Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellenoord1 schreef:ik heb al verzorg shets
maar ik vindt een eigen pony beter maar ik vindt mij verzogshets ook toppers
DeSa schreef:ellenoord1 schreef:ik heb al verzorg shets
maar ik vindt een eigen pony beter maar ik vindt mij verzogshets ook toppers
Ik dacht ook dat een eigen pony beter leuker etc etc was. Maar eerlijk? Had het liever bij een verzorgpony gehouden, heb je alle kosten niet. En die roze wolk was ik snel vanaf toen ik na een maand al de dierenarts kon bellen en een mooie rekening kreeg!
Ben wel blij met mijn ponys hoor, voor iemand me nu verkeerd begrijpt
Brendaaaa schreef:Ja maar goed, dan kun je heel bokt wel opdoeken, en er een leesfunctie van maken, want elke vraag is wel eens eerder gesteld!
Tigra_ schreef:Ik ben wel van mening dat je opzich met een shet goedkoper uit bent maar dat is ook afhankelijk van wat je er mee wil gaan doen.
Bedoel als jij een shet hebt om gewoon lekker te poetsen en te wandelen en grondwerk ben je veel goedkoper uit dan wanneer je een rijpaard hebt waar je op rijdt en dus tuig voor nodig hebt en lessen. Maar je kan natuurlijk ook met de shet gaan rijden als je niet te groot bent of gaan mennen. Daar zitten natuurlijk ook kosten aan. Ook in onderhoudt ben je niet veel kwijt. Als ik kijk naar die van ons die gewoon als weidevulling en knuffelpony's dienen. Die kosten nauwelijks wat. Buiten dat we natuurlijk alles voor hun hebben moeten afmaken en stalletje end. Is het enige wat we voor hun hebben is beide 1 halster en wat borstels. Verders krijgen ze alleen hooi bijgevoerd. Sinds vandaag wat krachtvoer omdat er eentje schrikbarend mager is. Maar goed zo'n zak kost ook een tientje en daar doe je voor een shet echt wel heel lang mee je kunt daar geen kilo krachtvoer per dag ingooien.
Als je hem ergens stalt is het natuurlijk weer een ander verhaal maar stallingkosten alleen zijn iets van 50 tot 100 euro per maand. Als het niet minder is. Bedoel dat doe je ook met een gewoon paard niet zomaar dan moet je echt wel goed zoeken.
Hoefsmid en dierenarts is vrijwel gelijk maar opzich zolang dat allemaal gewoon z'n gangetje gaat zijn dat ook niet echt de kosten.