Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sigrid1182 schreef:ik heb er inmiddels 4 gefokt, en ik vind de karakters goed van indoctro....3 hengsten die tot 2 jaar zijn gebleven, en super braaf waren en mn merrie die nu 2 jaar is.....
Koss staat als M springen te boek, das niet echt hoog..
Van ferro en flemmingh is t al lang bekend dat zij ook springpaarden geven...
van ferro zie ik er overgens meer dan van flemmingh...
een all rounder moet mi minimaal op de top van het basisnivo lopen of er boven...dan spreek je mi over een all round paard...tis wel persoonlijk wat je verstaat onder allround...
voor een dekhengst, voor mij dus een springpaard, moet minimaal op hoogste nivo springen of bewezen hebben dat vele kinderen op dat nivo lopen...als zon hengst netjes genoeg beweegt en knap type heeft, dus niet op de kop gebouwd..., dan komt dat met de drs wel goed...
GJ9 schreef:Het gaat toch over welke hengsten allround fokken? Dus niet wat ze zelf gelopen hebben?
Koss fokt zeker allround paarden. En ze kunnen vaak erg leuk springen. Helaas zie je ze niet zo hoog terug in de sport omdat ze niet bij top sporters terecht komen. Maar ze kunnen echt goed springen, ik heb er verschillende vrij zien springen op jonge leeftijd, en die deden echt niet onder voor springefokte paarden.
Citaat:een all round sportpaard moet mi minimaal op de top van het basisnivo lopen of er boven..in 2 disciplines.dan spreek je MIJN INZIENS over een all round paard...tis wel persoonlijk wat je verstaat onder allround...
voor een dekhengst, voor mij dus een springpaard, moet minimaal op hoogste nivo springen of bewezen hebben dat vele kinderen op dat nivo lopen...als ze niet op kop gebouwd zijn en goed lopen, komt de drs ook wel goed
xSiep schreef:Sydney vind ik ook wel een echte allrounder. Er loopt eentje ZZ licht en een volle zus van de mijne liep ZZ springen en is als springpaard naar mexico verkocht.
sigrid1182 schreef:dat begrijp je verkeerd...CJ9
ik probeer een kwalitatief beter paard te fokken, dan wat jij onder all round verstaat denk ik....
dus zijn mijn eisen ook hoger..dan bv wat een koss gelopen heeft.
elk andere rjpaardhengst die op dat nivo zou lopen zou voor mij afvallen.
sigrid1182 schreef:aangezien koss zelf niet op hoog nivo heeft gelopen en zijn nakomelingen dtta ook niet doen, valt ie bij mij NIET onder de noemer all round, en komt ie nie tin aanmerking om mijn merries te dekken......maar als jij em wel all round noemt, is mij ook goed...
ptiteblue schreef:En Democraat?
Die heeft toch zelf lichte tour gelopen dacht ik en 140 gesprongen?
Ik hoor ook vaak dat zijn nakomelingen het goed doen in dressuur en springen.