Oproep Welsh-eigenaren/kenners !!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:38

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:11

heb een welsh-a gehad. Kampanje's Music heet ze. Het is een merrie en is nu 5 geloof ik (kan ook 6 zijn) V:Foxhunter Pantheon M: Fayre Laura.
Ik heb een foto van haar in mijn profiel staan.

pralin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:44

Als iemand deze welsh merrie sectie K kent, ben ik erg gelukkig (is toch te mooi om waar te zijn...) SARAH PONYHOEVE gefokt in België, Lommel, en deze ruin DARIQUE gefokt in België uit de merrie Sarah Ponyhoeve en hengst Vitesse Emmickshoven. Als iemand hen terugvindt,of kent, contacteer mij aub snel, alvast hartelijk dank!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:17

pralin schreef:
Als iemand deze welsh merrie sectie K kent, ben ik erg gelukkig (is toch te mooi om waar te zijn...) SARAH PONYHOEVE gefokt in België, Lommel, en deze ruin DARIQUE gefokt in België uit de merrie Sarah Ponyhoeve en hengst Vitesse Emmickshoven. Als iemand hen terugvindt,of kent, contacteer mij aub snel, alvast hartelijk dank!

Als je Emmickhoven's Vitesse bedoelt, daar staat een stukje over op mijn site. Het is een welsh cob (sectie D).
Emmickhoven's Vitesse

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:02

Merries:

Louise (Wiesje):
V: Tongelre's Wyatt,
Bruin
1992 (11)
Afbeelding

Princess:
V: Nachtegaals Captain? Weet niet zeker
Bruin
1999 (4)
Afbeelding

Veronica:
V:Rowfant Sherpa
Vos
1987 (16)
Afbeelding

Victoria:
Vos
1990 (13)
Afbeelding

Hengst:

Wouter:
V: Trefaes Bleddyn
Schimmel
2000 (3)
Afbeelding

Dit waren ze voorlopig, zal kijken of k nog meer heb. Nou ja op de computer kan krijgen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:03

O ja t zijn allemaal A-tjes

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:40

Ik verzorg op een Welshfokkerij(tje) dus heb wel enkele paarden (incl. foto's Haha!:D)

Als eerste:
Afbeelding
Aimee van Westpoort, geboren in 2003, vader: Shamrock Midnight Invasion, moeder: Nieuw Willink's Anouk, het is een merrietje en sectie is HBW. Ze is eigenlijk volle Welsh B, maar omdat haar oma (mm) een Welsh B zonder papieren was behoren ze in sectie HBW

Afbeelding
Nynke van Westpoort, geboren in 2002, vader: Shamrock Midnight Invasion, moeder: Nieuw Willink's Anouk (is dus volle zus van Aimee), het is ook een merrie en sectie HBW (zie verhaal bij Aimee Haha!:D)

Afbeelding
Nieuw Willink's Anouk, geboren in 1995, vader: Coelenhage's Silverboy, moeder: Beauty Welton, merrie (en moeder van Nynke en Aimee) en ook sectie HBW

Afbeelding
Kraneveld's Usance, geboren in 2001, vader: Wester Aikema's Nando, moeder: Kraneveld's Orlandie, merrie, sectie K

Afbeelding
Hagelkruis Ursula, geboren in 2001, vader Wester Aikema's Nando (zelfde vader als Usance), moeder: Hagelkruis Olympia, merrie, sectie K

Afbeelding
Sandra, geboren in 1997, vader: Bokkesprong Czardas, moeder Sandy, merrie, sectie K, heeft al twee hengstenveulens bij ons gehad; in 2001 Bonito van Westpoort en in 2003 Santos van Westpoort (beide van Anjershof Rocky) en is gisteren op de Centrale Keuring in Kootwijk geweest Haha!:D

Dan de laatste en de beste Haha!:D
Afbeelding
Keulse Hoeve's Zilvia, geboren in 1997, vader: Marjan's Sunny Boy, moeder: Waalbeek's Zamora, merrie, sectie K

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:51

Dan ook nog de paardjes die niet meer van ons zijn:

