misterA schreef:LecyTinker schreef:Ik vind het alleen jammer dat de romantiek uit het fokken is gehaald. Vroeger had je 1 of 2 paarden en dan zocht je echt het hele jaar naar een hengst voor je merrie. Toen was KI er nog niet en dus moest je in je omgeving blijven. Tegenwoordig draait het alleen nog maar om geld en is het dier een product geworden ipv een creatie van je passie. Er word in mijn ogen op een te grote schaal gefokt met paarden en met honden ook. De echte fokkers die 1 merrie hebben en gewoon hethele gebeuren zo geweldig vinden dat ze het gewoon een keer willen meemaken. deze mensen word het onthouden omdat een of andere fokker met zijn 20 boerenknollen de eitjes en de zwemmers in een buisje laat samenkomen en dan in zijn knollen plaatst En dan wanneer die veulens geboren moeten worden is het net prijsschieten op de kermis en vervolgens gaan de veulens weer de wei in totdat ze bij hun moeder weg kunnen en verkocht kunnen worden. En dan heb je zo een hobby iemand met 1 paard en 1 veulentje thuis waar ze heel veel tijd en liefde in steken. Dan vraag ik me af in de naam van het paard, welk dier is beter af?
Dus de echte fokker heeft één merrie.En een veulentje![]()
De fokker met 20 merries heeft dus knollen en is dus eigenlijk geen fokker, daarnaast hebben de knollen het daar per definitie uitermate slecht.
![]()
![]()
komt iets onsamenhangend bij mij over.
Over knollen gesproken![]()
En kennelijk past die fokker met 20 knollen ook nog eens IVF toe....