eridinges schreef:Moederlijn geeft veel door dus ja nakomelingen kijken is prettig, maar voor mij niet helemaal doorslaggevend. En je kan niet overal alle nakomelingen vinden, foto's en hun prestaties.
Daarom zou het prettig zijn als je ook wat meer info gaf over de moederlijn. Zoals moedersvader bijvoorbeeld. Het enige dat we nu weten is dat er geen N-lijner op moet omdat Nordsee de vader is. Over Lizzy weten we helemaal niks. (hoewel ik vermoed dat de merrie een a-lijner is met alban in de stamboom. Argentan misschien?)
Wirbelstein lijkt me wel veilig qua afstamming, ik vermoed niet dat hij familie is van deze merrie, maar nakomelingen van Wirbelstein lopen niet vooraan op keuringen en zelf heeft hij een definitieve 2e premie, bedenk je dat ook... Dan zou ik eerder Wirbel zelf nemen.
Amadeo is een onbewezen hengst. Kun je altijd uitproberen, maar dat is niet verstandig met een merrie waarvan je niet weet hoe ze fokt.
Ik zal eens een aantal optie's aandragen als ik zo vrij mag zijn, onder voorbehoud van moedersvader.
Atlantic (Ter dekking in Kuijk)
Wirbel: Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=&feature=player_embedded (ter dekking in Peize Gr)