Afbeelding
Bonito van Westpoort, geboren in 2001, vader: Anjershof Rocky, moeder: Sandra, ondertussen is hij een ruin en het is een sectie K

Afbeelding
Santos van Westpoort, geboren in 2003, vader: Anjershof Rocky, moeder: Sandra, hengstje en een sectie K, hij nu verkocht aan een duitse hengstenhouder

Afbeelding
Bart van Westpoort, geboren in 2001, vader: geen idee, moeder: Camee (weet ik de volledige naam niet van) een hengstje en sectie B (Heb hem niet meer gekend, maar hij is wel bij ons op stal gefokt

Afbeelding
Camee, ik denk dat ze in 1998 geboren is, maar weet ik niet zeker, een merrietje en sectie B (Haar heb ik ook niet meer gekend, dus weet ook haar volledige naam niet

Dat was het Haha!:D

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:45

Ik heb een welshje gehad, zie mijn homesite, staat daar geloof ik nog op, uit eerbetoon Haha!

Ik heb hem verkocht aan mijn vriendin, dus hij is er nog wel.

The Friendshof Julius, vader Nagtegaals Ambassador en moeder Nagtegaals Rose of Licence, dit is dus een linebreeding produkt Haha!

als meer info wil, moet ik het papier ff scannen, heeft mijn vriendin dus

wechelshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:20

aan PRALIN

emmickshoven vitesse staat bij (reeds 20 jaar):
vandercappellen-verbeek tel 03 312 24 97 (Belgie) (mijn buren)
als je daar eventjes informeert zullen zij je graag een
fotootje doormailen of opsturen.

Is het niet PONYHOEVE ....? en zijn zij niet vanuit Hasselt en niet van Lommel?

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 10:45

Allemaal weer heel erg bedankt!
Jullie zijn geweldig !!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:36

Afbeelding

Dit is onze mooie hengs HArri een plaatje he? Kijk voor meer info op www.high-flownstud.nl

Succes je kan me ook pben Groetjes Marrie

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:42

hey marrie, kan je wel reclame maken voor harri? Haha!
hahaha zet je ook nog een foto van amanda erop?

henk_001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:47

hallo marrie
hier heb je nog een foto van spirit onze welsh en een foto van abu onze
arab
Afbeelding
Afbeelding

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 15:27

wat lief zeg! Ja als t lukt wil ik er zeker nog foto´s op gaan zetten van aman!!! Wat een leuk stelletje zo bij elkaar he? Beetje zelfde kleur! LIEF! Lachen En tuurlijk moeten we reclame maken tis z]o´n mooie hengst Tong uitsteken

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:34

Marrie schreef:
En tuurlijk moeten we reclame maken tis z]o´n mooie hengst Tong uitsteken

daar heb je zeker gelijk in. vorige week in portugaal zag ik hem staan en zei tegen henk "dat lijkt harri wel" volgens hem was dat dus niet zo. wij vragen en ja hoor het was harri. *LOL*

marian liet ons nog foto´s zien van leila onder het zadel met hun stagaire, schijnt heel goed te gaan nu...... we hebben ondanks onze veulens nog steeds een zwak voor leila, wat is dat toch met die merrie Lovers

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:18

hoi, ik heb een welsh B pony genaamd de meene's sander, moeder is de meene's senna, verder info zal ik nog ff opzoeken. voor foto's kan je kijken in mn profiel

duivelintje"]
[quote="Marrie schreef:
En tuurlijk moeten we reclame maken tis z]o´n mooie hengst Tong uitsteken

daar heb je zeker gelijk in. vorige week in portugaal zag ik hem staan en zei tegen henk "dat lijkt harri wel" volgens hem was dat dus niet zo. wij vragen en ja hoor het was harri. *LOL*

marian liet ons nog foto´s zien van leila onder het zadel met hun stagaire, schijnt heel goed te gaan nu...... we hebben ondanks onze veulens nog steeds een zwak voor leila, wat is dat toch met die merrie Lovers
[/quote]

wat grappig, die stagiare ben ik!! Haha! *LOL* laila is echt een schatje zeg! Lovers
wat grappig dat ik zoiets op bokt tegen kom!! OK dan!

