[TI] Springt jouw Tinker ook zo graag en hoog?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Re: Springt jouw Tinker ook zo graag en hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:24

http://www.youtube.com/watch?v=ljdrBojXWrQ

Tirzah over een boomstammetje. Het is een filmpje geworden i.p.v. foto's, want vriendlief kreeg haar op de foto's steeds niet te pakken dus je zag telkens nog net een staartje haha.
Alleen betekent dat dus wel dat tegen de tijd dat dit filmpje gemaakt werd, mevrouw al een keer of 6 over die sprong was geweest en dus precies wist hoe hoog (nou ja, hoe laag) hij was. Dat zie je goed terug in het filmpje :D Je hoort mij ook zeggen op het eind: "Ze vindt het niet leuk meer!"

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:29

Mo heeft geloof ik 1.10 parcourservaring. Hoger dan 1 meter heb ik nog niet kunnen oefenen omdat ons springmateriaal niet hoger gaat. Helaas dus ook nog geen foto van.

Wel springt ze erg enthousiast.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SFIDAQY6.jpg

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:31

Dhani schreef:
MelanieB ( geloof ik ) met bonny die kunnen hoog springen :D ben benieuwd of zij zich nog meld. ;)

En ik meld me :))

Bon's record staat op 1.35m (ze is 1.40). Onderling weleens M springen (1meter parcour is voor haar M), en we crossen ook. :j
Ze vind het geweldig :j al word ze soms iets te enthausiast :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:41

MelanieB schreef:
Dhani schreef:
MelanieB ( geloof ik ) met bonny die kunnen hoog springen :D ben benieuwd of zij zich nog meld. ;)

En ik meld me :))

Bon's record staat op 1.35m (ze is 1.40). Onderling weleens M springen (1meter parcour is voor haar M), en we crossen ook. :j
Ze vind het geweldig :j al word ze soms iets te enthausiast :D

*\o/* Melanie *\o/* haha sorry als ik aan een springende tink denk denk ik aan die van jou ;)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:35

Wij allemaal denk ik haha ;)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:42

Gilbey heeft vandaag ook weer bewezen dat ze springen heel leuk vind, ben toch altijd weer blij dat ik er een pelhem in heb met dubbele teugel.

Ze heeft vaste hindernissen gesprongen tot ca 1.10/1.20 waarbij er 1 gemeen gemeten was.
Dat was een opsprong van 1.06 maar de aanrijd lijn was helling op, en vanaf de afzet plek was het snel richting de 1.35/1.40.
Gilbey is 1.44 en net als Bonny van Melanie soms iets te enthousiast :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:28

Gilbey schreef:
Gilbey is 1.44 en net als Bonny van Melanie soms iets te enthousiast :D

Kleinigheidje houden we toch :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:33

dat enthousiastme is lastig op het moment zelf, maar achteraf vind ik het altijd toch wel heel erg grappig :D

Tijdens de training gister heb ik het er ook met Rob over gehad en die denkt ook dat het met Gilbey wel zou moeten lukken om officieel te gaan starten in de SGW.
Die ene wp bij een spring parcours is het lastigste maar zeker wel haalbaar.
Dat was een lekkere opsteker.
Ik krijg tijdens het springen zelf ook steeds meer zelfvertrouwen met springen, ook niet onbelangrijk.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 09:06

Gilbey schreef:
Ik krijg tijdens het springen zelf ook steeds meer zelfvertrouwen met springen, ook niet onbelangrijk.

Super ;)

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:09

Mijn tinker vindt een klein sprongetje leuk.

