel hoor, ik ga tegenwoordig alleen) bij de laatste series mini's en kleine maatse hengsten waren imo een paar hele goede.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 09:48

Dat is mooi gezegd: veel paard in een kleine verpakking.

Wildgirl

Re: homozygote bonte hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:40

Ik was onder de indruk van de vosbonte hengst van stal de bosrand uit donderen; daar wil ik komend weekend gaan kijken.
Ik weet het ook nog niet hoor Romeorowan, t is best veel keuze al die hengstjes!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:19

Jij bedoeld Alco v.d. Gathe Wildgirl; Dat is 1 van de betere hengsten die ik zaterdag gezien heb. Op de HK heeft hij zich ook heel goed laten zien. Als ik uit mijn hoofd zeg kopplaats 1e pr. Ik denk dat je op stal de Bosrand wel kan slagen in je hengstkeuze.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:31

vinden zij het dan geen probleem dat de afstamming van je merrie onbekend is?
de meeste hengstenhouders met goedgekeurde hengsten zijn daar niet happig op volgens mij

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:05

Snoevie schreef:
vinden zij het dan geen probleem dat de afstamming van je merrie onbekend is?
de meeste hengstenhouders met goedgekeurde hengsten zijn daar niet happig op volgens mij

Dat klopt, met een afstamming onbekend zul je minder keuze hebben. Er zijn ook hengsthouders die mindere merries met papier niet willen dekken. (Ja, met een def. ggk hengst, hiermee willen ze ook wel papierloos dekken :$ ).

Zowel TS als Wildgirl zijn ook in het bezit van een jonge merrie(s) waar wel een goed papier achter zit.

(Persoonlijk promoot ik het dekken van papierloze merries niet)