groetjes maaike

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:57

naam: Madam's Milton
geboortejaar: datum ook goed? 24-04-1996
naam van vader: Wester Aikema's Norbert
naam van moeder: Madam's Wiesje
(en evt. moeder's vader): Purpur
sectie: Welsh K, 59,50 % welsh en 39,50 % arabier
geslacht: ruin

foto:
Afbeelding

en nog eentje van zijn hoofd: (al wat ouder)
Afbeelding

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:43

maaikysammy,

dan hebben we elkaar ook wel eens gezien maaike, toen op de paardenmarkt. marianne liet ons de foto´s zien van jou en leila. we waren met z´n 3en en 2 honden, misschien dat je het voor je kan halen.
wat je al niet tegen kan komen he op bokt. vind het wel heel leuk dat het goed gaat met leila en het rijden.

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:16

ja inderdaad dat is waar! grappig he!! het is echt leuk om op haar te rijden! leuk hoor!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:22

heey nadia Tong uitsteken nou je weet vast dat Boas ook een welsh is Tong uitsteken

naam: Dubbelland's Boas
Geslacht: ruin
Geboortejaar: 1997
Kleur: koffievos
moeder: Another Dream
vader: Anjershof Rocky

uuhh dat was t of nie? als je wat mis (of meer afstammingen wilt weten, heb de papieren beneden liggen) pb maar Tong uitsteken

fotowwww:
Afbeelding

succes drmeej Tong uitsteken

BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:30

ik heb ook nog een welsh cob. Hij heet Bill. Hij is ongeveer tussen de 20 en de 21 jaar oud. Ik ben bezig geweest met DNA en bloedonderzoeken, maar ben hiermee gestopt Verdrietig omdat ik een jaar aan het dokteren ben geweest met Bill. Ik wil de onderzoeken wel weer doorzetten maar ik heb helaas helemaal geen papieren van Bill dus dit wordt erg moeilijk. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Ik kan nog geen foto's sturen, maar zodra ik de mogelijkheid heb zal ik ze zo snel mogelijk sturen. Cheese!
Alvast bedankt,
groetjes BillyBoy en Bill OK dan!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 13:01

Leuk en goed dat het topic weer verder gaat!
Prachtige hengst ja die Harri!
Spirit had ik inderdaad al in m'n bestand staan! Duivelintje bedankt!
SuperMilton: Ik zie alleen kruisjes helaas...
Maaikysammy: Leukkkkk! Sander is hier in de buurt geboren!
Shanna: Hihi, ik had al in de gaten dat ie Welsh was! En op de wedstrijdbriefjs had ik al gezien dat ie van Rocky was! Bedankt voor de aanvullende info en foto!
BillyBoy: Ik wacht met smart!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:38

Hierbij 2 welshjes, A-sectie
[img][/img]
corners funny felicity merrie
haar vader; rowfant sacha
haar moeder; blaenau flo
vader moeder; wyrhale blue moon

dan de andere hamelett's hy spy
Afbeelding

Hamlett's hy-spy ruin
zijn vader; vechtzicht's hywel
zijn moeder; maesgwyn little jem
moeder vader maesgwyn spinner

Ik wist nou niet of je kruisingen wou, ik heb hier nog eentje namelijk een merrie een dochter van hamlett's hy spy; no limit genaamd
Ik heb morgen denk ik wel foto's van funny en no limit
\

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 14:55

Lieke: Bedankt!
En die kruising is zeker ook welkom, ik vind dat absoluut heel interessant!!

En Marrie, nog even een vraagje:
een heel aantal jaren geleden stond in de Bit een verhaaltje met een foto van High Flown Hot Spot, het bonte Welsh-veulen. Ik ben wel benieuwd wat daar verder mee is gebeurt, en natuurlijk ben ik ook heel beniewd naar de afstamming van dat prachtige paardje!!! Dus als je me daaraan zou kunnen helpen is het helemaal geweldig!