Is het waar dat Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esnada

Re: Is het waar dat Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:50

hallo?!? tuurlijk niet! arabieren zijn super lief. op shows lijken het wel gestoorde gekken, maar in het echte leven zijn ze ontzettend lief en zeer geschikt voor lange afstandsritten. je moet ook regelmatig met ze uitgaan, want als je dat niet doet kunnen ze wel vervelend zijn.
mensen oordelen altijd te snel over arabieren. ze zijn inderdaad wat vlotter met hun bewegingen, maar ze zijn ook niet voor niets warmbloeden. ik vind het al vanaf jongs af aan geweldige paarden en zal ze ook altijd leuk blijven vinden. maar let wel op! als je er een koopt op jonge leeftijd, arabieren zijn pas laat uitgegroeid en kunnen soms pas met 4-5 jaar ingereden worden!

eszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:29

Die van mij is super lief. Mijn nichtje van 5 zit er zelfs op :)
En momenteel rijdt er een 7 jarig meisje 1x in de week op.

Die van mij is inderdaad wel erg gevoelig voor alles. Mijn stemming, gevoelig in de mond en zeer licht voor het been. En wil graag eerlijk behandeld worden.
De enige rede dat mijn paard niet heel erg geschikt is voor beginners is omdat hij zich enorm kan aanstellen als er een boomblaadje plotseling over de weg waait ofzo. Dat is enorm eng! :)

Verder kan ik na een hele winter niet rijden, zo weer opstappen zonder dat ie gek doet.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:43

Arabieren zijn gouden paarden... Als ze je eenmaal vertrouwen gaan ze idd voor je door t vuur. Heb sowieso nog nooit een Arab meegemaakt die m flipte als ie schrok, iig degenen die ik ken gingen juist vol in de ankers en bleven stokstijlstil staan tot ze doorhadden dat ze niet werden opgevreten :+

Nee hoor, AV's zijn heel fijne, eerlijke paarden... Maar idd; zorg wel dat je ermee overweg kunt. Ken ook een Arab die zo eerlijk was, dat als ie een oneerlijke mep kreeg (dus een tik voor niks oid), kreeg je m vanzelf een keer terug.. Eerlijk is eerlijk immers :')

Kan me echt geen fijner paardenras voorstellen iig! (en qua pony's hou ik het bij mn mini-arabiertje, de Welsh pony. die is alleen iets eigenwijzer maar even goudeerlijk := )

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:52

kijk eens hoe wild... _O-
Afbeelding
(100% arabier met papieren, zie profiel voor meer foto's)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:53

ik weet wel dat arabieren maar 6 ribben hebben :P

sorry off topic :o

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:17

6 ribben?? Das wel heul weinig :')

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:32

Op mijn AV'tje, die nu 7 jaar is, hebben een dik anderhalf jaar geleden kids nog lesjes gereden :)
Ze zijn -naar mijn mening- gewoon een beetje gevoeliger; aan jou hoe je daarmee omgaat.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:45

JamieShanin schreef:
ik weet wel dat arabieren maar 6 ribben hebben :P

sorry off topic :o

Tel daar nog maar 28 bij op ;) . Ze hebben wel 2 ribben minder dan andere rassen, maar 6 is wel erg weinig hoor :D . http://www.bokt.nl/wiki/Arabier

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:17

ohhh sorry ik denk aan mensenxd

ja 1 minder dan andere paarden :o sorry!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:20

Lootte schreef:
Maar van mijn ouders mag ik het niet omdat ze zeggen dat het té wilde paarden en eigenlijk niet geschikt zijn om wedstrijden en lessen te volgen met Arabieren.

Hahaaaha! Wilde arabieren..
Onze is net een mak lammetje!

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:24

ik heb vorig jaar 'n arabiertje gekocht van 3 jaar, rij daar nu recreatief mee, alleen buitenritten. Ik had geen beter paard kunnen kopen! Hij is GEWELDIG! :D Ik dacht ook pittige temepramentvolle drukke paarden, maar deze integendeel, heel sociaal, lief, rustig en kroelerig! en dat voor 'n 3 jarige! Ik heb het echt getroffen met hem. *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:48

Mijne is ook zo vréselijk wild.... :+
Afbeelding

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:55

haha slaapverwekkend wild, zo te zien aan de "ruiter" hihi

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:48

ik heb een driekwart arabier. Nou een schat! Toen we elkaar eenmaal kende konden we alles met elkaar!
Ben zo blij met haar. Ik hoor vaak wees eerlijk tegen een arabier en je hebt een vriend voor het leven! Helemaal waar! :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:56

JamieShanin schreef:
ohhh sorry ik denk aan mensenxd

ja 1 minder dan andere paarden :o sorry!

