[TI] Hengstenkeuze voor Saphira

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:52

Majestic Sheridan staat idd in Duitsland ,dekt alleen natuurlijk maar heeft amper behang en al helemaal geen sokken, :o ik denk dat Teuntje gelijk heeft met een mooie grai, Collin valt zelf ook onder de grai bij het NSvT.Is Celtic Mist of Robin niet wat voor je?

snowdon

Re: Hengstenkeuze voor Saphira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:58

Robin is verkocht naar Italie :)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 11:08

hengstenveulen -> celtic mist vindt ik de nek niet mooi (de laatste keer dat ik hem zag is wel al ruim 3 jaar geleden dus kan veel verbeterd zijn met bespiering) van en Robin mist wat ik van hem gezien heb het behang aan de benen.

Die duiste hengst had ik nog nooit van gehoord maar is dus niets.

Gray is niet verkeerd maar moet wel behang hebben. Het is dat Bram in spanje staat anders had ik het aan wim gevraagd of hij mocht vindt dat een fantastische grai wel het de verhoudingen goed net als collin (maar dat is helaas familie).

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:53

Ik zou of n grai proberen te fokken of toch een vanner denk ik.. Die Camelot is dat niets? Is wel een van de duurtste KI hengsten, maar wel mooi groot en goed in verhouding! Heb alleen nog geen nakomelingen van m gezien, dus dat is wel weer een nadeel..

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:41

Een andere dochter van Glamon schuurt ook, andere vader dus een halfzusje van Saphira. ik weet dus ook niet of ik het aan zou durven maar anders zou ik er een vanner hengst op zetten om in het type te blijven. Er schiet me zo even geen hengst te binnen....

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:34

http://www.gestuet-goldener-stern.de, hallo je kunt op deze site kijken voor de hengt Majestic Shirrdan,sttat in duitsland brinkum ligt noordlijk in duitsland bij papenburg ,leer , het is bij winschoten de grens overAfbeeldingHier een foto, van hem ,is wel een mooie apart kleurtje

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:36

Staat hij op KI?

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:50

Tinkerhengst Cymru in Duitsland vind ik persoonlijk ook een pracht dier veel sok en manen, maar die staat wat verder weg in Duitsland, onder de site van tinker_bayern.de veel succes met het uitzoeken van de juiste hengst voor je merrie

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:51

zou je even op hun site moeten kijken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:53

TS vraagt toch hengsten die op KI staan of bij de merrie langskomen, daar ze niet met de merrie wilt reizen?

Cymru is inderdaad een prachtdier :j
(Shirdan is overigens een valkbonte en geen gold champagne)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:46

Je zou ook Cochise kunnen overwegen, een wat lichter modelletje met een goed stel beenwerk, ook wel goed passend bij je merrie. Hij zou denk ik wel een wat compacter veulen kunnen geven met een iets minder robuust hoofdje als jouw paardje. Zijn beenwerk is wat zwaarder dan van jouw paardje, maar qua type komen ze wel redelijk goed overeen denk ik. Hij staat niet ver bij je vandaan.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:57

_Patrick_ schreef:
Drum zou ik persoonlijk niet voor kiezen, zeker niet voor een maiden.
Hij fokt nogal grote veulens dacht ik
Ligt aan de combi he, is verschillend per merrie.

Ik zou in het type blijven, maar Drum is geen optie, staat niet op KI en reist niet.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/114945078.jpg

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:12

Ik zie dat Cochise ook aanbevolen wordt.
Wat betreft type en bouw passen Saphira en Cochise goed bij elkaar.
Het resultaat van hun samenzijn zal zeker een goed gebouwd en rijtypisch veulen geven.
Hemels breed wonen Saphira en Cochise niet zo ver van elkaar.
Over de weg is het toch al gauw 3 kwartier rijden.

Maar de twee ouwe grijze mannen hebben nu toch zat tijd over.

Misschien een date ?

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UJFD8HIC.jpg

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 19:59

henk ik dacht dat hij niet meer dekte :o . Maar je vondt het volgens mij al een leuke match toen je haar op de keuring zag.

Ik heb nu zelf op mijn lijstje staan.

ITS Benson
ITS Spike
Himes
Noedel
Cochise (heb je toevallig wat foto's van volwassen nakomelingen)

Deze heren ga ik denk ik wel een keer in het echt bekijken mochten ze niet naar 1 van de shows komen.
Iedergeval bedankt voor het meedenken en mochten er nog meer hengsten zijn die jullie te binnen schieten meld het gerust.

KMD-> denk ook een beetje aan mijn hart na vorig jaar. Drum vidt ik geweldig maar voor Saph toch iets te grof in zijn bouw voor een eerste veulen. Je kan niets uitsluiten (kwa grofheid van het veulen) maar toch ook een beetje voor mijn gemoedstoestand.
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 09-03-11 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:19

Hhhmm dat is wel een voordelige foto vanMajestic Sheridan, Nicky(koosnaampje) dekt alleen natuurlijk en ik ben niet kapot van zijn nakomelingen, als je als hengst eigendom bent van de voorzitter dan ben je gold champagne en niet valkbont, Leon :D :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 20:22

had hem al gevonden op een site. Het lijkt me meer een welsh cob achtig en dat heeft Saph al redelijk en hij staat maar iets te ver weg :+

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:54

Guiness, geeft hij mooie veulens dan ? is hij al verkocht staat toch te koop of heb ik het mis

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:20

Je hebt het mis, hij is niet verkocht en staat ook niet meer te koop..
TS vraagt om KI hengsten en anders of de hengst voor bijkomt, en ik reis wel met Guiness maar echt niet zo ver weg!

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:26

Opzich is het niet super ver van hier dus reizen zou een mogelijkheid zijn maar ook ophalen van de merrie natuurlijk :)