Met klein bedoel ik dan 40 cm.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:34

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:47

ik heb er 2 die springen erg leuk vinden :j

Lowara springt minimaal 1.20,onder de man ( 2 jaar geleden enkele malen gedaan) en zou met een niet bange ruiter de 1.30 toch absoluut wel moeten halen onder de man, zo niet hoger. ( but not with me whuhahaha :+ )

dochter Arwen is wat steviger gebouwd, en haar maximum ligt op dit moment op de 90 cm.
alhoewel ik denk dat ze uiteindelijk de meter ook wel gaat halen als ze meer ervaring heeft opgedaan :j

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:29

Mijn tink is helemaal gek van springen. Zodra hij al balken in de rijbak ziet liggen moet en zal hij eroverheen gaan. Best wel lastig soms ;) Maar wel hilarisch *D Devin heeft pas 1x onder het zadel gesprongen en dat ging heel goed maar voor de eerste keer ooit onder het zadel springen was 20cm wel hoog genoeg (voor mij ;) haha. Ik laat hem wel vaker losspringen en hij wordt dan helemaal gek van enthousiasme!!! Hij springt met gemak 120cm hoger zijn we nog niet gegaan, binnenkort eens proberen ;)

vivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:01

Mijn tinker Nero springt ook heel graag hij kan ong. 1 meter springen zelf heb ik met hem ruim 70 cm gesprongen.
Maar toen ik mijn elleboog brak(van hem afgevallen ben omdat hij weer een bokbui had wat hij ook heel hoog en lang kan, dat aan zijn tanden lag) durf ik niet meer echt dus heel slecht maar durf alleen maar balkjes te draven en als ik pirveles heb een kruisje

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:55

Cheyenne vindt het ook leuk, ik ben zelfs aan het overwegen spring les te nemen. Zelf rijden we western maar Cheyenne vindt het zo leuk. Ze springt met zwaar westernzadel nog 70/80 dus ik ben hele benieuwd hoe hoog ze kan zonder zadel. Zelf vind ik springen ook leuk en nu iedereen met hun tinker springt en ze het ook echt goed doen (sommige springen toch makkelijk over de 1m) dus ik ga het toch eens proberen in de les.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:48

Boi vind het ook leuk maar dan vooral uit stilstand,ben me al meerdere keren rot geschrokken omdat ik in stap over een op de grond liggende boomstronk wilde stappen maar Boi kan zeker de hoogte niet zo goed inschatten en maakte er een mega sprong van.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:05

Ik spring ook regelmatig met mijn tinker.
Ze heeft er net zoveel plezier in als mij. Ik ben geen dressuur held. Wij rijden liever recreatief of nemen een sprongetje. Ik heb een half jaar lang spring les gehad met mijn tink. We hadden er veel geleerd, ook kregen we veel complimenten over het springen. Het hoogste wat ik met mijn tinker heb gesprongen is 1 meter. We blijven het met plezier doen :D

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:07

Mijn tinker Bart van 1.55 heeft als hoogste ohz 1.40 gesprongen, wel goed opgebouwd en goed warmgereden. Ik spring met hem op wedstrijd L bij de e-pony's, met winst! *\o/*

Vrijspringen een keertje thuis
http://i54.tinypic.com/29byn14.jpg

SGW Barchem
http://i54.tinypic.com/23hnk10.jpg

Springenparcours rijden voor de Cross
http://i56.tinypic.com/sgl9bc.jpg

1 meter parcours tinkerwedstrijd leusden sept. 2009 1e plaats!! *\o/*
http://i56.tinypic.com/de728.jpg

3e plaats Voorsterkampioenschappen 2011 over alle 4 wedstrijden met springen!!
http://i53.tinypic.com/21014x4.jpg

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 11:35

Geweldig Marsafuba! Die kan echt hoog springen, WAUW!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:04

vind het zo gaaf om ze te zien springen.
King loop gewoon door de hindernis heen, doet niet eens de moeite zn benen op te tillen..
Voor balkjes over de grond doet ie nog wel moeite ze op te tillen, maar als het hoger is niet

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:17

snowdon houdt wel van springen, maar vooral over boomstammen en greppels en takken... alles wat maar op een standaard hindernis lijkt is stom _O- want die staan in de bak en de bak is ook stom |o

Afbeelding

Afbeelding

_troetel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:34

ik wou met de mijne er binnekort aan beginnen. Nu ben ik bezig met balkjes stappen en draven, dan stilletjesaan naar galop en klein balkje springen. Maar alles op zijn tijd.