Wie gaat er met zijn PRE naar de APTO/APTA keuring 20/21 Mei

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: Wie gaat er met zijn PRE naar de APTO/APTA keuring 20/21 Mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:14

Het kon altijd tot hun 7e, maar volgens mij is dat nu afgeschaft en kan het hun hele leven. Maar kijk het voor de zekerheid even na.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:16

Er zit inderdaad geen maximum leeftijd meer aan de apto keuring.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:19

Overigens kun je je nog wel opgeven voor de apto keuring!
De opgaven moeten voor 30 maart as. binnen zijn, dus nog een paar dagen de tijd...

kimmbliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:25

Cyrina schreef:
Kimmbliej, de Aproo keuring is echt niets aan om te zien. meestal ook maar tusse nde 5 en de 10 paarden die gekeurd worden en puur alleen op exterieur en alleen maar goed of niet goed, geen plaatsing of wat dan ook. Kar in kar uit zeg maar. In september moet je op de premiekeuring zijn(Campeonato) voor het echte werk.

@ Cyrina.. Campeonato staat inderdaad weer op de planning.. Dacht dat deze keuring soort gelijk zou zijn.. Niet dus.. Weer iets geleerd.. Kan ik uitkijken naar september.. *\o/* *\o/* *\o/*

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:34

Ik hoop dat we op tijd uitslag krijgen van het bloedonderzoek. Want dan gaat Bondadoso ook nog een keer voor de APTO keuring en hij is 20 ! ;-)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 12:41

@ Cyrina moet een PRE eerst APTA/APTO gekeurd zijn voordat het mee mag doen aan een Campeonato?
Zat nog te twijfelen maar besloten haar toch op te geven voor de APTA keuring; het kan nog net..
Gisteren heb ik haar voor het eerst alleen in de trailer gehad en dat ging zo supergoed
(normaal laat ik een jong paard altijd samen reizen met een ervaren paard)
We hebben meegedaan aan een open dag met veschillende onderdelen en ze was heel relaxt in haar kleine paddockje tussen vreemde paarden dus een APTA keuring moet ook wel lukken 8-)

Cyrina

Re: Wie gaat er met zijn PRE naar de APTO/APTA keuring 20/21 Mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:09

Het was altijd zo dat paarden ouder dan 4 (het jaar dat ze die leeftijd berijken) APTO/ APTA moeten zijn om mee te doen aan de Campeonato, behalve de ruinen.

Wel was het altijd zo dat een 4 jarige wel APTO/ APTA moet zijn om aan de SICAB mee te mogen doen (de kampioenskeuring in Sevilla). Om je hiervoor te selecteren moet je het goed genoeg doen op de keuring hier. Maar de meeste gaan toch niet al zijn ze geselceteerd.

Ik denk niet dat die regels gewijzigd zijn.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 18:02

@Cyrina Bedankt voor de info
Zou een 4 jarige misschien wel betere punten krijgen omdat ze wat "rijper" zijn?
Ik wil haar zo goed mogelijk voorstellen misschien kan ik dan toch beter een jaartje wachten..