Uhm ook mensen hebben meer ribben :) 12 paar en sommige meer.

Over de arabier, ik ken er verschillende en ze zijn allemaal anders. De ene is druk en de andere is heel relaxed :D
Maar dat is ook bij kwpn'ers, fjorden en dus andere rassen.
Ik vind wel dat de meeste arabieren heel erg naar hun baasje(s) toe groeien en daar heel erg op gaat vertrouwen, waardoor je met een arabier veel kan bereiken. Dit heb je natuurlijk ook met andere paarden, maar met arabieren heb ik dit gevoel sterker.

En als je graag een arabier wilt, ga dan op zoek naar één die jij leuk vindt en laat je ouders er kennis mee maken.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:37

B_r_e_n schreef:
haha slaapverwekkend wild, zo te zien aan de "ruiter" hihi

Dat is de beste manier om je kind rustig te houden, haha!

eszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:28

amyz schreef:
Heb sowieso nog nooit een Arab meegemaakt die m flipte als ie schrok, iig degenen die ik ken gingen juist vol in de ankers en bleven stokstijlstil staan tot ze doorhadden dat ze niet werden opgevreten :+

Dat herken ik ook inderdaad. Als die van mij héél gek doet, dan doet ie hooguit 2 sprongen naar voren en gaat dan inderdaad stokstijf staan kijken.
En aan de hand verschuilt ie zich achter mij als er iets 'engs' is :D
Hij is trouwens wel goed in zijwaartse sprongen maken, en dan vooral als je het echt niet verwacht :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:35

Onze Tinker gaat af en toe compleet uit haar plaat, bokken en steigeren 8)7 , de shet is vooral van het heeeeeel snel de bocht om scheuren en bokken, de Arab gaat meestal met het staartje erop in de passage ronddraven en snurken, eigenlijk is hij dus het rustigst.... O:)

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:45

Arabieren zijn absoluut niet wild, maar idd wel temperamentvol en gevoelig.
Een slome Arabier bestaat volgens mij niet.
Voor een echt beginnende ruiter zou ik een Arabier niet aanraden (ze kunnen soms ook wat schrikkerig zijn),
maar voor iedereen met wat serieuze rij-ervaring zijn het juist geweldige paarden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:53

Nou de mijne zou je zo een kwartje geven hoor, als mijn dochter erop zit gaat hij als een slak....met uitstek geschikt voor de beginnende ruiter en ABSOLUUT niet schrikkerig!

MACMOON

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:53

mijn verzorgpony is een arabier (zie profiel)
super te rijden en ik les heel vaak!
pittig zijn ze zeker maar denk als je de gebruiksaanwijzing kent het super dieren zijn!

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:51

dit verschilt echt per paard. op de manege stond er een heel braaf kon je iedereen opzetten en was echt sloom. maar ze wel wat kijkerig

ann_sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:47

hee ik heb zelf ook een arabiertje
ze is echt een racemonster maar is prima om op te rijden.
maar niet alle arabieren hebben het zelfde karaker
ik heb laatst op een arabier gezeten die zelfs gewoon langzaam en lui was :+
dus dat verschild gewoon per paard
ik hoop dat je er wat aan hebt

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:11

inderdaad echt onzin hoor ! ik heb een NRPS waar 95 % arabier in zit, en hij is echt verschrikkelijk lief en heel makkelijk. met dressuur heeft ie nog wel eens moeite en loop ik vast in de M1, dit komt omdat de meeste arabieren de voorbenen iets korter hebben dan de achterbenen en het daarom heel moeilijk is ze op de achterhand te krijgen... maar hij doet altijd zo hard z'n best en hij wil het zo graag goed doen. ik denk dat arabieren de slimste en werklustigste paarden zijn over het algemeen, maar doordat ze zo slim zijn kan het er wel eens voor zorgen dat als je zonder respect met ze omgaat ze wat heftig worden, groot gelijk hebben ze vind ik.
de meeste arabieren zijn voor springen trouwens ook heel erg geschikt en de mijne vind crossen ook heel leuk!

@henkjan, ik dacht dat jij van springen hield? :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:01

Ja, arabieren zijn hartstikke wild. Gevaarlijke, onhandelbare beesten die je zonder pardon aanvallen :j Kun je ook echt niet op rijdeen hoor, zijn veels te heftig :=

Dit wordt dus wel van mijn arabiertje gezegd :\ Nou, als ik erop kan rijden, is het dus ECHT geen wiild, heftig of moeilijk paard.